بازگشایی مرزهای یونان به روی گردشگران خارجی

به گزارش سبزا، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی یونان پس از ماه ها محدودیت کرونایی، از روز دوشنبه به روی گردشگران حدود 30 کشور باز می گردد.

بازگشایی مرزهای یونان به روی گردشگران خارجی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریاکاس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis) نخست وزیر یونان ضمن اعلام آمادگی این کشور برای پذیرش گردشگران خارجی، گفت: همه چیز برای کسب اطمینان از اجرای درست دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی مهیاست.

میتسوتاکیس با بیان این که امنیت و سلامت گردشگران اولویت شماره یک دولت یونان است، یادآور شد: ما می خواهیم گردشگران احساس امنیت نمایند. من علاقه ای ندارم یونان را به مقصد شماره یک گردشگری در اروپا تبدیل کنم. چیزی که می خواهم این است که یونان برای گردشگران امن ترین مقصد در اروپا باشد.

روز دوشنبه تنها دو فرودگاه آتن و تسالونیکی (دومین شهر عظیم یونان) به روی گردشگران باز می شود و بازگشایی فرودگاه های محلی در روز اول ژوئیه (11 تیر) اتفاق خواهد افتاد. تا قبل از این تاریخ، مسافرینی که تست کروناشان مثبت باشد، با هزینه دولت یونان به مدت 14 روز در یک هتل قرنطینه خواهند شد.

در یونان تا به امروز تنها 183 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا گزارش شده است. اما از آنجایی که صنعت گردشگری تقریبا 25 درصد سود ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد، ممنوعیت های مسافرتی ناشی از این همه گیری تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد آن گذاشته است.

درباره سرنوشت گردشگری در ایران نیز خبرهای جدیدی به گوش می رسد. علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز (یکشنبه) گفت: با اقدامات و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، گردشگری با سرعت مناسب به شرایط قبل از کرونا بازمی شود.

مونسان در جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنعت گردشگری که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون گردشگری کشور، مدیران کل معاونت گردشگری، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل های حرفه ای صنعت گردشگری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار گردید، با بیان این که به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم شود، اضافه کرد: کوشش می کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 900

به "بازگشایی مرزهای یونان به روی گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرزهای یونان به روی گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید