هدف غلامرضا محمدی از دعوت قهرمانان پا به سن گذاشته ؛ اتمام حجت یا احتیاج؟

به گزارش سبزا، غلامرضا محمدی با دعوت از چهره های جوان و باتجربه به نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد بدنبال استفاده حداکثری از پتانسیل کشتی ایران است یا اهداف دیگری را در سر دارد؟

هدف غلامرضا محمدی از دعوت قهرمانان پا به سن گذاشته ؛ اتمام حجت یا احتیاج؟

به گزارش خبرنگاران، نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد پس از انتخاب غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، از 26 آذرماه جاری در محل اردوی تیم های ملی کشتی شروع می شود.

محمدی برای شروع کار از 35 کشتی گیر برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت نموده تا در انتظار یکی از شلوغ ترین اردوهای تیم ملی در سال های اخیر باشیم. اما در این میان، دعوت از کشتی گیران قدیمی که سالهاست از اردوهای تیم ملی و حتی تشک کشتی بدور بوده اند نکته جالب توجه و غیر منتظره لیست سرمربی جدید تیم ملی است.

طی سال های گذشته بسیاری از قهرمانان عنوان دار بدلیل تاکید فدراسیون بر اجرای فرآیند انتخابی از حضور در تیم ملی بازماندند و همین امر باعث بروز برخی حواشی برای کشتی ایران شد.در این میان عده ای معتقد بودند برای انتخاب نفرات تیم ملی نباید صرفا به برگزاری رقابت های انتخابی اکتفا کرد و تجربه و نتایج بین المللی را نیز باید مد نظر قرار داد اما گروه مخالف نیز بر اجرای عدالت بر اساس حضور کشتی گیران در مراحل مختلف فرآیند انتخابی،کسب سهمیه و در نهایت حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تاکید داشتند. پافشاری بر اجرای قانون فرآیند انتخابی تیم ملی برای تعدادی از عنوان داران کشتی ایران سنگین و غیرقابل تحمل بود که در نهایت به دور شدن هر چه بیشتر آن ها از تیم ملی منجر شد.

به نظر می رسد دعوت غلامرضا محمدی از نفراتی همچون مهدی تقوی، رضا یزدانی، سید احمد محمدی، حسن رحیمی، کمیل قاسمی و ...از این جهت باشد که وی قصد دارد در شروع کار از تمامی پتانسیل کشتی ایران با توجه به وضعیت نه چندان جالب آن، استفاده کند و با بهره بردن از همه آنچه کشتی ایران دارد و شاید در سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته برای برون رفت کشتی از وضعیت فعلی کوشش کند.

اما هدف دیگر محمدی از دعوت نفرات پا به سن گذاشته و البته پرافتخار به اردوی تیم ملی می تواند در جهت آگاهی کادر فنی از آخرین وضعیت این کشتی گیران باشد و اینکه این افراد خود به این نتیجه برسند که آیا می توانند از پس تمرین در کنار جوانترها بر بیایند و یا اینکه عطای حضور در تیم ملی را به لقایش می بخشند و دیگر هیچ عذر و بهانه ای نیز برای هیچ کشتی گیری باقی نمی ماند.

دعوت از مهدی تقوی پس از سال ها دوری از کشتی غیر منتظره ترین تصمیم سرمربی جدید تیم ملی بود و باید دید محمدی از این کشتی گیر 32 ساله پس از 4 سال دوری از میادین چه می خواهد. تقوی کشتی گیری باهوش،خوش فکر و فنی که خاطرات خوشی را با کسب دو طلای دنیا در اذهان مردم به یادگار گذاشته اما آخرین حضور او در میادین به انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های دنیای 2015 لاس وگاس برمی شود که در وزن 70 کیلوگرم برابر حسن یزدانی که آن موقع قهرمان جوانان دنیا بود، چاره ای جز شکست نداشت. بدون شک تقوی اگر عزم خود را جزم و دل به کار بدهد می تواند پس از چند ماه مدعی نخست اوزان 70 یا 74 کیلوگرم باشد. تقوی آخرین بار در رقابت های دنیای 2013 به روی تشک رفت که به عنوانی بهتر از بیست و یکمی دنیا نرسید. البته باید به تقوی که سالها از کشتی دور بوده، چند ماه فرصت داد تا به یک وضعیت مناسب جسمانی برسد ضمن اینکه هر دو قهرمانی تقوی در دنیا (2009 هرنینگ و 2011 استانبول) با سرمربی گری غلامرضا محمدی رقم خورد.

رضا یزدانی دیگر چهره پرافتخار کشتی ایران است که او نیز پس از المپیک 2016 جراحی کرد و در 30 ماه گذشته فقط در یکی دو مبارزه لیگ کشتی گرفته و علی رغم دعوت به اردوهای تیم ملی طی ماه های گذشته رغبت چندانی به حضور در اردوها نشان نداد هر چند او بر خلاف تقوی تمرینات خود را در مازندران ادامه داد و شنیده می شود انگیزه زیادی برای حضور در آخرین المپیک دوران قهرمانی اش دارد. یزدانی نیز با حضور نفراتی همچون عباس فروتن و محمد حسین محمدیان که آخرین ماه های محرومیت 4 ساله خود را سپری می نماید کار چندان راحتی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نخواهد داشت. البته باید دید یزدانی در سال 2019 در 92 کیلوگرم می خواهد کشتی بگیرد یا 97 کیلوگرم.

حسن رحیمی و کمیل قاسمی نیز پس از کسب مدال در المپیک ریو دیگر در هیچ رویداد بین المللی حاضر نشدند تا جایی که بسیاری از کارشناسان نیز عمر قهرمانی این دو چهره پرافتخار کشتی ایران را تمام شده دانستند. کمیل قاسمی برای رسیدن دوباره به دوبنده تیم ملی کاری به مراتب سخت تر از رحیمی دارد چرا که رقبایی آماده همچون پرویز هادی و یدالله محبی سد راه پرافتخارترین آزادکار سنگین وزن ایران در المپیک هستند.

باید در انتظار واکنش این کشتی گیران به دعوت سرمربی جدید تیم ملی باشیم؛ اینکه این نفرات واقعا قصد ادامه کشتی در بالاترین سطح و رقابت با جوانان را دارند یا اینکه قید حضور در کشتی را برای همیشه زده اند؟

هر چه که هست حضور این نفرات، وزن اردوی تیم ملی را بیش از پیش سنگین خواهد نمود و باعث ایجاد رقابت هر چه بیشتر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در اوزان مختلف خواهد شد.

اردوی تیم ملی پس از مسابقات باشگاه های دنیا شروع می شود که نفرات زیر دعوت شده اند:

57 کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) نادر حاج آقا نیا (کرمان) علیرضا سرلک (لرستان)61 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) بهنام احسان پور ، محمدباقر یخکشی و ایمان صادقی (مازندران)65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی، پیمان بیابانی (تهران) مرتضی قیاسی (لرستان)70 کیلوگرم: سید احمد محمدی (مازندران) یونس امامی و فرهاد نوری (تهران)74 کیلوگرم: مهدی تقوی (مازندران) رضا افضلی (کرمانشاه) امیرحسین کاووسی و محمد نخودی (مازندران)79 کیلوگرم: امید حسن تبار (مازندران) بهمن تیموری (کرمانشاه) حمیدرضا زرین پیکر (تهران)86 کیلوگرم: حسن یزدانی، کامران قاسم پور و احمد بذری (مازندران)92 کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز) محمدجواد ابراهیمی (مازندران) ارشک محبی (کرمانشاه) حسین شهبازی (تهران)97 کیلوگرم: رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان، عباس فروتن و حامد طالبی زرین کمر (مازندران)125 کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) کمیل قاسمی (مازندران) یداله محبی (کرمانشاه) امین طاهری (تهران)

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 108

به "هدف غلامرضا محمدی از دعوت قهرمانان پا به سن گذاشته ؛ اتمام حجت یا احتیاج؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف غلامرضا محمدی از دعوت قهرمانان پا به سن گذاشته ؛ اتمام حجت یا احتیاج؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید