اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز در اولین نمایشگاه حلال ابوظبی رونمایی می شود

به گزارش سبزا، در جریان برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی، از اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر بافت فرش رونمایی شد.

اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز در اولین نمایشگاه حلال ابوظبی رونمایی می شود

دراین نمایشگاه و در حضور جمعی از فعالان گردشگری کلان شهرهای اسلامی و نمایندگان غرفه های شرکت کننده در آن، ضمن رونمایی از اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر بافت فرش، ابعاد مختلف این میراث ارزشمند هنری به حاضران معرفی گشت. در این مراسم یک تخت ورنی نیز به عنوان نماد هنر و صنعت قالیبافی، از سوی رضا خلیلی، سرپرست سازمان گردشگری شهرداری تبریز به سید محمد علی، مدیر نمایشگاه بین المللی ابوظبی اعطا شد. سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، در این مراسم، صنعت فرش را از قدیمی ترین هنرهای کاربردی انسان اعلام کرد و اضافه نمود:

موقعیت ویژه تبریز در عرصه صنایع دستی و به ویژه بافت فرش، نشان دهنده پیشینه متمدن این شهر است.تبریز امروز با برخورداری از ظرفیت های ویژه گردشگری، پذیرای گردشگران بین المللی بوده و این رویکرد را در راستای تاکید شهردار تبریز در حوزه های تمدن و فرهنگ ضروری می داند.مطابق با اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (WCC)، پس از بررسی های تخصصی اجرا شده و حضور کارشناسان بین المللی در ایران، شهرهای اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی و فرش به ثبت جهانی رسیدند. منبع: isnaمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 744

به "اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز در اولین نمایشگاه حلال ابوظبی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز در اولین نمایشگاه حلال ابوظبی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید