7 ماده غذایی شادی آور را به رژیمتان اضافه کنید

به گزارش سبزا، صدآنلاین/ بدن ما ایجاد برای شادی و نشاط، احتیاج به فراوری سطح بالای سروتونین دارد که در بعضی از مواد غذایی یافت می گردد.

7 ماده غذایی شادی آور را به رژیمتان اضافه کنید

روده های ما 90 ٪ سروتونین فراوری می نمایند، بنابراین جای تعجب نیست که غذایی که می خوریم بر احساس ما تأثیر می گذارد. مقادیر کم سروتونین با افسردگی، اختلالات خواب و اشتها مرتبط است.

یکی از راه های افزایش سطح سروتونین در بدن، مصرف اسید آمینه تریپتوفان است. تریپتوفان به فراوری سروتونین یاری می نماید و اغلب در غذا های غنی از پروتئین یافت می گردد.

کسانی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند اغلب سطح تریپتوفان کمی دارند. با این حال، یکی از راه های حل این مسئله می تواند به وسیله خوردن غذا های غنی از تریپتوفان باشد.

در ادامه این گزارش لیستی از غذا هایی که برای افزایش سطح سروتونین مناسب هستند، ارائه شده است:

طیور

گوشت پرندگان غنی از پروتئین است و منبع خوبی برای دریافت تریپتوفان محسوب می گردد. با این حال، گاهی اوقات بوقلمون بدنام است؛ زیرا باعث خواب آلودگی می گردد.

این درحالی است که گوشت بوقلمون باعث خواب آلودگی افراد نمی گردد بلکه حجم وعده غذایی عامل آن است.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از تریپتوفان و حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B12 و سلنیوم است. مطالعات منتشر شده توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا نشان می دهد زرده تخم مرغ همچنین منبع خوبی از کولین است؛ ماده مغذی مهمی که ممکن است در بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

ماهی سالمون

جدا از اینکه ماهی سالمون منبع تریپتوفان است، همچنین منبعی عالی برای اسید های چرب، امگا 3 و ویتامین D است.

تخمه ها

تخمه ها نیز یک منبع مهم تریپتوفان برای گیاهخواران، که ممکن است قادر به خوردن بعضی از غذا های دیگر در این لیست نباشند، است. تخمه کدو تنبل، کتان و چیا را می توان به راحتی به سالاد، ماست و غلات اضافه نموده و آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین های مورد احتیاج بدن را تأمین کرد.

آجیل

آجیل نیز به شما یاری می نماید تا سطح سروتونین خود را افزایش دهید، زیرا حاوی تریپتوفان است. همچنین منبع مهمی از چربی های تک اشباع نشده، پروتئین ها و بعضی مواد معدنی و ویتامین های مهم برای عملکرد صحیح بدن است.

محصولات مبتنی بر سویا

یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای گیاهخواران، محصولاتی مانند توفو، شیر سویا یا سس سویا است؛ زیرا همه آن ها منبع تریپتوفان هستند.

محصولات لبنی

شیر و محصولات لبنی هم می توانند باعث تقویت تریپتوفان شوند. آن ها همچنین منبع خوبی از کلسیم و ویتامین های A، D و E هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1586

به "7 ماده غذایی شادی آور را به رژیمتان اضافه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماده غذایی شادی آور را به رژیمتان اضافه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید