بازسازی آپارتمان: اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی شهری جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست

به گزارش سبزا، ایلنا/ براساس اخبار بدست آمده، اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی شهری جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست.

بازسازی آپارتمان: اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی شهری جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ناصر بنیادی (عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی) که در نخستین همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری سخن می گفت، به موضوع تأملی در روشهای حفاظت و توسعه در بافت های شهری پرداخت و توضیح داد: بازسازی شهری بعنوان یک دانش و حرفه مستقل در ادبیات تخصصی معماری و شهرسازی فاقد سابقه طولانی است، از سابقه بازسازی اشیا و ابنیه که بگذریم پیشینه بازسازی شهری عمدتا به دوران بعد از شکل گیری برنامه ریزی شهری باز می شود.

او با بیان اینکه ناهماهنگی در استفاده از اصطلاحات بازسازی شهری یکی از معضلات دانش و حرفه بازسازی است، گفت: صاحب نظران مختلف در تدوین کتب و مقالات خود و نیز در تدریس دانشگاهی هر یک تعابیر مختلفی را در مورد این اصطلاحات بکار می برند این ناهماهنگی موجب شده که امکان انتقال تجارب با معانی و ادراکات واحد بدست نیاید و کوشش در جهت این هماهنگی از ضروری ترین اقدامات در برهه کنون است.

بنیادی اضافه کرد: آنالیز واژگان و رویکردهای مختلفی که در دسته بندی روشهای بازسازی شهری آنالیز شد نشان داد که دانش تخصصی بازسازی و بویژه بازسازی شهری در ایران گامهایی به جلو طی می نماید اما اقدامات اجرا شده تا به امروز جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست.

او اعلام نمود: نبود زبان مشترک و تفاهم در بین متخصصان در زمینه واژگان بازسازی شهری موجب شده که اقدامات اجرایی در سطحی از تأثیرگذاری متوقف مانده و جمع بندی صحیحی برای تجربیات اجرایی صورت نگیرد.

بنیادی در سرانجام گفت: نکته حائز اهمیت در جمع بندی آنالیز ها آن است که بسیاری از تحولات کالبدی اتفاق افتاده در منطقه ها تاریخی شهرها در کشورهای پیشرفته حاصل انجام برنامه های منتج از تحولات اجتماعی و مالی درآن جوامع است، بدین معنی که بازسازی و احیای یک بافت تاریخی عمدتا در نتیجه کوشش دست اندرکاران بوده که در بستر تحولات اجتماعی که زمینه ها و امکانات خاصی را بوجود آورده یا محدودیت هایی را از میان برده شکل گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1920

به "بازسازی آپارتمان: اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی شهری جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی شهری جوابگوی کار بزرگ پیش رو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید