قره کلیسا در آذربایجان غربی، اولین کلیسای جامع مسیحیت جهان، تصاویر

به گزارش سبزا، قرع کلیسا یکی از زیباترین و پر نقش و نگارترین کلیساهای ارمنیان در ایران است که به عنوان اولین کلیسای جهان مسیحیت شناخته می شود.

قره کلیسا در آذربایجان غربی، اولین کلیسای جامع مسیحیت جهان، تصاویر

خبرنگاران: این کلیسا روی مزار تاتائوس؛ یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) احداث شده است و تاریخچه ساخت آن بر اساس اسناد موجود، به بعد از شهادت تاتائوس مقدس توسط جانشین پادشاه ارمنستان می رسد.

قره کلیسا در دل شهرها و روستاهای ترک نشین و مسلمان نشین قرار گرفته است و تجمع سالانه مسیحیان برای برگزاری مراسم مذهبی با استقبال قابل توجه شیعیان منطقه همراه بوده و برخی از مردم منطقه نیز میزبان مسافران این آیین مسیحی هستند. این بنای تاریخی و مذهبی به دلیل داشتن معماری بی نظیر در تیرماه سال 1387 در سی و دومین نشست میراث جهانی یونسکو در کبک کانادا، به همراه دو کلیسای سن استپانوس و زور زور در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر زیبا از قره کلیسا که سجاد جوکار گرفته است، دعوت میکنم.

بهترین زمان بازدید از قره کلیسا

برای بازدید از این کلیسا بهترین زمان ممکن با توجه به شرایط آب و هوایی که آذربایجان غربی داراست در بین ماه های اردیبشهت تا مهر می تواند بهترین زمان برای بازدید از قره کلیسا در آذربایجان باشد.

توجه داشته باشید! که در هفته اول مرداد ماه به قره کلیسا نروید چرا که به دلیل میزبانی از مراسم مذهبی، ورود غیر مسیحیان به آن ممنوع است.

راه دسترسی

به منظور دسترسی به قره کلیسا در آذربایجان 2 راه برایتان وجود دارد:

راه اول که می توان گفت بهترین راه ممکن است، این است که از تبریز جهتخودتان را آغاز کنید و پس از اینکه از شهرهای مرند و قره ضیاء الدین به شوط رسیدید، با کمی پیشروی در جهت شوط - چالدران و کمی رانندگی سه راهی قره کلیسا را در سمت راست خود خواهید دید.

بیشتر بخوانید:

راه دوم از ارومیه آغاز می شود و پس از عبور از شهرهای سلماس، خوی، باید چالدران را پشت سر گذاشت. پس از گذر از چالدران جهت را به سمت شوط ادامه دهید تا به سه راهی قره کلیسا برسید. به یاد داشته باشید جهت خوی به چالدران کوهستانی و خطرناک است و احتیاط زیادی را می طلبد.

  • فاصله از مرکز استان و شهرهای اطراف

ارومیه: 275 کیلومتر | تبریز: 270 کیلومتر | شوط: 35 کیلومتر | ماکو: 85 کیلومتر

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1509

به "قره کلیسا در آذربایجان غربی، اولین کلیسای جامع مسیحیت جهان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره کلیسا در آذربایجان غربی، اولین کلیسای جامع مسیحیت جهان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید