4 کتاب زندگی نامه پرفروش خبرنگاران از حمیدرضا صدر تا ایلان ماسک

به گزارش سبزا، خواندن کتاب زندگی نامه شخصیت های مشهور، پیروز و تأثیرگذار احتمالاً در برنامه اغلب ما جا گرفته، اما چنین کتاب هایی آن قدر زیاد شده اند که ممکن است در انتخاب شان، یا در اولویت بندی خواندن شان گیج و سردرگم شویم. در این مقاله سعی شده چهار زندگی نامه متفاوت و خواندنی ارزشمند که جزو پرفروش ترین های خبرنگاران بوده، به شما معرفی کنیم تا تصمیم گیری برای تان راحت تر شود و بالأخره خواندن کتاب هایی که می توانند شما را در شناختن هدف زندگی و رسیدن به آن یاری کنند، آغاز کنید.

4 کتاب زندگی نامه پرفروش خبرنگاران از حمیدرضا صدر تا ایلان ماسک

1. از قیطریه تا اورنج کانتی

حمیدرضا صدر برای فوتبالی ها چهره ای آشنا است و خوانندگان مجله فیلم و هفت، حتماً نقدهای سینمایی اش را به یاد می آورند. اما اگر هم اهل هیچ کدام نبوده باشید، باز هم به احتمال زیاد نامش را شنیده اید و تصویرش را دیده اید. کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی مثل باقی زندگی نامه ها نیست، شاید چون اصلاً زندگی نامه نیست؛ اولین کتاب این فهرست در اصل نه زندگی نامه، بلکه مرگ نامه است.

حمیدرضا صدر در سال 1397، در اولین روزهایی که فهمید به سرطان مبتلا شده نوشتن این کتاب را شروع کرد. مجموعه ای از تک نگاری هایی که نویسنده خطاب به خودش نوشته و زندگی اش و مبارزه اش با سرطان را شرح داده است. نه، ما قرار نیست در این کتاب از جوانی های حمیدرضا صدر بخوانیم و بفهمیم چطور به آن آدم پیروز و سرشناس تبدیل شده، اما قرار است سخت ترین روزهای زندگی اش را بخوانیم، قرار است گذری داشته باشیم به فکر این راوی درحال مرگ وقتی مهم ترین تصمیم های زندگی اش را می گیرد. از قیطریه تا اورنج کانتی به ما نمی گوید آدم هایی مثل حمیدرضا صدر، چطوری حمیدرضا صدر می شوند، اما نشان مان می دهد حمیدرضاها چگونه اند. نشان مان می دهند در سخت ترین روزها و در مأیوس کننده ترین دوران ها می شود همچنان هدف و مقصودی داشت و انگیزه ای برای قدم برداشتن… حمیدرضا صدر این ها را نشان مان می دهد.

از قیطریه تا اورنج کانتی کتابی ست برای امیدوارها، برای ناامیدها، برای کسانی که دوست دارند فکریت کسی که می داند می میرد را بخوانند، برای دوست داران حمیدرضا صدر و برای آن ها که می خواهند در سخت ترین شرایط، هسته شخصیت خود را حفظ کنند و به مسیرشان ادامه بدهند.

2. آدری هپبورن یک روح زیبا (زندگی مادرم)

آدری هپبورن ستاره مرده ای که نورش هنوز خاموش نشده. بازیگر و بالرینی قهار و دلربا و انسانی بزرگ و بخشنده؛ آدری هپبورن را می توان به همین سادگی توصیف کرد. آدمی به شدت تأثیرگذار که به زعم خودش، زندگی ساده و معمولی ای داشته و برای همین هرگز قانع نشد در زمان حیات زندگی نامه ای از خود تهیه کند. اما پسر بزرگش در این رابطه با او مخالف بود و علت مخالفتش را به بهترین شکل در قالب کتاب زندگی نامه آدری هپبورن یک روح زیبا به همه نشان داد. شان هپبورن به ما ثابت کرد زندگی آدری هپبورن، حتی اگر به گفته خودش یک زندگی عادی و ساده بوده باشد، می تواند الهام بخش و تأثیرگذار باشد و عده زیادی را در قدم برداشتن به سوی رویاها و دستاوردهای آینده، یا حتی شناخت بهتر خود و معنای زندگی شان یاری کند.

تصویری که امروزه از بازیگرهای هالیوودی داریم سر تا پا با تصویری که آدری هپبورن با زندگی اش بهمان نشان می دهد فرق دارد. پسر این بازیگر سرشناس بدون هیچ تعارف و روتوشی مکالمه های خود و مادرش را در کتاب آورده، از مسائل جسمی و روحی مادرش نوشته و او را از چشم نزدیکان و کسانی که با او کار می کردند به تصویر کشیده. از دوران جنگ جهانی دوم تا وقتی که به لطف مهارتش در پایکوبی باله وارد هالیوود می شود، از برادوی و هلند و انگلستان و آمریکا، ما در این کتاب شکل گیری شخصیت آدری هپبورن را می بینیم و رفته رفته مجاب خواهیم شد چرا نام کتاب یک روح زیبا است.

3. ایلان ماسک

ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین اشخاص جهان است. ماسک راه پر پیچ و خمی را طی کرده تا به تسلا و اسپیس ایکس و پیروزیت های کنونی رسیده. این روزها که ماسک صاحب توییتر هم شده و حتی از قبل هم بیشتر سروصدا به پا کرده است. برای همین خیلی ها از خودشان می پرسند اصلاً چه شد که ایلان ماسک، ایلان ماسک شد؟ از کجا شروع کرد؟ قبل از همه این ها که بود؟ چه کاره بود؟ بچه پولدار بوده یا نه، از صفر خودش را ساخته؟ چطور تا این مقدار رشد کرد، یعنی هیچ سد و مانعی سر راهش نبوده؟ این کتاب زندگی نامه به همه پرسش ها پاسخ خواهد داد. قرار است کمی از زندگی شخصی ایلان ماسک بخوانیم، از پشت پرده شرکت ها و ایده هایش سر در بیاوریم، بفهمیم وقتی غافلگیر می شده چطور از پس چالش ها برمی آمده و آیا همه این کارها را تنهایی انجام داده است یا خیر. ایلان ماسک بلندپرواز است و هیچ بعید نیست در آینده دور و نزدیک باز هم با کارهایش ما را به وجد بیاورد یا غافلگیرمان کند، خواندن چم و خم زندگی چنین آدمی نه تنها کنجکاوی آدم را رفع می کند، بلکه ممکن است الهام بخش باشد.

  • 5 کتاب که ایلان ماسک توصیه می کند برای پیروزیت بخوانید

4. ایستاده پایدار در 24 سالگی

گاهی آن قدر دل باخته یک شخصیت مشهور می شویم که دوست داریم تا ریزترین جزئیات زندگی اش را بدانیم. از خاطره های کودکی اش بگیر تا اینکه غذای محبوبش چیست، شهر محبوبش چیست، زندگی ایده آلش شامل چه چیزهایی می شود تا آخرین جزئیاتی که ممکن است زندگی یک انسان داشته باشد. طرفدارهای دوآتشه واقعی چنین کسانی هستند و با افتخار مثل شکارچی های قهار، در هرکجا و هر زمانی دنبال چنین جزئیاتی می گردند.

اگر با جهانی موسیقی و سرگرمی کره آشنا باشید، بدون شک نام گروه اکسو را شنیده اید. گروهی که در سراسر جهان مخاطبان و طرفداران بسیار زیادی دارد و پیروزیت های زیادی هم داشته. جانگ ییشینگ یا همان لی، یکی از اعضای این گروه است که کتاب زندگی نامه خودش را به قلم خودش نوشته و در آن از همه چیز حرف زده، هم آن جزئیاتی که طرفدارها دنبالش می گردند و هم عقاید و افکارش درباره چیزهای جورواجور. صد البته که از فعالیت های حرفه ای و رسمی اش هم حرف زده، هیچ نگران نباشید، این کتاب شما را به پشت صحنه گروه اکسو خواهد برد؛ قرار نیست دست خالی برگردید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2180

به "4 کتاب زندگی نامه پرفروش خبرنگاران از حمیدرضا صدر تا ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کتاب زندگی نامه پرفروش خبرنگاران از حمیدرضا صدر تا ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید