مکان های خارق العاده ای که باید در فهرست سفر قرار گیرند

به گزارش سبزا، دنیا ما آنچنان از شگفتی های مختلف پر شده که هر روز مکان های جدید و غیر عادی و مناطق طبیعی زیبا و شگفت انگیزی توسط عکاسان حرفه ای یا آماتور کشف می شوند. مناطق جغرافیایی مختلف، شرایط آب و هوایی متفاوت و حتی فصل های سال، تنوع گسترده ای از مناظر زیبا و تماشایی را ارائه می دهند. دریاچه های صورتی، مزرعه های خیره کننده از گل های سنبل و لاله، کوه ها و کنیون های باشکوه و سایر مکان های فوق العاده ای که به سختی می توانید وجود آن ها را باور کنید. در نوشتار جاهای شگفت انگیز برای سفر قصد داریم مکان های خارق العاده ای را به شما معرفی کنیم که می بایست حتما در فهرست سفرهایی که در زندگیتان انجام می دهید، قرار بگیرند. برخی از مکان های جالب برای سفر، مکان هایی کاملا طبیعی هستند که با سفر به دور دنیا می توانید آن ها را پیدا کنید، اما برخی دیگر در نتیجه دخالت انسان ها به وجود آمده و ترکیب خارق العاده ای از دست طبیعت و انسان به شمار می روند. ژاپنی ها هزاران بوته گیاه ویستریا را در کنار هم کاشته و یک تونل رمانتیک از آن ها پدید آورده اند. تونل گیاهی دیگری در کشور اوکراین به دست انسان ساخته شده که از میان آن قطار عبور می کند و چیزی که به عنوان چای داغ در لیوان هایمان می ریزیم، از مزارع سرسبز و فوق العاده آسیایی گرفته می شود و به ما می رسد. این نقاط، تنها چند عدد از جاذبه های گردشگری دنیا هستند که می بایست در فهرست سفرهای زندگی شما قرار بگیرند و در نوشتار جاهای دیدنی دنیا به معرفی آن ها می پردازیم.

مکان های خارق العاده ای که باید در فهرست سفر قرار گیرند

جاهای دیدنی جهان: تونل عشق در اوکراین

اگر فوق العاده عاشق هستید و در جستجوی یک مقصد رمانتیک برای بازدید، سفر به این مکان که یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر هست را از دست ندهید. تونل عشق Tunnel of Love در اوکراین، در گذشته تونل نبود و تنها یک تکه از راستا ریلی قطار به شمار می رفت، اما در نهایت به یکی از رمانتیک ترین نقاط روی سیاره زمین تبدیل شد. از آنجایی که درختان اطراف این ریل آزادانه رها شده و در اطراف آن رشد نموده اند، قطاری که از میان آن ها عبور می کند به این درختان شکل داده و یک تونل ایجاد نموده است. این قطار که سه بار در روز این راستا را طی می کند و باز می شود، باعث به وجود آمدن تونلی شده که دقیقا هم اندازه خودش است. امروزه تونل عشق Tunnel of Love میان عاشقان و افراد رمانتیک در سرتاسر جهان بسیار محبوبیت دارد. مردم عقیده دارند که اگر دو نفر واقعا عاشق هم باشند و دست در دست هم از این تونل که یکی از جاذبه های گردشگری جهان هست بگذرند، آرزوهای آن ها به حقیقت می پیوندد.

جاهای دیدنی جهان: مزارع لاله در هلند

هر ساله در ماه آوریل، از آنجایی که میلیون ها گل لاله به طور همزمان در کشور هلند شکوفا می شوند، این کشور به یک سرزمین شگفت آور و رنگارنگ تبدیل می شود. مردم جهان ممکن است هلند را بخاطر بسیاری از چیزها بشناسند، اما گل لاله این کشور به یک پدیده جهانی تبدیل شده و در همه رنگ ها و طرح ها دیده می شود. براساس گزارش ها و آمارهای جهانی، حدود 80 درصد گل های لاله در جهان متعلق به کشور هلند که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی جهان بوده، هستند. طرح های رنگارنگ مزارع لاله در کشور هلند، هر بیننده ای را غافلگیر و در عین حال افسون می کند و باعث می شود بازدیدکنندگان فکر کنند که چه چیزهای دیگری در این کشور وجود دارند که می توانند با این زیبایی رقابت کنند.

جاهای دیدنی جهان: سالاردو عیونی در بولیوی

سالار دو عیونی Salar de Uyuni در زبان اسپانیایی به معنی زمین نمک بوده و هم اکنون با مساحت حدود 11 هزار کیومتر مربع بزرگترین کویر نمک جهان و یکی از مکان های جالب برای سفر به شمار می رود. این منطقه در حدود 30 هزار تا 42 هزار سال پیش، بخشی از یک دریاچه بسیار عظیم ماقبل تاریخ به نام دریاچه مینچین Lake Minchin بود. زمانی که این دریاچه خشک شد، دو دریاچه مدرن و دو دشت نمک عظیم به نام های سالار دو کویپاسا Salar de Coipasa و سالار دو عیونی Salar de Uyuni از آن به جا مانده اند. این کویر نمک خارق العاده که در جنوب غربی کشور بولیوی و در نزدیکی کوه آند Andes واقع شده، از چند متر قشر نمکین پوشیده شده است با درصد صافی و صیقلی بسیار خارق العاده که تمامی منطقه را در بر گرفته اند. این کویر بزرگ به همراه آسمان صاف و آبی و صیقلی بودن خارق العاده سطح آن، سالار دو عیونی Salar de Uyuni را به یک مکان ایده آل برای سنجیدن فاصله ماهواره های مشاهده زمین تبدیل نموده و زمانیکه این کویر نمک زیبا و خارق العاده با آب پوشیده می شود، به بزرگترین آینه روی سیاره زمین تبدیل می شود.

جاهای دیدنی جهان: پارک کنار دریای هیتاچی در ژاپن

همانطور که حتما می دانید نقاط بسیار زیبایی در کشور ژاپن وجود دارند، اما جهان آبی یک جهانی متفاوت و خارق العاده است که نه در ژاپن و نه در هیچ کشور دیگری روی سیاره زمین پیدا نمی شود. پارک کنار دریای هیتاچی Hitachi Seaside Park دارای تنوع گسترده ای از گل های نموفیلا است که در تمام طول سال شکوفا هستند، اما پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و در آب و هوای بهاری از این پارک دیدن کنید. در این زمان از سال، تمامی گل ها یعنی بیش از 4.5 میلیون گل نموفیلا به رنگ آبی در می آیند و شما را با منظره افسون کننده خود غافلگیر خواهند کرد. به طوریکه تپه های بزرگ این پارک به دریایی آبی رنگ از گل های زیبا تبدیل می شوند. پارک کنار دریای هیتاچی Hitachi Seaside Park بخاطر این گل های آبی رنگ در تمام جهان شناخته شده و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند، بطوریکه عکاسان مجبور هستند گردشگران را با فتوشاپ از عکس های زیبای پارک حذف کنند، چرا که غیر ممکن است بتوانید برای عکاسی از این پارک که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جهان هست، بروید و آن را خالی از گردشگر بیابید.

جاهای دیدنی جهان: غار یخی مندن هال در آلاسکا

این غار یخی بخشی از یخچال طبیعی مندن هال Mendenhall Glacier در نزدیکی جونو Juneau در آلاسکا بوده و توسط آبی که از ذوب شدن یخ ها چکیده، به وجود آمده است. وقتی پایتان به غار یخی مندن هال Mendenhall Ice Cave می رسد، جادوی آن شما را افسون خواهد کرد و تمامی حس های پنج گانه شما تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت. انواع رنگ های آبی خوش رنگی که درون این غار می بینید، در سطحی از زیبایی قرار دارند که غیر قابل توصیف هستند. با عبور از راستاهای این غار، هوای خنکی که این دیواره های یخی فوق العاده پراکنده می کنند را احساس خواهید کرد و از هر لحظه تماشای این غار که یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر هست، لذت خواهید برد. به دلیل شرایط همیشه در حال تغییر یخچال های طبیعی، از ادامه وجود این غار یا از بین رفتن آن نمی توان بطور کامل مطمئن بود، بنابراین حتما تا دیر نشده بازدید از این غار خارق العاده را در برنامه سفرهای آینده خود قرار دهید.

جاهای دیدنی جهان: ساحل سرخ در چین

وقتی به ساحل و کنار دریا فکر می کنیم، اولین چیزی که بخاطر می آید شن و ماسه است. اما در ساحل سرخ پانجین Panjin Red Beach در کشور چین اینگونه نیست؛ این ساحل سرخ بوده و اصلا از شن و ماسه پوشیده نشده است. این پدیده منحصر به فرد توسط یک نوع خزه دریایی به نام سوئدا Sueda به وجود می آید. این خزه عجیب در طول ماه های بهاری شروع به رشد می کند، در طول تابستان سبز می ماند و سپس در فصل پاییز به تدریج به رنگ سرخ در می آید. ساحل سرخ Red Beach در بزرگترین مرداب و باتلاق جهان واقع شده و میزبان کامل ترین اکوسیستم موجود در جهان است. در این منطقه بیش از 260 نوع پرنده و 399 نوع حیوان وحشی زندگی می کنند. این منطقه از آنجایی که زیستگاه درناهای تاج دار در حال انقراض محسوب می شود، با عنوان خانه درناها شناخته می شود. به دلیل حافظت از اکوسیستم این منطقه، بیشتر بخش های ساحل سرخ به روی عموم بسته شده، اما هنوز بخش کوچکی از آن به روی گردشگران باز است. این ساحل زیبا یکی از مکان های خارق العاده روی سیاره زمین است که می بایست در برنامه سفرهای آینده شما برای بازدید از جاهای دیدنی جهان قرار گیرد.

جاهای دیدنی جهان: جنگل بامبو در ژاپن

جنگل بامبوی ساگانو Sagano Bamboo Forest در ژاپن، در رده یکی از مکان های جالب برای سفر قرار گرفته و این اصلا بی دلیل نیست. این یک حقیقت مطلق است که همه از بامبو خوششان می آید. انگار همه ما مثل پانداها هستیم. با این تفاوت که حتی خواب این را هم نمی بینیم که دلمان بخواهد این جنگل بسیار زیبا واقع در منطقه آراشیاما Arashiyama دومین منطقه محبوب گردشگران در شهر کیوتو Kyoto را مانند پانداها بجویم. منطقه آراشیاما Arashiyama بهشتی در کوهپایه های کوهستانی به همین نام است که جنگل بامبوی ساگانو Sagano Bamboo Forest واقع در آن، معابد فوق العاده زیبا و طبیعتی چشم نواز آن را در برگرفته است. هر چند که آراشیاما Arashiyama، به معنای کوهستان طوفان است، اما این مکان بخاطر آرامش فوق العاده موجود در آن شهرت دارد. بازدید از جنگل بامبو در آراشیاما Arashiyama بازدیدکنندگان را به جهانی دیگری می برد. این دالان سبز بامبو، یکی از زیباترین مناظر طبیعی این منطقه است، راستای محصور شده با درختانی بلند که نگاه بازدیدکنندگان را به سمت آسمان می کشاند. قدم زدن در میان درخت های بلند و زیبای بامبو چنان خارق العاده است که انگار به جهان دیگری منتقل شده اید و با اینکه این جنگل زیبا در فصل های پر گردشگر بسیار شلوغ می شود، یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر به شمار می آید.

جاهای دیدنی جهان: خیابان پر شکوفه در بن آلمان

با اینکه هر گاه سخن از شکوفه ها به میان می آید، همه به کشور ژاپن فکر می کنند، اما باید گفت نقاط دیگری نیز در جهان وجود دارند که در آن ها بتوانید از تماشای شکوفه ها لذت ببرید. برای مثال خیابان هیرشتراس Heerstrasse در شهر بن در کشور آلمان که با نام خیابان شکوفه گیلاس Cherry Blossom Avenue نیز شناخته می شود. تنها کافیست تصور کنید که چگونه شکوفه های صورتی رنگ زیبا روی کف سنگفرش و قدیمی یک خیابان سایه انداخته اند تا حتی بدون دیدن این خیابان هم افسون و شگفت زده شوید. این خیابان تماشایی و خارق العاده، یکی از زیباترین و رمانتیک ترین نقاط جهان برای یک پیاده روی دونفره عاشقانه به شمار می رود. این خیابان منحصر به فرد در فاصله بسیار نزدیک از جاذبه های گردشگری اصلی شهر بن واقع شده و از آنجا می توانید به صورت پیاده به مرکز شهر بروید. بهترین زمان برای بازدید از این خیابان که یکی از مکان های جالب برای سفر بوده، حوالی ماه آوریل است و شکوفه ها به مدت دو تا سه هفته روی درخت ها باقی می مانند.

جاهای دیدنی جهان: معدن نایکا در مکزیک

غار معدنی نایکا Naica Mine cave در کشور مکزیک جایگاه برخی از بزرگترین کریستال های جهان است که نظیر آن را در هیچ جای دیگر جهان نخواهید دید. این غار که غار کریستال ها Cave of Crystals و به اسپانیایی Cueva de los Cristales نیز نامیده می شود، در ارتفاع 300 متری زیر زمین واقع شده و دارای کریستال های عظیمی است که بزرگترین کریستال های یافت شده در طبیعت به شمار می روند. این غار کریستالی بخاطر عمق، گرما و سایر مشکلاتی که دارد به روی عموم بسته است، اما تصاویر بسیار زیادی از آن گرفته و ثبت شده تا این غار کریستالی منحصر به فرد را که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی جهان هست، به نمایش بگذارند.

جاهای دیدنی جهان: تونل گل ویستریا در ژاپن

چشم اندازهای خارق العاده گل های ویستریا در باغ های کاواچی فوجی Kawachi Fuji Gardens در ژاپن، نمونه درخشان دیگری از دیدگاه ژاپنی ها در مورد زیبایی و معماری به شمار می رود. این باغ خصوصی دارای حدود 150 گیاه گل ویستریا از 20 نوع متفاوت است، اما جواهر درخشنده این باغ، تونل بی نظیر ویستریا بوده که بازدیدکنندگان می توانند با عبور از آن، از میان گل های رنگارنگ و آویزان ویستریا که مانند جواهرات از همه جای آن آویزان هستند، بگذرند. این باغ در فاصله چهار ساعته از شهر توکیو قرار گرفته است و بهترین زمان برای بازدید از این مکان که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می آید، بین ماه های آوریل تا اواسط ماه می که گل های ویستریا شکوفه نموده اند، هست. همچنین یک فستیوال سالانه به نام فستیوال ویستریا که با عنوان فوجی ماتسوری Fuji Matsuri نیز شناخته می شود، در روزهای 27 تا 29 آوریل برگزار می شود که توصیه می کنیم سفر خود را برای تماشای جاهای شگفت انگیز برای سفر به این زمان موکول کنید. در این باغ گردشگران و بازدیدکنندگان آرامش و آسایش بسیار تاثیر گذاری را تجربه می کنند، بنابراین جای شگفتی نیست که گل ویستریا یک سمبل مهم برای بودایی ها به شمار می رود و کننده دعا کردن و دستیابی به توجه الهی هست.

جاهای دیدنی جهان: جنگل سیاه در آلمان

جنگل سیاه Black Forest که در زبان آلمانی شوارتز والد Schwarzwald نامیده می شود، یک رشته کوه جنگلی در ایالت بادن وورتمبرگ Baden-Württemberg در جنوب غربی آلمان است. این جنگل که در کناره های شرقی رود راین Rhine و کوهپایه های کوه های آلپ Swiss Alps قرار گرفته، برای پیاده روی، تپه نوردی و اسکی کردن بسیار محبوبیت دارد. همچنین شهرت آن به واسطه این است که گفته می شود بسیاری از داستان های افسانه ای برادران گریم Brothers Grimm مانند راپونزل Rapunzel، هانسل و گرتل Hansel and Gretel، زیبای خفته Sleeping Beauty و سفید برفی Snowwhite در این جنگل اتفاق افتاده اند، بنابراین این منطقه را به عنوان مکانی می شناسند که با داستان های محلی، داستان های افسانه ای و جادو عجین شده است. جنگل سیاه Black Forest که یکی از مکان های جالب برای سفر به شمار می آید، همچنین مکانی مملو از زیبایی طبیعی، آبشارهای خارق العاده، دریاچه های وسیع، جنگل های عمیق و کوه های مرتفع هست. نام جنگل سیاه Black Forest بخاطر رنگ سبز تیره در چشم اندازهای آن است که از رویش درختان کاج فراوان این جنگل پدید آمد. این جنگل تنها جایی برای خریدن ساعت های کلاسیک کوکو و مکانی برای رخ دادن داستان های شاه پریان نیست. در این جنگل می توانید پس زمینه های رویایی از قلعه های قدیمی، شهرهای کوچک، روستاهای زیبا و مناظر طبیعی خیره کننده را بیابید.

جاذبه های گردشگری جهان: مزارع چای در چین

از آنجایی که چای در کشور چین یک نوشیدنی محبوب به شمار می رود، مزارع چای متعددی در سرتاسر این کشور یافت می شوند که زیبایی بسیار نفس گیری به مناظر روستایی این کشور داده اند. یکی از قدیمی ترین منطقه های کاشت و تولید چای در کشور چین، منطقه منگدینگشان Mengdingshan بوده که در فاصله دو ساعته از شهر چنگدو Chengdu قرار گرفته است. در این منطقه، علاوه بر لذت بردن از زیبایی مناظر مزرعه های چای که یکی از جاهای دیدنی جهان به حساب می آیند، می توانید در مورد تفاوت های انواع چای و اهمیت آن در سنت و فرهنگ چینی بیشتر بیاموزید. چنین مزارعی در استان یون نان Yunnan Province، استان هون نان Hunan Province، استان سی چوآن Sichuan Province، استان فوجی آن Fujian Province و برخی مناطق دیگر کشور چین یافت می شوند.

جاذبه های گردشگری جهان: کوه های تیانزی در چین

اگر فیلم مشهور آواتار Avatar را دیده باشید، حتما شخصیت های آبی رنگ و سیاره سبز و جنگلی پاندورا Pandora که از معینه های این فیلم هستند به یاد دارید. گفته می شود جیمز کامرون James Cameron کارگردان این فیلم، از کوه های تیانزی Tianzi Mountain که یکی از مکان های جالب برای سفر بوده، برای ساخت فیلمش الهام گرفته است. این کوه ها در ژانگجیاجی Zhangjiajie در منطقه حفاظت شده ولینگ یانگ Wulingyuan واقع شده اند. کوه های Tianzi Mountain به همراه پارک جنگلی ژانگجیاجی و دره سوکسی Suoxi Valley بخشی از منطقه وسیع و زیبا و خوش منظره ای هستند که با انواع کوه ها، غارها، رودخانه ها و دریاچه های مختلف پر شده است. کوه های تیانزی Tianzi Mountain در تمام طول سال زیبا هستند و ساده ترین لذت ها را به بازدیدکنندگان خود ارائه می کنند؛ لذت هایی ساده و خوشایند همچون نگاه کردن به دریای ابرهای اطراف کوه ها از درون یک تله کابین، تماشای روشن شدن صخره ها توسط مهتاب و مشاهده برف بر قله کوه ها در فصل زمستان.

جاذبه های گردشگری جهان: غار سون دونگ در ویتنام

چیزهای بسیار زیادی وجود دارند که باعث می شوند غار سون دونگ Son Doong Cave در کشور ویتنام یک شگفتی طبیعی خارق العاده به شمار برود. این غار که یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر هست با طول 9 کیلومتر، عرض 200 متر و ارتفاع 150 متر، بزرگترین غار جهان محسوب می شود. نکته قابل توجه اینجاست که تا سال 2009 هیچ کس نمی دانست غار سون دونگ Son Doong Cave چقدر عظیم و تاثیرگذار است. در این سال، گروهی از غار نوردان بریتانیایی در درون این غار به کندوکاو پرداختند و همانجا بود که معین شد این غار می بایست به عنوان بزرگترین غار جهان و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان در نظر گرفته شود. آب و سنگ آهک هایی که توسط آن در طی میلیون ها سال به آرامی و صبورانه تراشیده شده اند، شکل های خارق العاده و منحصر به فردی را به وجود آورده اند. ریزش های گاه و بیگاه سقف غار در طول تاریخ باعث شده، اکوسیستم جنگلی به زیر زمین نفوذ کند و انواع گیاهان و جانوران عجیب و جالب به وجود بیایند. مرواریدهای کمیاب غاری، فسیل های باستانی و چکنده سنگ های مرتفع در اطراف رودخانه ای که درون غار جاری است تشکیل شده اند و آنقدر بزرگ هستند که گاهی اطراف آن ها را ابرهایی خاص فرا می گیرند. بازدید از این غار در تورهای ویژه کشور ویتنام 3000 دلار هزینه بر می دارد.

جاذبه های گردشگری جهان: گل های شیبازاکورا در ژاپن

فستیوال فوجی شیبازاکورا Fuji Shibazakura Festival یک رخداد سالانه است که شکوفا شدن گل های شیبازاکورا Shibazakura در منطقه پنج دریاچه فوجی Fuji Five Lakes را جشن می گیرد. از تمامی بازدیدکنندگان این فستیوال با یک منظره خارق العاده استقبال می شود: بیش از 800 هزار گل صورتی رنگ، سفید رنگ و بنفش رنگ که مزرعه های بزرگی را پوشانیده اند و این مزارع تا کوه فوجی Mount Fuji که در پس زمینه آن ها قرار گرفته، کشیده شده اند. بهترین زمان برای دیدن این گل ها هر ساله متفاوت است، اما فستیوال بین ماه های آوریل و ژوئن (اواخر بهار) برگزار می شود. بهترین زمان برای تماشای این مزارع گل زیبا که یکی از بهترین جاهای دیدنی جهان بوده، در طول روز نیز صبح خیلی زود است.

جاذبه های گردشگری جهان: کنیون آنتلوپ در آمریکا

آنتلوپ کنیون Antelope Canyon پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک دارای صخره هایی دیدنی و خارق العاده بوده که توسط آب و هوا در طول سالیان بگونه ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز مناظری با نورپردازی های نایاب خلق می کنند. دیواره های کنیون حقیقتا صاف و صیقلی هستند و حالتی موج گونه مانند یک مجسمه موج دار دارند. آنتلوپ کنیون Antelope Canyon به دو بخش آنتلوپ بالایی و آنتلوپ پایینی تقسیم شده است. تورهای بازدید از این دو بخش کاملا جداگانه هستند و با یکدیگر تفاوت دارند. اگر از کوهنوردی و پیاده روی خوشتان می آید در تورهای آنتلوپ پایینی شرکت کنید و اگر با راه رفتن، کوهنوردی یا سطوح ناهموار مشکل دارید، آنتلوپ بالایی برایتان مناسب تر است.

جاذبه های گردشگری جهان: دریاچه هیلیر در استرالیا

دریاچه هیلیر Lake Hillier یک دریاچه بسیار مشهور صورتی رنگ در کشور استرالیا است که یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر به شمار می رود. این دریاچه که در سال 1802 کشف شده، رنگی بسیار زیبا شبیه به رنگ میلک شیک توت فرنگی دارد که واقعا مبهوت کننده است. این دریاچه در نزدیکی سواحل جزیره میدل Middle Island در مجمع الجزایر قشقش Recherche Archipelago در جنوب غربی استرالیا قرار گرفته است. این دریاچه یک منطقه حفاظت شده طبیعی می باشد، اما در شرایط خاص می توان از آن بازدید کرد.

جاذبه های گردشگری جهان: دریاچه رتبا در سنگال

دریاچه رتبا Lake Retba یا دریاچه صورتی Pink Lake تا سال 2009، نقطه پایانی مسابقه رالی مشهور پاریس داکار Paris-Dakar به شمار می رفت. این دریاچه که در شمال شبه جزیره کپ ورت Cap Vert در کشور سنگال و در 30 کیلومتری شمال شرقی پایتخت این کشور یعنی شهر داکار Dakar واقع شده است، به این دلیل دریاچه صورتی Pink Lake نامیده می شود که آب آن صورتی - سرخ است و بخاطر دونالیلا سالینا Dunaliella Salina (نوعی ریزجلبک سبز نمک دوست که برای فعالیت آنتی اکسیدانی خود شناخته می شود) که در آن موجود است به این رنگ در آمده است. این دریاچه که یکی از مکان های جالب برای سفر هست، همچنین به درصد بالای نمک شهرت دارد و به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. توصیه می کنیم بازدید از این دریاچه که یکی از جاهای شگفت انگیز برای سفر بوده را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری جهان: مزارع لاواندولا در انگلستان و فرانسه

در جهان چیزهای بسیار کمی وجود دارند که مانند مزارع پر از گل های واواندولا (اسطوخودوس) زیبا و خوش منظره باشند. حتی زمانی که کشاورزان در حال برداشت و چیدن گل ها هستند، ردیف منظم بوته های گل و روش جالب کار کشاورزان، باعث به وجود آمدن تضاد رنگ ها و به وجود آمدن منظره ای جالب می شود. هر ساله مزارع زیبای لاواندولا در سرتاسر کشور فرانسه و بخش هایی از کشور انگلستان شکوفا می شوند. شکوفا شدن این گل ها به منزله تغییر فصل و بارور شدن زمین بوده و زمانی را که زندگی بخاطر اشعه های قدرتمند آفتاب آرام تر حرکت می کند را نشان می دهد. مزارع لاواندولا در پرووانس Provence فرانسه از مکان های جالب برای سفر به شمار می روند و البته از مشهورترین ها نیز و البته بهترین زمان برای بازدید از آن ها در فرانسه، اوایل تابستان هست. در انگلستان، بهتر است بین ماه های می و سپتامبر (اواخر بهار و سه ماه تابستان) برای بازدید از این مزارع خارق العاده برنامه ریزی کنید. برای مثال تعدادی از این مزارع را می توانید در اطراف شهر لندن پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری جهان: مزارع گل کانولا در چین

در اوایل فصل بهار می توانید با سفر به کشور چین، شاهد دریای طلایی از گل های کانولا (کلزا) باشید. مزارع گل کانولا در چین، بویژه در استان یون نان Yunnan، از جاهای شگفت انگیز برای سفر به شمار می روند. مزرعه های بزرگ این منطقه با گل های زرد و طلایی پوشانیده می شوند و تا جایی که چشم توان دیدن دارد گسترده شده اند. بهترین زمان برای بازدید از این مناظر زیبا بین ماه های فوریه و می بوده، چرا که در ماه ژوئن (اولین ماه تابستان) این نمایش زیبا پایان می یابد. این گل های زیبا برای تولید روغن آشپزی به کار می روند. همچنین علاوه بر محبوبیت فراوان بین گردشگران و عکاسان، بین زنبورهای عسل نیز بسیار طرفدار دارند. به همین جهت، زنبورداران کندوهای زنبور خود را در ماه های بهار بین این مزارع گل قرار می دهند. مزارع گل کانولا در چین از جاهای شگفت انگیز برای سفر به شمار می آیند.

جاذبه های گردشگری جهان: کوه رورایما در ونزوئلا، برزیل و گویانا

ونزوئلا را یکی از زیباترین کشور های جهان می دانند. در این کشور از کوه های زیبا تا سواحل کارائیبی، ویژگی های جذاب بسیار زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد، اما کوه رورایما Mount Roraima خارق العاده ترین و جذاب ترین نقطه این کشور به شمار می رود. کوه پیمایی در این کوه زیبا با کوه پیمایی در سایر کوه های جهان کاملا متفاوت است. مناظر طبیعی زیبای این کوه غیر قابل وصف و خیره کننده هستند. می بایست با چشم های خودتان و از نزدیک این مناظر را در یکی از مکان های جالب برای سفر ببینید تا زیبایی واقعی آن ها را درک کنید. برخی می گویند کوه رورایما Mount Roraima یک کوه واقعی نیست و بطور مصنوعی ساخته شده است. برخی دیگر می گویند این کوه یک اثر عجیب و خارق العاده است که به دست طبیعت به وجود آمده است. برخی نیز اعتقاد دارند که این کوه بسیار ترسناک بوده، چرا که از یک صخره بسیار عظیم تشکیل شده و لبه های آن کاملا صاف هستند. اگر حقیقتا قصد سفر و بازدید از کوه رورایما Mount Roraima را دارید بهتر است بدانید این کوه در پارک ملی کانایما Canaima National Park قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری جهان: ژانگیه دانگزیا در چین

ژانگیه دانگزیا Zhangye Danxia یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جهان است. این منطقه طبیعی بی نظیر که در استان جانسو واقع شده با تنوع رنگ های خود بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. نوارهای رنگی زیبا به رنگ های زرد، نارنجی و سرخ تا رنگ های آبی، سبز و زمردین باعث می شوند باور کردن این که همه این مناظر واقعی هستند، سخت باشد. این منطقه وسیع از دره های رنگارنگ، آبشارها و ستون های طبیعی در تصاویر منتشر شده به نظر فرا واقعی می رسند و بیشتر شبیه به یک نقاشی امپرسیونیسم می مانند تا یک عکس واقعی. ژانگیه دانگزیا Zhangye Danxia که از سنگ های ماسه ای سرخ رنگ و جوش سنگ ها تشکیل شده، یک نمونه منحصر به فرد از ژئومورفولوژی یا سنگ شناسی بوده که تشکیل آن بیش از 24 میلیون سال به طول انجامیده و قدمت آن به دوره کرتاسه می رسد. امروزه ژانگیه دانگزیا Zhangye Danxia در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری جهان به شمار می رود. اگر قصد سفر به این منطقه خارق العاده را دارید، امید است شانس بیاورید و یک باران زیبا باعث شود رنگ های زیبای مناظر آن شفاف تر و خوش رنگ تر شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 332

به "مکان های خارق العاده ای که باید در فهرست سفر قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های خارق العاده ای که باید در فهرست سفر قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید