سربازانی که دیده نمی شوند ، با من بخوان را یکبار با سربازان میراث بخوانید

به گزارش سبزا، سربازان یگان حفاظت میراث فرهنگی این روزها حفاظت از کنسرت قربانی در شب های کاخ را هم بر عهده دارند.

سربازانی که دیده نمی شوند ، با من بخوان را یکبار با سربازان میراث بخوانید

خبرنگاران: کاخ سعد آباد تهران این روزها شب های شلوغی را تجربه می نماید. علیرضا قربانی با شب های پرتعداد کنسرت با من بخوان سکوت شب های کاخ سعد آباد تهران را شکسته است. حدود یک ماه است که کنسرت قربانی هر شب در تالار ایوان عطار مجموعه سعد آباد برگزار می گردد و هر شب صدها علاقه مند به موسیقی راهی این کاخ در شمال شهر تهران می شوند.

برهم خوردن سکوت و تاریکی شب های سعد آباد با صدا و کنسرت قربانی علاوه بر مباحث متعددی که برای حفط بناهای تاریخی احتیاج به توجه دارد اما فداکاران نادیده ای نیز دارد که نه جزء برگزارنمایندگان هستند و نه مدیران میراث فرهنگی … سهم آنها از برگزاری این اجرای موسیقی تنها پاس (نگهبانی) است. حفاظت بخش زیادی از مجموعه بزرگ کاخ سعدآباد بر عهده یگان حفاظت میراث فرهنگی است، یگانی از نیروهای کادری و سرباز که این شب ها به واسطه برگزاری کنسرت در این مجموعه حسابی در فعالیت هستند.

سربازارن و کادر یگان حفاظت میراث فرهنگی به جز نگهبانی شبانه روزی که در حراست و حفاظت از مجموعه موزه های سعدآباد دارند، در طول روز میزبان گردشگران هستند. حالا یک ماه است که همزمان با ساعت تعطیلی مجموعه، مقدمات کنسرت با من بخوان شروع می گردد و مسئولیت بیشتری برعهده حفاظان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

یگان حفاظت میراث فرهنگی کاخ سعد آباد در شب های اخیر که کنسرت قربانی در این مجموعه مورد استقبال قرار گرفته و به صورت متوالی تمدید می گردد، از ورودی های اصلی کاخ تا مسیرهایی که تماشاگران کنسرت نباید به آن وارد شوند، حضور گسترده ای دارند. سربازان یگان حفاظت از یک ساعت پیش از اغاز کنسرت تا حدود ساعت یک نیمه شب وظیفه تخلیه کاخ سعد آباد را نیز بر دوش دارند.

بعضی سربازان یگان حفاظت این روزها بیش از 18 ساعت سر نگهبانی هستند. بعضی سربازان از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر در محوطه نگهبانی می دهند و از ساعت 7 شب تا 1 نیمه شب نیز برای پوشش کنسرت در اطراف کاخ سعد آباد حضور دارند. این در حالی است که این سربازان نه اضافه حقوقی بابت این فعالیت خود دریافت می نمایند نه حتی خبری از مرخصی های تشویقی است.

حدود 10 سرباز به همراه نیروهای کادر یگان حفاظت میراث فرهنگی هر شب درگیر پوشش کنسرت هستند و سهم آنها از این مراسم تنها شنیدن انعکاس صدای قربانی در محوطه ساکت و تاریک کاخ سعد آباد در شب های تابستان است.

منبع: چمدان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 274

به "سربازانی که دیده نمی شوند ، با من بخوان را یکبار با سربازان میراث بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازانی که دیده نمی شوند ، با من بخوان را یکبار با سربازان میراث بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید