ورود پر سر و صدای اپیک گیمز به حوزه تهیه و انتشار بازی

به گزارش سبزا، شرکت بازی سازی اپیک گیمز بخش کاملا جدیدی برای تهیه کنندگی و انتشار بازی های دیگر کمپانی ها تاسیس نموده است. این شرکت جدید Epic Games Publishing نام دارد و در اولین حرکت خود، قراردادی برای همکاری با سه استودیوی معروف و عظیم بازی سازی امضا نموده است. سه استودیوی رمدی، پلی دد و جن دیزاین بازی های آینده خود را برای تمام پلتفرم ها با تهیه کنندگی اپیک گیمز فراوری خواهند کرد.

ورود پر سر و صدای اپیک گیمز به حوزه تهیه و انتشار بازی

قراردادی که شرکت Epic Games Publishing برای تهیه کنندگی بازی های این سه استودیو تنظیم نموده، بسیار متفاوت از قراردادهای معمول است و استودیوهای بازی سازی کاملا برنده این قرارداد هستند. وزنه منافع کاملا به سمت استودیوهای بازی سازی است و اپیک گیمز از دیدگاه اقتصادی سود زیادی از این قراردادها نخواهد برد؛ طوری که چنین قراردادهایی به هیچ وجه در صنعت بازی سابقه نداشته اند.

واضح است که اپیک گیمز بیشتر در راستای ارتقا برند خود چنین قراردادی با شرکت های بازی سازی وضع نموده است. در حرکتی بسیار نامعمول، اپیک گیمز شرایط قراردادهایی که با سه استودیوی رمدی، پلی دد و جن دیزاین وضع نموده اند را منتشر نموده است.

اپیک گیمز بیانیه ای منتشر نموده و در آن درباره این همکاری جدید خود شرح داده است:

اطلاعات بیشتر درباره پروژه ها قرار است در ماه های آینده منتشر شوند.

ورود اپیک گیمز به حوزه تهیه و توزیع بازی، با همکاری استودیوهای مهمی صورت می گیرد. استودیوی بازی سازی رمدی (Remedy Entertainment) بازی های عظیمی مثل مکس پین (Max Payne) و آلن ویک (Alan Wake) را در کارنامه دارد و بازی اخیر این استودیوی یعنی کنترل (Control) هم توانسته است به یکی از پرافتخارترین بازی های سال قبل تبدیل گردد. استودیوی جن دیزاین (genDesign) سازنده بازی آخرین محافظ (The Last Guardian) است و توسط فومیتو اوئدا، بازی ساز معروف سایه کلوسوس و ایکو تاسیس شده. استودیوی پلی دد (Playdead) هم ساخت دو بازی لیمبو (Limbo) و اینساید (Inside) را در کارنامه دارد که هر دو از تحسین شده ترین باز ی هار تاریخ هستند.

بازی ها قرار است برای کنسول های مختلف و کامپیوتر ساخته شوند. استودیوی رمدی در بیانیه ای گفت که قرارداد آن ها با اپیک گیمز برای ساخت دو بازی است؛ یک بازی عظیم تراز اول و یک بازی کوچک که هر دو هم برای کنسول های نسل بعد ساخته خواهند شد.

این سه استودیوی عظیم، تنها همکاران اپیک گیمز برای ساخت بازی نخواهند بود. شرکت Epic Games Publishing گفته است که به زودی از دیگر همکاری های خود هم خبر خواهند داد.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 853

به "ورود پر سر و صدای اپیک گیمز به حوزه تهیه و انتشار بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود پر سر و صدای اپیک گیمز به حوزه تهیه و انتشار بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید