وایکینگ ها با بازی Valheim استیم را تصاحب کردند

به گزارش سبزا، تنها چند هفته از عرضه بازی ولهایم می گذرد و این بازی هر روز رکورد جدید را به نام خود ثبت می نماید. بازی ولهایم هنوز فقط به شکل آزمایشی روی فروشگاه استیم عرضه شده و تنها در حدود سه هفته، چهار میلیون نسخه فروش داشته است.

وایکینگ ها با بازی Valheim استیم را تصاحب کردند

انگار که دوره درخشش بازی های بقا تمامی ندارد. چند سالی از انفجارهای عظیم بازی های ماین کرفت (Minecraft) و راست (Rust) می گذرد و مدتی بود که همه گیر شدن چنین بازی هایی را ندیده بودیم. اما یک بازی کوچک که بدون سروصدا، سروکله اش از ناکجاآباد پیدا شده و از قضا در سبکی مشابه با بازی های ماین کرفت و راست ساخته شده آمده تا نشان دهد که هنوز هم بازی های بقا پرطرفدار هستند.

هسته اصلی بازی ولهایم تقریبا همان چیزی است که در تعداد بی شماری از بازی های سبک بقا دیده بودیم؛ جمع آوری منابع، ساخت و ساز و پیشرفت در دنیای بازی. البته این ماجراها این بار در دنیای وایکینگ ها رخ می دهند و این موضوع باعث شده تا ویژگی های وایکینگی جدیدی مانند کشتی رانی به این فرمول همیشگی اضافه شوند. بازی ولهایم با گرافیک ساده و راحت دریافت بر بازیکنان، مخصوصا تازه کار ها هر روز بازیکنان جدیدی را جذب می نماید.

بازی ولهایم هنوز به شکل کامل عرضه نشده و در حالت دسترسی زودهنگام (Early access) واقع شده است. روش عرضه دسترسی زودهنگام چیزی است در سال های گذشته میان بازی سازهای کوچک بسیار متداول شده. بازی سازهایی که بازی خود را فقط به مرحله ای قابل بازی می رسانند آن را با برچسب دسترسی زودهنگام منتشر می نمایند. توسعه دهندگان با عرضه بازی های خود به شکل دسترسی زودهنگام می توانند حین جمع آوری بودجه بیشتر برای ادامه فرایند توسعه، از بازیکنان بازخورد دریافت نمایند و جهت بهتری برای پیشبرد توسعه بازی پیدا نمایند.

روز 2 فوریه (14 بهمن) بازی ولهایم به شکل دسترسی زودهنگام در دسترس همگان نهاده شد. تنها هشت روز از عرضه این بازی گذشته بود که تیم توسعه دهنده آن اعلام کردند که بازی ولهایم یک میلیوین نسخه فروش داشته. پنج روز بعد تعداد نسخه های فروخته شده بازی ولهایم به دو میلیون نسخه رسید و در حدود یک هفته قبل اعلام شد که این مقدار به سه میلیون نسخه رسیده. حالا هم معین شده که فروش بازی ولهایم از چهار میلیون نسخه گذشته.

به دنبال تعداد فروش شگفت انگیز بازی ولهایم، تعداد بازیکنان هم زمان این بازی واقعا بالا رفته اند. هفته های گذشته، بازی ولهایم در لیست تعداد بازیکن های هم زمان برای بازی ها همواره در یکی از سه صندلی برتر قرار داشته باشد. دیگر بازی هایی که در کنار این بازی در سه صندلی اول بازیکنان هم زمان قرار دارند عظیم ترین غول های فروشگاه استیم، یعنی کانتر استرایک گو و دوتا 2 هستند. این بازی ها هر چند ساعت یک بار جای خود را با دیگری عوض می نمایند اما به طور کلی در هفته های گذشته این سه بازی همواره در سه رده اول قرار داشته اند.

علاوه بر این رکورد، بازی ولهایم پیروز شده به رکورد داشتن حدود 500 هزار بازیکن هم زمان حداکثر برسد. این تعداد بازیکن صندلی پنجم جدول حداکثر بازی کنان هم زمان کل تاریخ فروشگاه استیم را به این بازی می دهد. بازی ولهایم با عبور از بازی هایی مانند تراریا، فال اوت 4 و امانگ آس به این صندلی رسیده. علاوه بر دو بازی عظیم فروشگاه استیم که اسم آن ها را آوردیم، بازی های پابجی و سایبرپانک 2077 در این لیست، چهار بازی بالاتر از بازی ولهایم هستند.

جالب ترین قسمت ماجرا این جاست که تمام فروش بازی ولهایم بدون داشتن تخفیف اتفاق افتاده و بیشتر آن حین جشنواره تخفیف های سال نو چینی استیم صورت گرفته. همگی می دانیم که تخفیف های بسیار بالا و جشنواره های پرتعداد فروشگاه استیم از مهم ترین ویژگی های این فروشگاه به شمار می فرایند و معمولا بازی ها بیشترین میزان فروش خود را در این دوره ها تجربه می نمایند. فروش بازی ولهایم به قدری بالا بوده که حین جشنواره سال نو چینی، این بازی بدون داشتن تخفیف همواره در صدر جدول پرفروش ترین بازی های فروشگاه استیم قرار داشته و از بازی هایی که تخفیف داشته اند جلو زده.

البته به هیچ وجه نمی توانیم منکر تأثیر قرنطینه و خانه نشینی مردم رو فروش و رکورد های بازی ولهایم شویم. حالا که مردم وقت بیشتری در خانه خود دارند و طولانی تر از هر زمانی می توانند بازی نمایند، آمار و ارقام هر شاخصی در صنعت بازی های ویدیویی رشد بسیار بالایی داشته. در این شرایط هر چند وقت یک بار یک بازی آنلاین سر زبان ها میوفتد و در دوره فعالیت خود پشت سر هم رکورد می زند. پیش از این شاهد چنین شرایطی برای بازی های فال گایز و امانگ آس بودیم و حالا نوبت به بازی ولهایم رسیده. البته با وجود این که بازی های فال گایز و امانگ آس هنوز هم هواداران خود را دارند اما به وضوح تب و تاب آن ها خوابیده.

بازی ولهایم را همین حالا می توان با قیمت 20 دلار از فروشگاه استیم دریافت کرد. این بازی فعلا فقط برای کامپیوترهای شخصی منتشر شده و در حالت دسترسی زودهنگام واقع شده است. سازندگان بازی ولهایم از تاریخ عرضه نسخه کامل این بازی چیزی نگفته اند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1450

به "وایکینگ ها با بازی Valheim استیم را تصاحب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وایکینگ ها با بازی Valheim استیم را تصاحب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید