شرایط قیمت گذاری خودرو در بورس کالا اعلام شد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، روح الله ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی خودرو به زودی در کمیسیون صنایع نهایی می شود، گفت: به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر این طرح را در صحن علنی به بررسی بگذاریم.

شرایط قیمت گذاری خودرو در بورس کالا اعلام شد

مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، اضافه نمود: موضوع تعادل و تنظیم بازار خودرو متاسفانه به درستی تعریف نشده است و با تصویب و اجرای این طرح جدید، امیدواریم جلوی بسیاری از دلال بازی ها گرفته شود و کنترل عرضه و تقاضا را ببینیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح، عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می شود و تمام تولیدات خودرو در بورس کالا عرضه خواهد شد، بر این اساس عرضه و تقاضا شفاف سازی می شود و اولویت در این طرح با مصرف کنندگان است.

این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس این طرح، مصرف کننده واقعی خودرو را تحویل می گیرد و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت. قیمت خودرو به شکل پایه توسط دستگاه متولی که سازمان حمایت از مصرف کننده است تعیین شده و قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می شود که مازاد مبلغ پایه به نسبت فروش، به جیب خودروساز نخواهد رفت و به خزانه برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد.

ایزدخواه تاکید کرد: قطعا با طرح ساماندهی خودرو دلال بازی به حداقل می رسد و شرایط به سمت بازاری دو سویه و به نفع مردم و خودروسازان و قطعه سازان تغییر می کند.

مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع یادآور شد: بحث واردات و صادرات، تولید خودروهای دست ساز و غیرکارخانه ای، ورود صنایع نظامی به بحث خودروسازی در این طرح در 20 ماده تنظیم شده که به زودی امیدواریم پس از بررسی های نهایی در صحن مطرح و به تصویب برسد.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1184

به "شرایط قیمت گذاری خودرو در بورس کالا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قیمت گذاری خودرو در بورس کالا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید