ژاپن بزرگترین کشتی نظامی خود را به دریای چین جنوبی می فرستد

به گزارش سبزا، دولت ژاپن در حال آنالیز امکان اعزام بزرگترین ناو خود به دریای چین جنوبی برای یک عملیات سه ماهه است که در مه امسال میلادی شروع می گردد؛ در صورت تحقق این امر، این بزرگترین نمایش نیروی دریایی ژاپن در منطقه از زمان جنگ دوم جهانی است.

ژاپن بزرگترین کشتی نظامی خود را به دریای چین جنوبی می فرستد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین مدعی مالکیت تمام محدوده دریای چین جنوبی است و به همین دلیل حضور نظامی خود در منطقه را تقویت می نماید که این مساله باعث خشم ژاپن و غرب شده و آمریکا در حال اجرا گشت های هوایی و دریایی منظم در منطقه است.

طبق این گزارش ناو هلیکوپتر بر Izumo ژاپن که دو سال قبل عملیاتی شده قرار است در سنگاپور، اندونزی، فیلیپین و سریلانکا توقف داشته باشد پیش از آنکه در ژوئیه امسال میلادی به رزمایش دریایی مشترک هند و آمریکا در اقیانوس هند تحت عنوان مالابار بپیوندد.

منابع آگاه اعلام کردند که این ناو در اوت 2017 به ژاپن باز می شود.

یکی از منابع آگاه گفت: هدف از اعزام این ناو آزمودن ظرفیت و توانایی آن در ماموریت های خارجی و طولانی تر است. این ناو در کنار نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی به ماموریت می پردازد.

مالزی، تایوان، ویتنام، فیلیپین و برونئی نیز در کنار چین مدعی مالکیت بر بخش هایی دریای چین جنوبی هستند. ژاپن ادعایی برای مالکیت آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی ندارد اما با پکن در دریای چین شرقی مناقشه دارد.

ژاپن همچنین می خواهد از رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین که با چین در ماه های اخیر روابط خوبی برقرار نموده، دعوت کند تا به عرشه ناو Izumo برود. این ناو در خلیج سوبیک در 100 کیلومتری غرب مانیل، پایتخت فیلیپین توقفی خواهد داشت.

این ناو به طول 249 متر بزرگترین ناو ژاپن است و می تواند 9 هلیکوپتر را حمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 500

به "ژاپن بزرگترین کشتی نظامی خود را به دریای چین جنوبی می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن بزرگترین کشتی نظامی خود را به دریای چین جنوبی می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید