افزایش سفرهای جاده ای با وجود کاهش آمارها

به گزارش سبزا، در شرایطی رکه روزهای نخست هفته گذشته ممنوعیت های تردد کرونایی در محورهای برون شهری وجود داشت، سفرهای جاده ای مردم در هر روز افزایش پیدا کرد و به ویژه از روز و ساعات پایانی ممنوعیت، تردد وسایل نقلیه مختلف روز به روز بیشتر و بیشتر شد و این در حالی است که مجموع سفرهای مردم نسبت به گذشته کاهش پیدا نموده است.

افزایش سفرهای جاده ای با وجود کاهش آمارها

به گزارش خبرنگاران، در پی اعلام ممنوعیت های نو برای سفرهای بین استانی که براساس آن از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه دو هفته گذشته (دوازدهم خردادماه) تا ساعت 12 ظهر دوشنبه هفته گذشته (17 خردادماه) اعلام شده بود، انتظار می رفت که سفرهای بین استانی فرایند کاهشی نسبت به تعطیلات گذشته و هفته های گذشته داشته باشد، اما به نظر می رسد تنها این کاهش ها در آمار و ارقام قابل مشاهده است و سفرهای رو به افزایش مردم بیانگر مسئله دیگری است.

چرا که بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده میانگین تردد در هفته گذشته (در بازه زمانی از آدینه 14 خرداد ماه تا پنجشنبه 20 خرداد ماه) به یک میلیون و 737 هزار و 331 وسیله نقلیه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته هفت درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش پیدا نموده است.

اما نگاهی به نمودار تردد وسایل نقلیه در هفته مورد آنالیز نشان می دهد که نه تنها ممنوعیت های تردد چندان جدی گرفته نشده است بلکه مردم تنها تاریخ و ساعات سفرهای خود را جا به جا نموده اند و دقیقا قبل از اعمال ممنوعیت و پس از آن سفرهای رفت و برگشت خود را شروع می نمایند.

به اسم مثال در همین هفته گذششته طی روزهای آدینه، شنبه، یکشنبه و نیمه روز دوشنبه شرایط سفرهای مردم رو به کاهش بود و حداقل سفرها را شاهد بودیم اما دقیقا از نیمه روز دوشنبه (17خرداد ماه) تا روزهای پایانی هفته گذشته شاهد افزایش سفرهای مردم بودیم به گونه ای که برای نخستین بار در امسال و در ایام پس از اعمال ممنوعیت ها تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی تا مرز دو میلیون خودرو رسید.

البته طبق آمارهای منتشر شده هشت میلیون 427 هزار پلاک یکتا و خودرو شخصی مردم در جاده های کشور در طول هفته گذشته تردد نموده اند و این مسئله نشان دهنده افزایش سفرهای مردم بوده است چرا که آمار از این حیث هم گویای کاهش تردد نیست. بعلاوه عمده این خودروها طی هفته گذشته متعلق به استان های تهران و البرز، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران، گیلان و غیره بوده استو این خودروها عمدتا در استان هایی از جمله قم مازندران، مرکزی، قزوین، گیلان و... مشاهده شده اند.

حالا و با توجه به اینکه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نموده اند که با توجه به ساده انگاری در اعمال و اجرای ممنوعیت های تردد و دیگر پروتکل های بهداشتی احتمال و خطر بروز پیک پنجم کرونا در کشور وجود دارد، باید پرسید چرا سفرهای برون شهری مردم آن هم در جاده های کشور روز به روز افزایش پیدا نموده و بیشتر و بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1658

به "افزایش سفرهای جاده ای با وجود کاهش آمارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سفرهای جاده ای با وجود کاهش آمارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید