شروع به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه

به گزارش سبزا، استاندار گیلان با اشاره به شروع کار مدارس گفت: فرمانداران نسبت به آنالیز شرایط شهرستان ها برای شروع فعالیت های آموزشی اقدام نمایند.

شروع به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبنی بر شروع کار مدارس، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه از نیمه شهریور ماه، به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با آموزش دستور داد نسبت به آنالیز و گزارش دهی شرایط موجود در شهرستان ها برای شروع فعالیت های آموزشی مطابق با پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.

او حضور معلمان و کادر آموزشی در مدارس مطابق با مصوبه ستاد ملی را الزامی مطرح کرد و گفت: اگر شرایط شهری قرمز و کلاس غیرحضوری باشد، معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند تا فرایند آموزش ها را در فضای مجازی ادامه دهند.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به انجام ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان پیش از شروع شهریور ماه، آنان می توانند در دانشگاه های شهر خود مهمان شوند و یا از مرخصی استفاده نمایند که این مسئله در سنوات تحصیلی آنان لحاظ نمی گردد.

زارع همچنین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم رعایت معیار ها و ضوابط ستاد ملی کرونا گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد خلق صحنه های زیبا و ایثارگرانه ای از سوی مردم در سراسر کشور و گیلان سرافراز در یاری به نیازمندان بودیم که این حرکت های خداپسندانه با عنوان نهضت احسان و تعاون در روز های آینده نیز استمرار می یابد.

او قرار دریافت گیلان در مرز هشدار را نشانگر آن دانست که رفتار هایی مطابق با تأکیدات نظام سلامت برای مقابله با کرونا در همه جا در پیش گرفته نشده و مراقبت ها و پروتکل های بهداشتی به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

استاندار گیلان اضافه کرد: همه اقشار جامعه باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند که در صورت عدم تحقق این مهم، با متخلفان برخورد می گردد و کمیته نظارت در شهرستان ها با مدیریت فرمانداران، باید فعالیت های نظارتی خود را تشدید کند.

زارع با بیان اینکه مردم هم در زمینه ارائه هشدار ها و توصیه های موکد برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشارکت نمایند، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی سازمان صمت برای فراوری و توزیع ماسک و در دسترس بودن آن تأکید کرد.

او گفت: از کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز صدا و سیما انتظار دارم در فراوریات خود با موضوع تبیین و معرفی سبک جدید زندگی، موضوع تقویت امید و حفظ نشاط و روحیه جامعه را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت تشکل ها و فضای مجازی برای ترویج دستورالعمل های بهداشتی تاکید نمود و آموزش و آگاهی بخشی را مهم ترین اولویت در مقابله با بیماری کرونا دانست.

زارع با اشاره به طرح درخواست هایی برای در نظر دریافت تخفیف اجاره بها در مورد مکان هایی که به عنوان نمونه اداره کل ورزش استان در اختیار قرار داده، موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا در این خصوص را بیان داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برداشت مکانیزه برنج در استان و به دنبال آن ورود ماشین آلات کشاورزی از دیگر استان ها به گیلان اشاره نمود و گفت: ضروری است فرمانداران نسبت به پایش مستمر افراد غیربومی که در این بخش فعالیت می نمایند، اقدام نمایند.

استاندار گیلان در مورد مراسم های ویژه ماه محرم توضیح داد: دستورالعمل این مهم پس از تصویب، به فرمانداران ابلاغ می گردد تا به نحو شایسته اجرایی گردد.

فرمانداران شهرستان های فومن، تالش و سیاهکل نیز که به صورت ارتباط تصویری در جلسه حاضر بودند؛ گزارشی از شرایط مدیریت و مقابله با کرونا بیان داشتند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1090

به "شروع به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید