معرفی برترین بازارهای محلی گوا در هند!

به گزارش سبزا، بازارهای محلی گوا

گوا در میان تمام شهرها و منطقه ها هند جایگاهی ویژه دارد و به علت سواحل توریستی و تفریحات مختلفی که در این شهر می توان انجام داد هواداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. سالانه مسافران زیادی چه به وسیله تور گوا یا به صورت شخصی و با تهیه بلیط هواپیما گوا یا بمبئی خود را به این شهر توریستی و مجذوب کننده برسانید. در گوا می توانید از تفریجات ساحلی لذت ببرید، برترین و خوشمزه ترین غذاهای هندی و سنتی گوا را امتحان کنید، خود را به هیاهو و زندگی شبانه و سرزنده و پرجنب و جوش گوا بسپرید و علاوه بر این، در بازارهای محلی گوا خرید کنید. خرید کردن همواره بخشی مجذوب کننده از تجربه سفر است و اگر بتوان بازاری محلی و مقرون به صرفه قیمت پیدا کرد که چه بهتر! گوا بازارهای متعددی دارد که هرکدام سبک خاصی دارند و برترین سوغاتی ها و یادگاری های گوا را می توانید در این مکان ها خریداری کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از برترین بازارهای محلی گوا و آدرس آن ها آشنا شویم.

معرفی برترین بازارهای محلی گوا در هند!

بازار خرده فروشان آنجونا | Anjuna Flea Market

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازارهای محلی گوا در شمال این شهر و در ساحل آنجونا واقع شده است. این بازار در حقیقت یک چهارشنبه بازار است و هر هفته در این روز برگزار می گردد. بازار آنجونا صدها غرفه دارد که به فروش محصولات مختلف مثل صنایع دستی و هنری، نقاشی ها و تابلوهای هنری، کیف و کفش های سنتی هندی و دست دوز، اشیاء و ظروف چوبی، زیورآلات رنگارنگ هندی و جواهرات اصل و بدن با برترین قیمت به فروش می رسنند. اگر در چانه زنی مهارت داشته باشید می توانید در بازار آنجونا خرید بسیار خوبی داشته باشید و دست پر به خانه برگردید. جالب است بدانید که این بازار ابتدا به عنوان محلی برای تبادل و تعویض کالاهای هیپی ها معروفیت پیدا کرد، اما امروزه به یکی از معروف ترین بازارهای محلی گوا تبدیل شده و از هر طیف و سلیقه ای برای خرید به این بازار می آیند. بازار آنجونا هر چهارشنبه از ساعت 9 صبح باز می گردد و تا اواخر شب هم فعال است. یکی از بخش های مجذوب نماینده این بازار اجرای زنده نوازندگان و هنرمندان است که تقریبا هر هفته در این بازار برگزار می گردد. بنابراین هر دفعه که به این چهارشنبه بازار بروید می توانید در کنار خرید، از اجرای موسیقی های محلی و شاد و سنتی هم لذت ببرید. علاوه بر موسیقی محلی، سبک های مختلف موسیقی مثل راک و جاز هم در این بازار اجرا می شوند.

  • مکان: شمال گوا، منطقه آنجونا
  • برترین مکان برای خریدِ کفش و صندل، زیورآلات و بدلیجات، سوغاتی و انواع مجسمه ها و آثار هنری دست ساز
  • دسترسی به بازار آنجونا: نزدیک ترین فرودگاه به بازار آنجونا فرودگاه دابولیم گواست که 23 کیلومتر با این بازار فاصله دارد. نزدیک ترین ایستگاه راه آهن هم ایستگاه تیویم است. از هر دو این مکان ها با استفاده از تاکسی و اتوبوس می توانید خود را به این بازار برسانید. با توجه به معروفیت و معروفیت بازار آنجونا مطمئنا از نظر دسترسی مسئله ای نخواهید داشت.

آدینه بازار ماپوسا مارکت | Mapusa Market

یکی دیگر از معروف ترین بازارهای محلی گوا ماپوسا مارکت است که بهشتی واقعی برای خریداران به شمار میرود. این بازار در طول هفته دایر است اما اگر می خواهید تجربه ای واقعی از خرید در بازارهای محلی گوا داشته باشید پیشنهاد می کنیم آدینه صبح به این بازار سری بزنید. آدینه ها تعداد غرفه ها و فروشندگان بسیار زیاد است و تقریبا هرچیزی که بخواهید را می توانید در این بازار پیدا کنید. از اجناس عتیقه و قدیمی گرفته تا سفال ها و ظروف سرامیکی گوا و صنایع دستی و آثار هنری، ماهی های تازه صید شده، ادویه، ترشی های خانگی، میوه، سبزیجات، لباس و زیورآلات و … با قیمتی ارزان به مشتریان عرضه می شوند. اگر هم بتوانید خوب چانه بزنید مطمئنا با صرف هزینه ای کم می توانید کلی چیز خریداری کنید و برای خود و عزیزانتان هدایایی تهیه کنید. آدینه بازار ماپوسا هر آدینه از ساعت 8 صبح تا 6:30 بعدازظهر باز است و تجربه ای اصیل از خرید محلی را به مسافران ارائه می نماید.

  • مکان: شمال گوا، بازار ماپوسا
  • برترین مکان برای خریدِ ماهی تازه و خشک شده، ادویه، سوسیس مشهور گوا، عتیقه جات و صنایع دستی

بازار کالانگوت | Calangute Bazaar

یکی دیگر از مشهورترین و پرطرفدارترین بازارهای محلی گوا بازار کالانگوت است که در نزدیکی ساحل با صدها غرفه و فروشنده هرآنچه مسافران احتیاج داشته باشند را می فروشد. از نوشیدنی های خنک و اسنک و میان وعده گرفته تا صنایع دستی و هنری، مایو، سوغاتی، صدف، بدلیجات، فرش و غذاهای محلی و …. در این بازار به فروش می رسند. این بازار هر هفته شنبه ها از ساعت 6:30 صبح تا 12 بعدازظهر باز است و به ویژه به خاطر بخش های تبتی و کشمیری اش معروفیت دارد. البته مثل تمام بازارهای محلی گوا باید روی مهارت چانه زنی خود هم کار کنید تا بتوانید خریدی عالی و لذتبخش داشته باشید. بازار کالانگون در نزدیکی رودخانه ماندووی قرار گرفته که برترین مکان برای مشاهده کروکودیل و دلفین در گوا به شمار میرود. هنرمندان صنایع دستی هر هفته به این بازار می آیند تا جدیدترین محصولات و تولیداتشان را به مشتریان عرضه نمایند.

بازار شبانه مکی | Mackies Night Bazaar

در گوا علاوه بر بازارهای روزانه و هفتگی، بازارهای شبانه مهیجی هم برگزار می شوند و فضایی بسیار پرشور و پرجنب و جوش دارند. این بازار هرهفته شنبه ها از ساعت 6 بعدازظهر باز است و تا پاسی از نیمه شب و تا 1 بامداد فعال است. بازار مکی در ساحل باگا واقع شده و مملو از غرفه داران و فروشندگان سیاری است که انواع محصولات مثل عتیقه جات، خوراکی، جواهرآلات و بدلیجات، پوشاک، لباس شنا و مایو، سوغاتی، صنایع دستی و هنری و انواع غذاهای خیابانی هندی، چینی و تبتی را به مشتریان ارائه می نماید. این بازار شبانه به خودی خود بسیار پرشور و حال است و اجرای موسیقی زنده و اجرای گروه های مختلف موسیقی حقیقتا جوی شاد و هیجان انگیز به وجود می آورد. بازار شبانه مکی به سه بخش اصلی تقسیم می گردد: در اولین بخش لباس های هندی و سنتی فروخته می گردد. دومین بخش بیشتر محفل گروه های موسیقی و نوازندگان و هنرمندان است و در سومین بخش هم غرفه های غذافروشی و پوشاک غربی و بین المللی فروخته می گردد.

  • مکان: جاده آرپورا-باگا
  • برترین مکان برای خریدِ عتیقه جات، بدلیجات، صنایع دستی

باگا مارکت | Baga Market

یکی دیگر از محبوب ترین و شناخته شده ترین بازارهای محلی گوا بازار باگا مارکت است که یک بازار شبانه در روزهای شنبه است. در این بازار هم می توانید ده ها غرفه و فروشنده را ببینید که محصولات مختلفشان را برای فروش عرضه می نمایند. خرده ریزهای جالب و هنری، بدلیجات، صنایع دستی، مجسمه های چوبی و فلزی کوچک، غذا و اسنک و نوشیدنی و حتی یک سلمانی و کافه هم در این بازار وجود دارد. این بازار هم مثل بازار مکی در ساحل باگا قرار گرفته و از آن جا که بازاری شبانه است فضایی پرشورو حال دارد. باگا مارکت روزهای شنبه بعدازظهر باز می گردد و تا پاسی از شب ادامه دارد. اگر دوست دارید با فضای بازارهای سنتی گوا آشنا شوید می توانید به باگا مارکت بروید و چند ساعتی را از این فضای پرشور و سرزنده لذت ببرید.

بازار شبانه اینگو | Ingos Saturday Night Bazaar

آخرین مورد از بازارهای محلی گوا که به شما معرفی می کنیم بازار شبانه اینگو است که هر شنبه در منطقه آرپورا برگزار می گردد و به همین علت گاهی آن را بازار آرپورا هم می نامند. این بازار یکی از محبوب ترین بازارهای گوا در بین جهانگرد ها و گردشگران خارجی است و خریدی هیجان انگیز و به یادماندنی را برای مسافران رقم می زند. انواع غذاها و اسنک های هندی و خوشمزه، سبزیجات و ادویه جات هندی، صنایع دستی از نواحی مختلف مثل راجستان، کشمیر و تبت، کیف و کفش، بدلیجات و زیورآلات، نقاشی، مجسمه های سنگی و چوبی و …پوشاک و لباس، کتاب، فرش و گلیم و … در این بازار فروخته می شوند.در واقع این بازار به حدی کامل است که بازدید و خرید از همین بازار می تواند تمام مایحتاج و احتیاجهای شما را برآورده کند. اگر به صنایع دستی هنری و دست ساز علاقه دارید و می خواهید سوغاتی هایی خاص برای عزیزانتان به یادگار ببرید بازار شبانه اینگو برترین انتخاب در سفر به گوا خواهد بود. خرید کردن در گوا تجربه ای بسیار لذت بخش است و چیزهایی که در این شهر ساحلی می توانید خریداری کنید را در هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید. اغلب این محصولات را صنایع دستی، آثار هنری، دست سازه ها و محصولاتی از این قبیل تشکیل می دهد و برای خرید برندهای مشهور بین المللی باید به مراکز خرید شیک گوا بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2262

به "معرفی برترین بازارهای محلی گوا در هند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین بازارهای محلی گوا در هند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید