گوشی نوکیا Suzume با تراشه اگزینوس و اندروید 12 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش سبزا، نوکیا میخواهد به زودی از گوشی تازه خود با نام نوکیا Suzume رونمایی کند. محصولی که از تراشه اگزینوس 7784B بهره می برد و سیستم عامل پیش فرض آن اندروید 12 است.

گوشی نوکیا Suzume با تراشه اگزینوس و اندروید 12 در گیک بنچ دیده شد

نوکیا خیلی فعالیت گسترده ای در زمینه فراوری گوشی های هوشمند ندارد اما با این حال هر سال می بینیم که تعدادی گوشی را به امید بازگشت به دوران خوب خود راهی بازار می نماید. به همین دلیل امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت تصمیم گرفته گوشی تازهی را تحت عنوان نوکیا Suzume رونمایی و راهی بازار کند. این گوشی اکنون در گیک بنچ هم دیده شده اما در آن از پردازنده سامسونگ استفاده شده است.

معمولا قلب تپنده گوشی های نوکیا را تراشه هایی از شرکت های کوالکام، مدیاتک و Unisoc تشکیل می دهند و ندیده بودیم سامسونگ در این زمینه با نوکیا همکاری کند. اما گویا این اتفاق به زودی عملی خواهد شد و نتیجه آن هم یک گوشی با نام عجیب، متفاوت از سیاست نام گذاری نوکیا خود بود. این گوشی Suzume نام داشته و اولین گوشی نوکیا با تراشه اگزینوس لقب می گیرد. حال در آینده باز هم محصولی با تراشه اگزینوس از نوکیا را ببینیم یا خیر تعیین نیست.

می پردازیم به اطلاعات منتشر شده از نوکیا Suzume. این گوشی با در نظر گرفتن بنچمارک گیک بنچ که فقط اطلاعات پردازنده، سیستم عامل و مقدار حافظه رم را در اختیار کاربران قرار می دهد، از یک تراشه نه چندان قدرتمند اگزینوس 7784B به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این تراشه 14 نانومتری است و در مجموع 6 هسته دارد؛ 2 هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 6 هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز. پردازشگر گرافیکی این محصول هم Mali-G71 MP2 است اما خبری از پشتیبانی از اینترنت 5G در آن نیست و کاربرانی که در پی خرید محصولی با پشتیبانی از شبکه 4G هستند می توانند روی خرید این محصول حساب نمایند.

طبق آنچه بنچمارک نشان می دهد، این گوشی 3 گیگابایت حافظه رم هم دارد. حال آیا باز هم مدل دیگری با حافظه رم بیشتر یا کمتر فراوری خواهد شد یا خیر موضوعی است که باید منتظر ماند تا تعیین گردد. در نهایت اما می رسیم به سیستم عامل، جایی که اندروید 12 را به عنوان سیستم عامل پیش فرض روی این گوشی شاهد خواهیم بود. به احتمال بسیار زیاد دو سال هم نوکیا از این گوشی به صورت نرم افزاری پشتیبانی خواهد نمود اما با در نظر گرفتن تعیینات فنی که Suzume دارد، بعید به نظر می رسد حتی در همان سال عرضه هم عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

Suzume که در واقع در زبان ژاپنی به معنای گنجشک است، شاید یکی از آن چهار مدلی باشد که هفته های گذشته در رابطه با آن ها خبرهایی شنیدیم. قرار بود نوکیا از چهار مدل گوشی رونمایی کند اما نام دقیق آن ها فاش نشده بود. دو مدل از آن ها از اندروید Go بهره می بردند اما دو مدل دیگر گویا میان رده و مالی خواهند بود که گفته می گردد از سه دوربین روی پنل پشتی و نمایشگر LCD بهره می برند. نوکیا Suzume می تواند یکی از همین دو مدل باشد.

در حال حاضر که تمام شرکت های فراورینماینده گوشی هوشمند در تلاشند با عرضه گوشی های ارزان مجذوب کننده با قیمت مناسب توجه کاربران را به خود جلب نمایند، نوکیا محصولی را فراوری می نماید که از اینترنت 4G بهره می برد. اگرچه هنوز اینترنت 5G فراگیر نشده اما شرکت ها فقط جهت تبلیغات هم که شده این فناوری را در گوشی های خود قرار می دهند و نتیجه خوبی را هم تا به امروز گرفته اند. حال اینکه نوکیا چه فکری در سر دارد که چنین محصولی را می خواهد در سال 2021 (البته باید بگوییم 2022) راهی بزار کند اطلاعی نداریم. پیش تر هم شنیده بودیم این شرکت نمی خواهد نوکیا 9 PureView را که تنها پرچم دار آن ها نیز به شمار میرود به اندروید تازه آپدیت کند در حالی که این اتفاق باید زودتر رخ می داد. به نظر نمی رسد با این سیاست هایی که HMD در پیش گرفته است نوکیا بتواند به دوران خوب خود برگردد. به نظر می رسد باز هم نوکیا تحت راهنمایی یک شرکت دیگر، پایان خوبی نخواهد داشت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1875

به "گوشی نوکیا Suzume با تراشه اگزینوس و اندروید 12 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی نوکیا Suzume با تراشه اگزینوس و اندروید 12 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید