تور ارزان فیلیپین: معرفی کلیسای سن آگوستین در فیلیپین

به گزارش سبزا، کلیسای سن آگوستین(San Agustin Church) در فیلیپین

در گوشه ای از شهر مانیل، ناحیه ای تاریخی به نام اینتراموروس هست که محصور در میان دیوارها، تاریخ و گذشته مانیل را در خود جای داده است. تعدادی از باشکوه ترین جاذبه های تاریخی فیلیپین در همین ناحیه قرار گرفته است جاذبه هایی مثل کلیسای سن آگوستین. کلیساها با معماری دیدنی و تزئینات زیادی که برای جذابیت آن ها به کار می رود همواره یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اند. در این پست می خواهیم کلیسای سن آگوستین (San Agustin Church) در فیلیپین را بیشتر معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان فیلیپین: معرفی کلیسای سن آگوستین در فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

وقتی که اسپانیایی ها در دهه 1500 به فیلیپین رفتند و این کشور را به استعمار گرفتند دو هدف بزرگ داشتند اولین هدف آن ها اقتصادی و دومین هدفشان اجتماعی بود؛ آن ها می خواستند تا مردم این ناحیه را مسیحی نمایند برای همین هم آغاز به ساخت کلیسا کردند. کلیسای اولیه در سال 1571 با برگ های نخل نیپا و بامبو ساخته شد اما سه سال بعد در آتش سوخت. به جای آن ساختمان چوبی دیگری ساخته شد اما آن هم در آتش سوزی سال 1583 کاملا نابود شد.

این بار اسپانیایی ها تصمیم گرفتند تا کلیسای سنگی درست نمایند؛ ساخت و ساز در سال 1586 آغاز شد اما مسائل اقتصادی و کمبود مصالح فرایند ساخت را خیلی کند نموده بود تا اینکه ساخت کلیسای سنگی باروک در سال 1606 تمام شد. کلیسای سن آگوستین توانست در برابر زلزله، طوفان های گسترده و جنگ دوام بیاورد و امروز بعد از گذشت حدود 400 سال همچنان پابرجا باشد. امروز گردشگران معماری بنایی را تحسین می نمایند که حتی جنگ هم نتوانست آن را نابود کند.

نیروهای بریتانیایی در سال 1762 مانیل را تصرف و این کلیسا را غارت کردند اما کلیسا در سال 1854 تحت نظارت معمار لوسیانو الیور نوسازی شد. در 3 ژوئن سال 1863 یکی از بزرگ ترین زلزله های تاریخ مانیل رخ داد و خرابی های زیادی را برای شهر به بار آورد اما جالب است که کلیسای سن آگوستین تنها بنای عمومی بود که آسیبی ندید. در روزهای 18 تا 20 جولای سال 1880 هم زلزله های قوی ای این شهر را لرزاند اما این بار این لرزه ها شکاف عمیقی را در برج ناقوس شرقی به وجود آورد. این شکاف در نهایت تعمیر شد اما امروز چیزی به جز یک پایه کوچک از این برج باقی نمانده است.

در سال های بعد باز هم زلزله های زیادی در مانیل آمد اما به کلیسا آسیبی وارد نشد و جالب است که در زلزله سال 1863 کلیسا درست مثل یک بیمارستان به محلی برای مداوای افراد آسیب دیده تبدیل شد. در دوره ای از جنگ جهانی دوم که ژاپنی ها مانیل را تصور کردند کلیسای سن آگوستین تبدیل به اردوگاه شد. در روزهای پایانی جنگ مانیل صدها نفر از ساکنان این ناحیه به وسیله سربازان ژاپنی در این کلیسا به گروگان گرفته شدند، گروگان ایی که خیلی هایشان در این جنگ سه هفته ای کشته شدند.

کلیسای سن آگوستین 400 سال نظاره گر تاریخ مانیل بوده است و جالب است بدانید که موسس شهر مانیل هم در همین کلیسا به خاک سپرده شده است. از بین 7 کلیسایی که در ناحیه اینتراموروس قرار داشت فقط کلیسای سن آگوستین توانسته تا به امروز سالم بماند. در طول مدت جنگ جهانی دوم سقف کلیسا آسیب دید اما عبادتگاه کناری اش کاملا نابود شد برای همین در دهه 1970 بازسازی شد. در سال 2013 بازسازی های دیگری روی کلیسا انجام شد و نمای رنگارنگش را یک نمای سنگی جایگزین شد.

کلیسای سن آگوستین یکی از اولین کلیساهایی بود که در زمان استعماری اسپانیا ساخته شد. برای ساخت این کلیسای زیبا از عبادتگاه های مکزیکی الهام گرفته شد و برای تزئینات داخلی، دو هنرمند ایتالیایی مامور شدند تا نقاشی ها و تابلوهای مجذوب کنندهی را خلق نمایند. همین که به نزدیکی این کلیسا می روید انگار وارد یک فضای قرون وسطایی می شوید معماری کلیسا آنقدر مجذوب کننده است که به نمادی از دوران استعماری اسپانیا تبدیل شده است. در داخل این کلیسا آذین بندی ها و گچ کاری های مجذوب کنندهی را می بینید که نمای داخلی کلیسا را باشکوه نموده اند. وقتی وارد کلیسا می شوید اول از همه گچ بری ها و طراحی های هندسی سقف نظرتان را جلب می نماید. رنگ، گچ بری ها و کمی قوه تصور طراحی سه بعدی مجذوب کنندهی را به وجود آورده که همه نگاه ها را به خود جذب می نماید.

کلیسای سن آگوستین یکی از 4 کلیسای دوره استعماری اسپانیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. عبادتگاه این کلیسا نتوانست از جنگ جهانی دوم جان سالم ببرد، کاملا در آتش سوخت اما در سال 1973 بازسازی و به موزه تبدیل شد. در این موزه می توانید آثار هنری و همه چیزهای باارزشی که در این مدت در کلیسا بوده را تماشا کنید و از اتاق مخصوص نگهداری ظرف و ظروف کلیسا، کتابخانه کلیسا، سالن غذاخوری و .. تماشا کنید. این موزه هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر باز است و برای بازدید از آن باید 2.5 دلار ورودی دهید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1960

به "تور ارزان فیلیپین: معرفی کلیسای سن آگوستین در فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: معرفی کلیسای سن آگوستین در فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید