دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص)، دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد

به گزارش سبزا، در چهارمین آیین اهدای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) از پنج دانشمند منتخب این مراسم تقدیر شد.

دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص)، دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) امروز با حضور دانشمندان برگزیده و مقامات عالی رتبه کشوری در تالار وحدت درحال برگزاری است.

بعلاوه از پروفسور کامران وفا، دانشمند متولد ایران و استاد فیزیک، دانشگاه هارواد به افتخار اثر نظریه F تقدیر به عمل آمد. وی متولد سال 1339 در تهران است و پس از اتمام دوره دبیرستان در ام ای تی ادامه تحصیل داده و پس از آن به دانشگاه پرینستون رفته و پس از آن در دانشگاه هاروارد مشغول شده است. دانشمند برجسته ایرانی در این مراسم بیان کرد، جایزه نقدی علمی و فناوری مصطفی(ص) را به جامعی علمی ایران و مشخصا بنیاد حمایت از علوم بنیادی تقدیم می نماید تا به رشد علمی و توسعه آن یاری کند.

در این مراسم از پروفسور زاهد حسن، استاد دانشگاه پرینستون و متولد کشور بنگلادش به افتخار اثر نیمه فلز های فرمیون ویل تقدیر به عمل آمد. هدف فعلیت علمی وی جابجایی مرزهای کوانتومی است.

پروفسور کامران وفا و پروفسور زاهد حسن

محمد صائغ، دانشمند بعدی آیین اهدای جایزه علمی و فناوری مصطفی است که به افتخار اثر درمان های نوین برای بهبود نتایج الوگرافت کلیه و قلب از وی تقدیر به عمل آمد. این دانشمند استاد پزشکی و ایمنیشناسی، دانشگاه امریکایی بیروت است و حوزه دریافت جایزه وی پزشکی است.

پروفسور یحیی تیعلاتی برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در صندلی استاد فیزیک، دانسگاه مجمد الخامس و به افتخار اثر مشاهده پراکندگی نور با نور و جست و جوی تک قطبی های مغناطیسی از وی تقدیر به عمل آمد؛ حوزه دریافت جایزه وی فیزیک نظری و ذرات است.

پنجمین دانشمند این مراسم، محمد اقبال چودری، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) در صندلی رئیس مرکز ICcBC، دانشگاه کراچی و متولد پاکستان به افتخار اقر کشف مولکول های مجذوب کننده با کاربردهای درمانی است که در حوزه شیمی الی زیستی از وی تقدیر به عمل آمد.

جایزه مصطفی(ع) که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا اسلام اعطا می گردد، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می گیرد که به وسیله افرادی شاخص در حوزه های علم و فناوری ارائه شده و زمینه ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

از برگزیدگان سال های پیش این جایزه می توان به اوگور شاهین، دانشمند ترکیه ای الاصل و مبدع واکسن فایزر-بیوان تک، حسین بهاروند استاد پژوهشگاه رویان و مبدع درمان پارکینسون و AMD چشم با سلول درمانی، علی خادم الحسینی استاد دانشگاه کالیفرنیا و مبدع هیدروژل های نانو و بایو ساختار برای کاربردهای زیست-پزشکی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1805

به "دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص)، دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص)، دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد جایزه خود را اهدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید