اعتراض کشاورزان به دولت فرانسه، تراکتورها جاده را بستند(

به گزارش سبزا، یکی از کشاورزان در این باره روی تراکتور خود نوشت: دولت از نمایش دست بردار و بگذار کار کنیم. بعضی دیگر از تراکتورها نیز جمله مکرون، جوابگو باش را روی شیشه جلوی وسیله خود قرار دادند.

اعتراض کشاورزان به دولت فرانسه، تراکتورها جاده را بستند(

هزاران کشاورز فرانسوی با تراکتورهای خود بعضی از خیابان های منتهی به پاریس را بستند. انها این اقدام را در اعتراض به سیاست های دولت و توافق نامه های بین المللی مرتبط با محصولات کشاورزی انجام دادند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کشاورزان فرانسوی توافق نامه های بین المللی جدید مرتبط با حوزه کاری خود را به ضرر مشاغل خود توصیف می نمایند و این قراردادها را علیه استانداردهای زندگی کشاورزان فرانسوی می دانند.

تراکتورها برای اعتراض و تجمع در بعضی از خیابان های پاریس به سمت این شهر می رانند/ عکس: رویترز

اعضای اتحادیه کشاورزان فرانسه اعلام کردند در اواخر روز چهارشنبه در بزرگراه فوخ در نزدیکی شانزه لیزه و آرک دی تریومف تجمع خواهند کرد.

یکی از کشاورزان در این باره روی تراکتور خود نوشت: دولت از نمایش دست بردار و بگذار کار کنیم. بعضی دیگر از تراکتورها نیز جمله مکرون، جوابگو باش را روی شیشه جلوی وسیله خود قرار دادند.

تراکتورهای فرانسه نوشته مکرون، جوابگو باش را با خود حمل کردند/ عکس: رویترز

این تظاهرات توسط دو اتحادیه بزرگ و اصلی کشاورزان فرانسه رهبری می گردد که خواهان ملاقات با امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور برای اعتراض به سیاست های دولت هستند. آنها این سیاست ها را در راستای ضربه زدن به کشاورزی فرانسه می دانند.

الکس هورتات کشاورز 29 ساله فرانسوی در مصاحبه با رویترز گفت: ما قصد داریم به همگان بگوییم کاهش کشاورزی در فرانسه به اقتصاد این کشور آسیب می زند.

کشاورزان فرانسه با تراکتورهای خود بعضی از خیابان های منهی به پاریس را بستند/ عکس: رویترز

نارضایتی در بین کشاورزان به دلیل آنچه آنها آسیب به کشاورزی می نامند در حال افزایش است. آنها به مسائلی مانند میزان استفاده از سموم دفع آفات یا در نظر دریافت رفاه و آسایش حیوانات معترض هستند.

حمله به مزارع دام و فروشگاه های کشتار و فروش گوشت از سوی هواداران وگان باعث بروز ناراحتی و عصبانیت کشاورزان و صاحبان مزارع دام شده است.

وگان یک روش تغذیه و سبک زندگی است که هواداران آن استفاده از محصولات مصرفی حیوانی را به دلیل احترام به حقوق حیوانات ممنوع می دانند.

از طرفی تنش های سازمان های محیط زیستی در ممنوعیت مصرف گیلایفو سیت به عنوان یکی از آفت کش های مرسوم در نزدیکی مناطق مسکونی عمیق تر شده است.

کشاورزان فرانسه برای شرکت در تجمع تراکتوری و بستن بعضی از خیابان های منتهی به پاریس به سمت پاریس می رانند- آنها به کاهش درآمد خود و بعضی از سیاست های کشاورزی دولت معترض هستند/ عکس:رویترز

بعضی از کشاورزان مکرون را به دلیل ممنوعیت مصرف آفت کش گلایفوسیت از سال 2021 سرزنش نموده و آن را بالاتر از استانداردهای اتحادیه اروپا می دانند. اگرچه دولت قول استفاده از آن برای بعضی از مزارع و محصولات بدون آفت کش جایگزین را داده است.

مکرون همچنین از طرف کشاورزان به دلیل توافق تجاری اتحادیه اروپا و کانادا و همچنین توافق نامه بلوک مرکوسور یا همان بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی تحت فشار است. گروهی از کشاورزان بر این باورند که واردات محصولات کشاورزی ارزان از این کشورها با استانداردهای کمتر به ارزان شدن محصولات آنها منجر شده است.

حرکت تراکتور کشاورزان معترض به سمت پاریس/ عکس: رویترز

کشاورزان فرانسه قانون تغذیه مصوب دولت مکرون با هدف به دست آوردن سهم عادلانه تر کشاورزان بود اما این طرح هنوز نتوانسته رضایت کشاورزان را برانگیزد.

تا کنون بعضی از کشاورزات با تراکتورهای خود به سمت خیابان های منتهی به پاریس حرکت نموده اند و قرار است در خیابان های منتهی به پاریس تجمع نمایند.

--

بیشتر بخوانید:

اعتراض گسترده کشاورزان در فرانسه

--

پلیس فرانسه در نزدیکی کشاورزان معترض حضور دارد/ عکس: رویترز

حضور کشاورزان معترض فرانسه در پاریس/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 585

به "اعتراض کشاورزان به دولت فرانسه، تراکتورها جاده را بستند(" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کشاورزان به دولت فرانسه، تراکتورها جاده را بستند("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید