اجرای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوای در جنگل های ارسباران در مهر ماه

به گزارش سبزا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر گفت : حفظ و صیانت از جنگل های ارسباران و منطقه گردشگری فندقلو جزو اولویت های اصلی ما بوده و در این راستای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوه ای در مهر ماه سالجاری اجرا خواهد شد.

اجرای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوای در جنگل های ارسباران در مهر ماه

سید حمزه فارغی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد افزایش آفت پروانه دم قهوه ای در این مناطق بوده و این آفت از سال گذشته فزونی داشته و حالت طغیانی به خود گرفته است.

وی افزود: با دریافت گزارش های اولیه و طی هماهنگی های به عمل آمده با مسئولین استانی از همان روزهای اولیه اقدامات لازم برای مبارزه و جمع آوری مکانیکی این آفت آغاز شد، اما با توجه به اینکه در برخی مناطق به خصوص قسمت های شرقی روستاهای افیل و بهل میزان این خسارت زیاد بود، جمع آوری مکانیکی به تنهایی پاسخگو نشد و برای تداوم اقدامات پیشگیرانه با همکاری ویژه و زیر نظر کمیته فنی گیاه پزشکی استان اقدام به محلول پاشی دستی کردیم.

فارغی گفت: با توجه به صعب العبور بودن برخی از مناطق گزینه محلول پاشی هوایی مطرح شد که با توجه به شرایط کنونی و نبود بالگرد، این موضوع عملیاتی نشد.

وی با اشاره به این که محلول مورد استفاده در مبارزه با این آفت چون خارجی وارداتی است، گفت: با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه، تهیه و تامین این محلول نیز مشکلاتی روبرو است، اما در حد توان خود تمامی اقدامات لازم را تا به امروز انجام داده ایم و مرحله دوم این مبارزه نیز برای بهبود وضع موجود از مهرماه سال جاری تداوم خواهد داشت.

فارغی یادآور شد: تمامی اقدامات انجام شده در این راستا توسط این اداره با همت و مشارکت مردم و جوامع محلی انجام شده و این همکاری ها ادامه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1018

به "اجرای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوای در جنگل های ارسباران در مهر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوای در جنگل های ارسباران در مهر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید