پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال 2025، سفری عاری از دی اکسید کربن

به گزارش سبزا، شرکت هواپیمایی اکوجت میخواهد از سال 2025 با هواپیما های هیدروژنی برقی وارد عرصه رقابت هوایی گردد.

پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال 2025، سفری عاری از دی اکسید کربن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، دیل وینس، که در زمینه انرژی سبز، فعالیت دارد از برنامه های خود برای راه اندازی اولین شرکت هواپیمایی برقی بریتانیا اطلاع داد. اکوجت هواپیما های معمولی را برای پرواز با نیروی هیدروژن- برقی تغییر کاربری خواهد داد و پرواز های داخلی آن نیز از اوایل سال 2025 شروع خواهد شد.

دیل وینس متولد نورفولک بنیانگذار و مالک شرکت انرژی مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر اکوتریسیتی (Ecotricity) با یک خلبان با تجربه به نام برنت اسمیت و تعدادی دیگر از متخصصان هوانوردی برای راه اندازی اکوجت شریک شده است.

اکوجت در نظر دارد تا خطوط هوایی خود را در اسرع وقت فعال کند، بنابراین اولین پرواز های آن بین ساوتهمپتون و ادینبورگ در سال آینده از هواپیما های اصلاح نشده استفاده می نماید که با سوخت مبتنی بر نفت سفید کار می نمایند، در حالی که برای پیشرانه های هیدروژنی - برقی از هوانوردی غیرنظامی درخواست تائیدیه شده است.

وینس به گاردین گفت: این یک تناقض به نظر می رسد، اما در قلب این پروژه، چرخه هواپیما های موجود و مقاوم سازی آن ها است. این رویکرد عمل گرایانه است، به این معنی که ما زمان را از دست نمی دهیم. ما زیرساخت ها را ایجاد می کنیم، هواپیما ها را به هوا می رسانیم و زمانی که موتور ها در دسترس بودند آن ها را تعویض می کنیم.

پرواز هایی به سرزمین اصلی اروپا نیز برنامه ریزی شده است این پرواز ها سپس در منطقه ها دورتر نیز توسعه خواهد یافت. بازسازی ها از سال 2025 در هواپیما های 19 و 70 نفره اکوجت شروع می گردد. گاردین بعلاوه گزارش می دهد که مخازن هیدروژن هواپیما با هیدروژن فراوری شده با استفاده از انرژی های تجدید پذیر پر می گردد.

در بیانیه مطبوعاتی که اکوجت در این باره انتشار داده، آمده است: هواپیمای تبدیل شده، با همان توان خروجی قبلی، اما با کاهش صد درصدی انتشار دی اکسید کربن (CO 2) کار خواهد نمود. آب فراوری شده به عنوان محصول جانبی این فرآیند در ارتفاعات پایین تر رها می گردد.

برای کاهش بیشتر اثرات زیست محیطی اکوجت، این شرکت در نظر دارد فقط وعده های غذایی گیاهی را در طول پرواز به مشتریان ارائه دهد، این کمپانی متعهد شده است که از پلاستیک یکبار مصرف استفاده نکند و کارکنان خود را مجبور خواهد نمود که لباس های دوستدار محیط زیست بپوشند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما کمپانی های بزرگ هوایی که در پی هیدروژن برای سوخت هوانوردی سبزتر هستند عبارتند از ایرباس، زیروآویا و رولز رویس.

وینس می گوید: مسئله چگونگی ایجاد سفر های هوایی پایدار برای دهه ها هواداران انرژی سبز را آزار می دهد، اکوجت تا به امروز مهم ترین گام به سوی راهکار است. میل به سفر عمیقا در روح انسان حک شده است و پرواز های عاری از انتشار گاز های گلخانه ای دی اکسید کربن (Co 2) با انرژی تجدیدپذیر به ما این امکان را می دهد که دنیای باورنکردنی خود را بدون آسیب رساندن به آن برای اولین بار کشف کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2213

به "پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال 2025، سفری عاری از دی اکسید کربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال 2025، سفری عاری از دی اکسید کربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید