سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 6 آبان

به گزارش سبزا، بازار سرمایه امروز در شروع معاملات با افزایش نسبی عرضه در بیشتر نماد ها شروع به کار کرد.

سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 6 آبان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بازار در معاملات امروز(سه شنبه؛ 6 آبان) در بخش عمده ای از نمادها منفی و با افزایش عرضه همراه است.

عرضه و تقاضا در بورس

عرضه و تقاضا در فرابورس

در جریان معاملات منفی گروه خودرویی شاهد نوسانات مثبت و افزایش تقاضا در نماد خودرو در قیمت 319 تومان هستیم. خساپا در قیمت 224 تومان نهاده شده است و کاهش 3 درصدی قیمت را تجربه می نماید.

در میان معاملات متعادل گروه بانکی نماد وبصادر در قیمت 353 تومان نهاده شده است. #وبملت در محدوده صفر تابلو 481 تومان دنبال می گردد. وپارس و ونوین با نوسانات مثبت همراه هستند.

نماد وغدیر در قیمت 1121 تومان افت 3 درصد را تجربه می نماید.

نماد دارایکم در مرز 20 هزار تومان رشد بیش از 4 درصد دارد.

معاملات گروه فلزات اساسی متعادل و در بیشتریت نماد ها از جمله کاوه، ارفع، فخوز، فجر، فنور و هرمز مثبت و پرتقاضا دنبال می شوند. فملی در قیمت 2170 تومان نهاده شده است و فولاد با افت 1 درصد روبرو است.

در گروه محصولات شیمیایی نماد خبرنگاران با راهی کردن گزارش مطلوب عملکرد ماهانه خود در مدار مثبت و در قیمت 15520 تومان در حال داد و ستد است.

پترول در قیمت 1278 تومان نهاده شده است.تاپیکو در کف قیمت روزانه صف فروش دارد.شگویا نیز با افزایش عرضه در کف قیمت روزانه نهاده شده است.

افت 7هزار واحدی نماگر بورس در 10 دقیقه شروعین معاملات امروز شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و 329هزار واحد نهاده شده است.

خودرو، کاوه و فخوز بیش ترین تأثیر مثبت و نماد های شپنا، شتران و اخابر بیشترین اثر منفی را بر فرایند حرکت شاخص گذاشته اند.

خودرویی ها امروز معاملاتی نسبتا پر عرضه را تجربه می نمایند. خودرو٬ ختور٬ خاهن٬ خرینگ و خزر معاملات خود را پر تقاضا شروع کردند. خساپا نیز متعادل داد و ستد می گردد. خگستر٬ خپارس٬ خبهمن٬ خمحرکه٬ ختوقا و خمهر از جمله نماد های پر عرضه گروه اند.

فلزات اساسی با نوسان قیمت همراه اند. فاسمین٬ کویر٬ فباهنر٬ فولاژ٬ فلوله٬ فسرب٬ کیمیا و فنوال با فشار عرضه داد و ستد می شوند. کاوه٬ فجر٬ فنورد و فپنتا نماد های مورد توجه گروه اند. فولاد٬ فملی٬ ارفع و وتوکا نیز متعادل و با گرایشی منفی معامله می شوند.

بانکی ها هم در بیشتر نماد های خود معاملاتی متعادل و منفی را تجربه می نمایند. وبملت٬ وبصادر٬ وپارس٬ وکار٬ وسینا و سمایه نماد های پر عرضه گروه اند. وپاسار٬ وپست و وگردش با معاملاتی متعادل با افت قیمت همراه اند.

بانک صادرات با گذر از حجم بیش از 258 میلیون سهم در کف قیمت روزانه با صف فروش 55 میلیون سهم روبرو شد.

در ساعت 9 و 30 دقیقه شاخص کل بورس پس از افت 14هزار و 783واحدی (1.1 درصد) در ارتفاع یک میلیون و 321 هزار واحد نهاده شد و همچنین شاخص کل هم وزن با کاهش0.3 درصدی روبرو شد.

آخرین قیمت 42نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن ها افزایش یافته و 399نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده اند.

حقیقی ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود 420میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد های خودرو، فولاد، فملی، سیتا و خساپا در گروه پرتراکنش های بورس قرار دریافتد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و 560میلیارد تومان رسید.

معاملات بی رمقی را از گروه فرآورده های نفتی نظاره گریم. قرار دریافت نماد ها در کف قیمت روزانه و شکل گیری صفوف فروش بروی آن ها و نبود خریدار در این سطوح قیمتی همچنان در این گروه مشاهده می گردد.

در ساعت 9 و 30دقیقه جمع صف های خرید حدود 525میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش پنج هزار و 540میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنچ هزار میلیارد تومان می رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش شپنا، وآیند و وملی به چشم می خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان، 285میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولپارس، گدنا و رافزا در نوبت انتظار است.

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 370میلیارد تومان (70درصد کل) و 10صف فروش برتر دو هزار میلیارد تومان (36درصد کل) می گردد، همچنین حجم صف های خرید در 16نماد و حجم صف های فروش در 96نماد بیش از 10میلیارد تومان بوده است؛ لازم به ذکر است حجم صف کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به 3.5درصد کل تعداد سهام آن می رسد.

فرآورده های نفتی کم اقبال ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش 650میلیارد تومان است و پس از آن گروه بانک ها و موسسات اعتبار نهاده شده است که برآیند سفارشات فروش آن 590میلیارد تومان می گردد، از سویی دیگر گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن با تقاضای خرید پنج میلیارد تومانی همراه است.

حدود 33درصد از 6هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش نهاده شده اند. در مجموع هزار و 600میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف ها به آن 388درصد است و با فرض معامله کامل صف ها ارزش معاملات به هفت هزار و 600میلیارد تومان خواهد رسید.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1225

به "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 6 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگین ترین صف های خرید و فروش سهام در 6 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید