این خون آشام در دوره ژوراسیک می زیسته!، عکس

به گزارش سبزا، دیرینه شناسان جنس و گونه جدیدی از کلوئیدهای خون آشام را از یک نمونه فسیلی که در ژوراسیک میانی La Voulte-sur-Rhône Lagerstätte، فرانسه یافت شده است، شناسایی نموده اند.

این خون آشام در دوره ژوراسیک می زیسته!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ماهی مرکب خون آشام (Vampyroteuthis infernalis) تنها گونه زنده از راسته سرپایان Vampyromorphida است که شامل بسیاری از گونه های منقرض شده نیز می گردد. این موجودات که به خاطر چشمان آبی، پوست قرمز مایل به قهوه ای و تاربندی بین هشت بازویشان نامگذاری شده اند، از نظر فنی ماهی مرکب واقعی نیستند.

بیشتر بخوانید:

تلفیق چند مدل خودرو در جدیدترین محصول مرسدس بنز/عکس

ساعت میلیاردی رونالدو که از آن بی خبرید!/ عکس

آنها ویژگی های هر دو اختاپوس و ماهی مرکب را با یکدیگر دارند و احتمالاً نشان دهنده یک خط اجدادی بین این دو گروه هستند. گونه های خون آشام تازه توصیف شده در دوره ژوراسیک میانه، حدود 165 میلیون سال پیش، زندگی می کردند.

این گونه که Vampyrofugiens atramentum نام داشت، دارای یک کیسه جوهر، دو اندام نوری داخلی، اتصالات مکنده مانند Vampyroteuthis و یک پیکربندی و ماهیچه بازویی از نوع اختاپوس بود.

آلیسون روو و همکارانش دیرینه شناس دانشگاه سوربن می گویند: ترکیب کیسه جوهر و اندام های نورانی داخلی از زمان های اخیر شناخته شده است، اگرچه از فسیل های کلوئیدی (اختاپوس، ماهی مرکب و ساعد ماهی) خبری نیست.

منبع: SCI.NEWS

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2208

به "این خون آشام در دوره ژوراسیک می زیسته!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خون آشام در دوره ژوراسیک می زیسته!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید