مجموعه هشت جلدی ایران من رونمایی می گردد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی ایران من تازه ترین اثر رضا منصوری که نشر دیبایه آن را منتشر نموده است، از ساعت 18 دوشنبه 22 فروردین 1401 در تالار مجزای کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد. در این مراسم بجز نویسنده، ناصر فکوهی و محمدرضا اجتهادی هم سخنرانی می نمایند.

مجموعه هشت جلدی ایران من رونمایی می گردد

منصوری درباره جدیدترین اثرش نوشته است: چون ایران خانه من است، متعلق به من است، ایرانِ من است، زیستن ام در آن معنی داشته و لذتم در تماشا آرامش و رفاه ساکنان آن بوده- شهروندان خانه من! برای آنها نوشته ام.

این ها را رضا منصوری به عنوان دیباچه ای بر تازه ترین اثرش نوشته است. فیزیکدان ، کیهان شناس، استاد بازنشسته دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف که سال هاست در زمینه گرانش، نسبیت عام و کیهان شناسی پژوهش می نماید.

دوره نخست کتاب ها با نام های ایران 1427، واژه گزینی در ایران و دنیا و چهارسال در وزارت عتف، بیان تصور منصوری از ایران گذشته و آینده، نقش زبان فارسی در توسعه ایران و تجربه اجرایی در زمینه علم و پیچیدگی اجرای ایده های توسعه ای آن در عالی ترین سطح در ایران است.

سه عنوانِ دیگرِ این مجموعه با نام های معماریِ علم، سندرم دوره نقل (در دو جلد) و مبانی علم و طراحی مفهومی دانشگاه در ایران و مبانی تفکر در علوم فیزیکی نتیجه تأملات نویسنده در این دوره است.

به اعتقادِ خود نویسنده، همه گزاره هایی که در این کتاب ها نوشته شده زمانی به خوبی درک می گردد که خواننده از مبانی تفکر در علوم مدرن و به ویژه علوم فیزیکی آگاه باشد.

حضور در این مراسم که به تلاشِ کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد، برای عموم آزاد است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2018

به "مجموعه هشت جلدی ایران من رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه هشت جلدی ایران من رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید