کشف مارمولکی که 54 میلیون سال اسیر شده بود!

به گزارش سبزا، در این تصویر یک مارمولک را در کهربا مشاهده می کنید که باستان شناسان سن آن را حدود 54 میلیون سال تخمین زده اند.

کشف مارمولکی که 54 میلیون سال اسیر شده بود!

کهربا به صمغ (انگم) فسیل شدهٔ درخت گفته می شود که معمولاً به دلیل رنگ و زیبایی طبیعی آن از دوران نوسنگی دارای ارزش است. کهربا در طیف وسیعی از رنگ های مختلف رخ می دهد. به عنوان معمول زرد های زرد-نارنجی-قهوه ای همراه کهربا هستند، کهربا می تواند در طیفی از رنگ های مختلف از سفید گرفته تا لیمویی کم رنگ به قهوه ای و سیاه متغیر باشد. رنگ های دیگر غیرمعمول عبارتند از کهربای قرمز (گاهی به عنوان کهربا گیلاس شناخته می شود)، عنبر سبز، و حتی کهربا آبی، که نادر و بسیار محبوب می باشد.

کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم ها مفید می باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می شوند. حشرات، عنکبوت ها و حتی تارشان، کرم ها، قورباغه ها، سخت پوستان، باکتری ها و آمیب ها، میکروفسیل های دریایی، چوب، گل ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا 130 میلیون سال قبل یافت می شده است.

در اوت 2012، دو کنهٔ گرفتار در کهربا به عنوان قدیمی ترین حیوانات که تا به امروز در ماده یافت شده است شناسایی شدند؛ عمر کنه ها 230 میلیون سال بوده و در شمال شرقی ایتالیا کشف شدند.

منبع: موبنا

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2222

به "کشف مارمولکی که 54 میلیون سال اسیر شده بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مارمولکی که 54 میلیون سال اسیر شده بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید