متا از یک هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرد

به گزارش سبزا، در ماه های اخیر سیستم های هوش مصنوعی مختص تبدیل متن به تصاویر، در سرخط خبرها قرار گرفته اند. حالا در این میان، محققان هوش مصنوعی شاغل در شرکت متا، از یک سیستم هوشمند برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرده اند. این سیستم Make-A-Video نام دارد و با دریافت توصیفی از صحنه، می تواند ویدیوی کوتاهی در رابطه با متن نوشته شده ایجاد کند. مصنوعی بودن این ویدیو ها به وضوح معین است اما در هر صورت همین سیستم از پیشرفت فوق العاده در این حوزه خبر می دهد.

متا از یک هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پست منتشر شده این سیستم را یک پیشرفت حیرت انگیز توصیف کرده و گفته:تولید ویدیو از طریق هوش مصنوعی بسیار سخت تر از تصاویر است زیرا در کنار خلق هر پیکسل، سیستم موردنظر باید روند تغییر پیکسل را هم پیش بینی کند.

کلیپ ها طولانی تر از 5 ثانیه نیستند و صدا ندارند ولی در کل طیف وسیعی از درخواست ها را در بر می گیرند. در ادامه این مطلب می توانید تعدادی از کلیپ هایی که از طرف متا منتشر شده را ببینید. با توجه به اینکه خارج از متا هنوز کسی به این سیستم دسترسی ندارد، احتمالا بهترین کلیپ ها از طرف این شرکت انتخاب شده اند.

همانطور که گفتیم با وجود اینکه در حال حاضر این ویدیو ها جذابیت چندانی ندارند، اما با توجه به پیشرفت سریع سیستم های هوش مصنوعی مربوط به ایجاد تصاویر، بدون شک در آینده نزدیک سیستم های ایجاد ویدیو ها هم به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کنند. متا در پست منتشر شده نوشته که چنین سیستمی برای هنرمندان کاربردهای زیادی خواهد داشت. اما در این میان، این نوع سیستم ها چشم انداز نگران کننده ای هم ترسیم می کنند. به عنوان مثال احتمالا برای تبلیغات و ویدیو های جعلی هم در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

باید خاطرنشان کنیم متا در زمینه توسعه سیستم های هوش مصنوعی مربوط به این حوزه تنها نیست. به عنوان مثال، ماه ها قبل تعدادی از محققان چینی از مدل هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کردند. در مقاله منتشر شده از طرف متا، به چالش های مربوط به ایجاد ویدیو های طولانی تر از 5 ثانیه، ویدیو های مبتنی بر صحنه های متنوع و رزولوشن بالاتر هم اشاره شده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2087

به "متا از یک هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا از یک هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید