طوفان شدید در راه این 5 استان

به گزارش سبزا، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

طوفان شدید در راه این 5 استان

ایسنا نوشت: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه شنبه (13 تیر) در شمال آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه های البرز در مازندران و گلستان افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه(14 تیر) علاوه بر این منطقه ها در ارتفاعات شرق تهران و سمنان نیز بارش پراکنده رخ می دهد. پنجشنبه(15تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید نمود: آدینه و شنبه(16 و 17 تیر) در غالب منطقه ها کشور آسمان صاف است بعلاوه طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، دامنه های جنوبی البرز و منطقه های از مرکز کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا و شعاع دید در این منطقه ها می گردد.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می یابد که سبب کاهش نسبی دما در این منطقه ها می گردد و در منطقه زابل نیز وقوع توفان گردوخاک و شن انتظار می رود.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

ضیاییان اضافه نمود: طی روزهای آدینه و شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 تیر) قسمتی ابری و در برخی ساعت ها وزش باد و از بعد از ظهر صاف با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه(15 تیر) صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (13 و 14 تیر) اهواز با دمای 46 و 49 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 9 و 10 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2207

به "طوفان شدید در راه این 5 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان شدید در راه این 5 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید