شاهد کم توجهی به نقش و صندلی شوراها هستیم

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، سجاد خدایی ظهر شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان زنجان با استاندار، با بیان اینکه از ظرفیت شوراها استفاده نمی گردد در حالی که این نهاد مردمی گزینه مناسبی برای بهبود اداره امور جامعه است، اضافه کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات قانون اساسی، در عمل شاهد بی مهری و کم توجهی به شوراهای پایه و فرادست هستیم هر چند همه این موارد به دلیل کم توجهی دولت نیست، بلکه بعضی عملکردها در شوراها نیز باعث این اتفاق بوده است.

شاهد کم توجهی به نقش و صندلی شوراها هستیم

وی با بیان اینکه روند و رویکرد امور نشان می دهد که شوراهای اسلامی شهر، روستا و فرادست در عمل به یک شورای تشریفاتی تبدیل شده اند، ادامه داد: مجموعه دولت با وجود داشتن امکانات، نمی تواند در همه عرصه ها حضور کافی داشته باشد بنابراین برای جبران این کمبودها ضروری است نهاد شورا نیز در کنار دولت قرار گیرد.

خدایی اضافه کرد: شورای اسلامی استان به عنوان یک شورای فرادستی، ملجأ و پناهگاه بسیاری از شهروندان و اعضای شوراها است ولی با این وجود هنوز محل و مکان مناسبی برای استقرار این نهاد در استان وجود ندارد.

خدایی اضافه کرد: هر استان شاخص های خاص خود را دارد و ما برای رسیدن به توسعه، احتیاج به توجه به این شاخص ها داریم و امیدواریم برای رسیدن به شاخص های استاندارد، شورای اسلامی استان دیده گردد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شوراها پیرامون ارزش اضافه کرده و شفاف سازی در توزیع آن و اختصاص درصدی از جرایم رانندگی به شهرداری ها، گفت: نقش شوراها و مصوبات آنها چندان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 135

به "شاهد کم توجهی به نقش و صندلی شوراها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد کم توجهی به نقش و صندلی شوراها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید