همایش قصه گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار گردید

به گزارش سبزا، مدیر کتابخانه مشارکتی پایدار گزیر در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، گفت: در راستای همکاری کتابخانه مشارکتی پایدار گزیر و کتابخانه دژگان مراسم ویژه ای به منظور احیاء فرهنگ قصه گویی، آشنایی بچه ها با مادران قصه گو روستای دژگان و اشاعه فرهنگ کتابخوانی برگزار گردید.

همایش قصه گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار گردید

عبدالواحد حسینی گزیر اضافه نمود: این مراسم به پیشنهاد حنیفه برهنجت کتابدار استوار و همکاری محفوظه صالحی مدیر کتابخانه دژگان و دیگر فعالان مشتاق این دیار در مدرسه تاریخی محمدیه دژگان برگزار گردید و بالغ بر 100 مادر و فرزند مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در این محفل ادبی، مادران با قصه های شیرین خود توجه بچه ها را جلب نموده و متقابلا بچه ها و نوجوانان با خوانش کتاب و شعر مادران را مشتاق کتاب کردند.

او افزود: یکی از مهمترین اهداف مشترک باشگاه دژ دژگان و کتابخانه استوار گزیر، جذب هرچه بیشتر اقشار مختلف به سمت کتابخانه و مطلع کردن مردم به اهمیت کتاب و کتابخوانی است.

حسینی گزیر ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت مسئولان کتابخانه دژگان و دیگر فعالان حوزه کتاب این روستا، بعلاوه اقشار مختلف مردم، شورا، دهیاران و امام آدینه تعداد باشگاه های کتابخوانی دژگان و توابع افزایش یابد و کتابخانه دژگان به محل تشکیل جلسات فرهنگی و کتابخوانی این دهستان تاریخی تبدیل گردد.

در سفر هفته گذشته طرح کتابگردون گزیر با موضوع کتاب به دعوت باشگاه کتابخوانی دژ به دهستان دژگان، تفاهم نامه همکاری بین عبدالواحد حسینی مدیر کتابخانه استوار گزیر و عبدالله بازافکن مدیریت فرهنگی منطقه دژگان به امضا رسید و این تفاهم نامه از زمان امضا اجرایی شد و همچنان ادامه دارد.

دهستان دژگان، یکی از دهستان های بخش مهران شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. مرکز این دهستان، روستای دژگان در فاصله حدود 120 کیلومتری غرب بندرعباس و حدود 80 کیلومتری شرق روستای گزیر واقع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2229

به "همایش قصه گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش قصه گویی مادر و فرزند در دژگان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید