آشنایی با بعضی از نمونه تابلوهای نقاشی مشهوری که وارونه نصب شدند

به گزارش سبزا، ایسنا/ این خبر به جهت آشنایی با بعضی از نمونه تابلوهای نقاشی مشهوری که وارونه نصب شدند، برای شما نگارش شده است.

آشنایی با بعضی از نمونه تابلوهای نقاشی مشهوری که وارونه نصب شدند

شهر نیویورک شماره یک اثر پیت موندریان (1941)

مکان: موزه هنری نوردراین ـ وستفالن واقع در دوسلدورف

سال گذشته، متصدیان موزه هنری نوردراین ـ وستفالن واقع در دوسلدورف در آستانه افتتاح نمایشگاه موندریان: تکامل بودند که در خصوص یکی از آثار هنری این هنرمند یعنی شهر نیویورک 1 (1941) تحقیق کردند. آنها عکسی از این تابلو کشف کردند که در سال 1944 ثبت شده بود. در این عکس، این تابلو در استودیوی موندریان به نحوی نصب شده بود که خطوط دوتایی آبی در بالا قرار گرفته بودند. در نتیجه این تابلو چندین دهه به اشتباه و وارونه نمایش داده شده بود. اما از آنجایی به علت آسیب پذیر بودن نوارهای چسب رنگی این تابلو، نصب درست آن خطرناک است، این تابلو در نمایشگاه کنونی همچنان به صورت وارونه و نادرست به نمایش گذاشته شده است.

این اثر هنری که در سال 1941 میلادی با استفاده از مجموعه ای از نوارهای قرمز، زرد، سیاه و آبی تشکیل شده است با نام نیویورک سیتی 1 شناخته می گردد. این تابلو نخستین بار در سال 1945 میلادی در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شد، اما از سال 1980 در مجموعه هنری استان نوردراین ـ وستفالن در دوسلدورف آلمان قرار داشت.

نکته قابل توجه دیگر درباره شهر نیویورک شماره یک این است که این تابلو برخلاف سایر آثار هنری مربوط به نخستین سالهای فعالیت هنری موندریان امضای او را ندارد. گمان می رود این تابلو ناتمام به جای مانده و به همین علت امضای موندریان بر روی تابلو وجود ندارد.

دهکده برتون در برف (1894) اثر پل گوگن

مکان: موزه اورسی واقع در پاریس

این نقاشی چشم انداز پس از مرگ گوگن در سال 1903 در یک حراجی در تاهیتی فروخته شد. به گفته ویکتور سگالن، یکی از دوستان گوگن که در این حراجی حضور داشت، حراج گذار نقاشی را وارونه ارائه کرد و آن را آبشار نیاگارا نامید. سگالن آن را به مبلغی معادل چند پنی خرید و آن را به سمت بالا چرخاند و نشان داد که این نقاشی بجای آبشار، کلبه های یک روستا را به تصویر می کشد. موزه اورسی در پاریس بعدها نقاشی دهکده برتون در برف را خرید.

سیاه روی زرشکی (1958) اثر مارک روتکو

مکان: تیت واقع در لندن

موسسه تیت در سال 1970 یک جفت نقاشی روتکو را خریداری کرد و آنها را براساس نحوه امضای روتکو به صورت افقی نصب کرد. اما 9 سال بعد، پس از نمایش مجدد، موزه داران نظر خود را تغییر دادند و هر دو نسخه سیاه روی زرشکی را به صورت عمودی آویزان کردند. در سال 1987 آنها به حالت افقی برگشتند اما سپس به حالت عمودی بازگشتند.

چمن های بلند و پروانه ها (1890) اثر ونگوگ

مکان: گالری ملی لندن

وقتی در سال 1965 میلادی یک دختر دانش آموز 15 ساله از گالری ملی بازدید میکرد، متوجه شد که علف های بلند و پروانه ها وارونه به نظر می رسند. پس از اطلاع رسانی این موضوع به کارکنان گالری ملی لندن، معین شد که نقاشی بطور موقت برای عکاسی برده شده بود و در بازگشت به اشتباه نصب شده است. خوشبختانه، این نقاشی فقط 15 دقیقه وارونه نصب شده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2141

به "آشنایی با بعضی از نمونه تابلوهای نقاشی مشهوری که وارونه نصب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بعضی از نمونه تابلوهای نقاشی مشهوری که وارونه نصب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید