فاکتورهای موثر در طراحی فضای نشیمن باز

به گزارش سبزا، در طراحی یک خانه همان اندازه که دکوراسیون داخلی حائز اهمیت است طراحی حیاط منزل نیز اهمیت بسیاری دارد. در طراحی داخلی سعی می گردد از مبلمان, کفپوش, عناصر دکوراتیو, اسباب و اثاثیه ای استفاده گردد که با هم هارمونی داشته و آرامش و زیبایی را در فضا به ارمغان بیاورند. طراحی فضای بیرون از منزل نیز همانند درون آن نیازمند یک طراحی اصولی و هماهنگ با فضای اطراف است. ارزش یک خانه هم به فضای داخلی و هم محوطه بیرون آن است. بنابراین انتخاب یک طرح مناسب برای حیاط آن امری ضروری می باشد.

فاکتورهای موثر در طراحی فضای نشیمن باز

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

ایجاد فضای نشیمن در حیاط خانه علاوه بر ایجاد مکانی مناسب, دنج و آرام برای استراحت, زیبایی محوطه خانه را دوچندان می نماید. طرح های مختلفی برای ایجاد فضای نشیمن در محوطه خانه از طرف طراحان و معماران ارائه می گردد که هر کدام با توجه به ذوق و سلیقه افراد و متراژ فضای مورد نظر انتخاب می شوند. در این نوشته از ما سعی شده به معرفی فاکتورهای موثر در طراحی فضای نشیمن در حیاط خانه پرداخته گردد تا با استفاده از آنها بتوانید یک فضای نشیمن بی نظیر در حیاط خانه خود ایجاد نمائید و از حضور در آن در عصرهای گرم تابستان لذت ببرید. این فاکتورها به توضیح زیر می باشند.

انتخاب الگوی رنگ

رنگ هایی را در نظر بگیرید که به طور طبیعی نمایی آرامش بخش در فضای بیرون از منزل ایجاد نمایند. رنگ سبزی که در فرش و رومیزی به کار رفته همخوانی بی نظیری با طبیعت اطراف پیدا نموده است.

تاکید بر راحتی و آسایش

فضای نشیمن بزرگ و بالشتک های نرم به میهمانان اجازه می دهد که با خیالی آسوده لم داده و استراحت نمایند. مبلمان و جایگاه علاوه بر زیبایی باید به نحوی باشند که افراد با نشستن بر روی آنها احساس راحتی نمایند و به میز پذیرایی نیز دسترسی داشته باشند.

تفکیک فضا

آنچه که در تصویر زیر مشاهده می کنید در واقع اتاق هایی باز در فضای حیاط منزل می باشند. در سمت چپ یک فضای نشیمن بسیار راحت و در سمت راست مکانی برای صرف نوشیدنی در نظر گرفته شده است. اگر فضای شما دارای دیوار جدا نماینده نیست، با استفاده از جایگاه، مبلمان، کفپوش و گیاهان مختلف فضا را تفکیک کنید.

الهام از طراحی داخلی خانه

از وسایل و اثاثیه به رنگ خنثی که تداعی نماینده ساختار داخلی خانه هستند بهره ببرید. در تصویر زیر جایگاه و میزهای نهارخوری را مشاهده می کنید که با کفپوش چوبی همخوانی بی نظیری دارند.

گسترش فضای نشیمن

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اتاق نشیمن دارای درب هایی است که رو به فضای نشیمن بیرون باز شده اند. فضای نشیمنی که در حیاط قرار گرفته در امتداد اتاق نشیمن درون منزل است.

ایجاد فضایی دنج

فضای نشیمنی که در تصویر زیر مشاهده می کنید نمایی مدرن دارد و حالت u شکل آن در کنار شومینه بزرگ فضایی صمیمی, دنج و گرم به ارمغان آورده است.

بزرگ تر کردن فضای نشیمن

هر چند اندازه پاسیویی ک در تصویر زیر مشاهده می کنید بزرگ نمی باشد اما زیبایی و کاربرد آن فوق العاده است. کفپوش سنگی باعث شده تا فضایی متصل به خانه برای نشیمن ایجاد گردد و سایه درختان در روزهای آفتابی فضایی خنک و دنج برای اعضای خانواده فراهم آورد. صاحب این خانه برای تامین نور کافی در شب از یک لوستر فلزی استفاده نموده است.

استفاده از رنگ های شاد و پر رنگ

رنگ های نارنجی, آبی, زرد و سبز باعث ایجاد انرژی و شادی در فضای زیر شده اند. علاوه بر آن استفاده از چمن مصنوعی با حضور کوسن های رنگارنگ و میز نهارخوری بسیار زیبا یک فضای دنج برای نشستن اعضای خانواده فراهم نموده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 638

به "فاکتورهای موثر در طراحی فضای نشیمن باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای موثر در طراحی فضای نشیمن باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید