ببینید: جعبه سیاه

به گزارش سبزا، خبرنگاران:آخرین آمار مصدومان و متوفیان سوانح جاده ای که در شش روز گذشته اعلام شده است 380 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و حدود 8 هزار نفر مصدوم شدند .

ببینید: جعبه سیاه

ببه گزارش توریسم ,ا یک نگاه ساده اگر دو فروند بوئینگ ایر باس با مجموع 380 نفر مسافر در هر کجای این دنیا پهناور سقوط می کرد تیتر اول تمامی خبرگزاری ها و رسانه های دنیا قرار می گرفت !!!

در شش روز اول فروردین 380 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و حدود 8 هزار نفر مصدوم شده اند.!!!!!؟؟؟

علی ناجی به عنوان تهیه نماینده و کارگردان فیلم جعبه سیاه علل و عوامل تصادفات جاده ای کشور در این باره گفت : وقتی صحبت از مصدوم به میان می آید بسیاری از هموطنان و همشهریان فکر می نمایند حتما سر یا دست و پایشان شکسته است !

خیر ! اینطور که در افکارتان می گذرد نیست حداقل 80 درصد مصدومان تصادفات جاده ای یا قطع عضو می شوند ، یا در کما فرو می روند ، یا قطع نخاع می شوند و یا تا آخر عمر با صحنه های تکه پاره شده عزیزان خود در جلوی چشمانشان تا آخر عمر از لحاظ روحی و روانی مسائل بسیاری را تجربه خواهند کرد .

باید با چه زبان ، فیلم و عکس ، اسناد و مدارک و بازگویی خاطرات بازماندگان به شهروندان و رانندگان بخصوص جوانان تفهیم کرد که چهار مشکل اساسی در تصادفات رانندگی وجود دارد که ما با آن روبرو هستیم .

*خودرو های بی کیفیت یا همان تابوت های چرخ دار !!!!!!!!!!

*جاده ها و آزادراه های پر خطر ، با آسفالت های بی کیفیت !!!!

* کمبود علائم هدایت و رانندگی و پیچ های پر خطر بدون روشنایی مناسب !!

*رانندگانی که آیین نامه هدایت و رانندگی را خوانده ، امتحان داده و قبول هم شده اند ولی حتی به یک خط از آن عمل و یا احترام نمی گذارند !!!!!!

علی ناجی یکی از اولین فیلمسازان و مستند سازانی بود که در سال 1384 با توجه به کشته شدن چهار نفر از بستگان نزدیک خود در تصادف جاده ای ، تصمیم گرفت کاری در این باره انجام دهد ، فیلم مستند جعبه سیاه را جلوی دوربین برد. ، این فیلم به عنوان برترین فیلم تصادف جاده ای در کشور مقام اول جشنواره فیلم پلیس و در ارزیابی سازمان صدا و سیما سیمای استان ها امتیاز 64 را به خود اختصاص داد .

در خاتمه بخش هایی از فیلم جعبه سیاه که به مدت 43 دقیقه فراوری شد را با هم مشاهده می کنیم .

این فیلم به طور کامل در سایت تصادفات جاده ای قابل مشاهده و دانلود می باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2166

به "ببینید: جعبه سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید: جعبه سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید