پسر لاک پشتی درمـان شـد

به گزارش سبزا، خبرنگاران: یک کودک که به علت رشد یک خال گوشتی بسیاربزرگ در پشت کمرش به پسر لاک پشتی معروف شده بود، اکنون می تواند مانند یک کودک معمولی به زندگی خود ادامه دهد.

پسر لاک پشتی درمـان شـد

دیدایر مونتالو که 6 سال دارد و در کشور کلمبیا زندگی می نماید به یک بیماری بسیار نادر به نام Melanocytic Nevus مادرزادی دچار بود.

با اینکه ممکن بود با گذشت زمان شرایط دیدایر بدتر شده و حتی سلامت او به خطر بیفتد، خانواده او به علت فقر شدید، پول کافی برای انجام عمل جراحی نداشتند.

خانواده مونتالو بعد از تولد فرزندشان سختی های بسیاری را متحمل شدند. آنها به علت خرافاتی بودن اهالی روستای محل زندگی شان، به طور کامل از طرف دیگران طرد شده و به تنهایی زندگی می کردند.

روستاییان تصور می کردند، این کودک به وسیله نیروهای شیطانی لمس شده و به همین علت به او اجازه حضور در مدرسه یا بازی کردن با بچه ها دیگر را نمی دادند.

اما درنهایت یک پزشک خیر به نام نیل بولسترود بعد از شنیدن داستان زندگی این کودک تصمیم گرفت به طور رایگان عمل جراحی را انجام دهد. اکنون نیل می تواند مانند بچه ها دیگر زندگی طبیعی داشته و تحصیلات خود را ادامه دهد.

آقای بولسترود دراین باره گفت: دیدایر بدترین نمونه از این بیماری بود که من تا کنون در عمر خود دیده بودم. تقریبا سه چهارم بدن او به نوعی با این بیماری درگیر بود و هر روز شرایط این کودک بدتر می شد.

پزشکان مجبور بودند، این کودک را در چند مرحله جراحی نمایند تا این زائده بسیاربزرگ را از بدن دیدایر جدا نمایند.

اکنون این کودک بعد از تحمل سختی های فراوان می تواند به آینده خود امیدوار باشد و خانواده او میان اهالی روستا بازگردند.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1689

به "پسر لاک پشتی درمـان شـد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر لاک پشتی درمـان شـد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید