ببینید ، سد گاران سرریز کرد

به گزارش سبزا، سد گاران مریوان در استان کردستان به علت بارش های اخیر سریز کرد و باعث خوشحالی مردم آن منطقه شد.

ببینید ، سد گاران سرریز کرد

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل شرکت آب منطقەای کردستان گفت: سد گاران مریوان روز یکشنبه 21 اسفند ماە امسال با دبی 8 هزار و 750 لیتر بر ثانیه سرریز کرد.

آرش آریانژاد در گفت وگو با خبرنگاران در تایید این خبر اظهار کرد: در پی بارندگی های قابل توجه در منطقه مریوان، مخزن سد گاران این شهرستان به طور کامل پر شد و سرریز کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان مطرح نمود: حجم مفید سد گاران در تراز نرمال 84.5 میلیون متر مکعب است که 100 درصد پر شده و دبی حال حاضر سرریز نیز 8.75 مترمکعب بر ثانیه، است.

وی با بیان اینکه سد گاران یکی از سدهای مهم کردستان از لحاظ تامین آب کشاورزی و شرب منطقه است، یادآور شد: در صورت تداوم بارش های خوب، در ماه های آینده احتمال سرریز شدن سدهای دیگر استان نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اضافه کرد: سد گاران در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم نرمال این سد 84.42 میلیون متر مکعب، ارتفاع آن از پی 62 متر، طول تاج 504 متر و عرض تاج آن نیز هشت متر است.

آریانژاد ادامه داد: این سد با هدف تأمین آب کشاورزی نواحی عمرانی پایاب و قزلچه سو به مقدار 4 هزار و 500 هکتار و تامین آب شرب و صنعتی شهرستان مریوان به مقدار 25 میلیون متر مکعب، در سال 1392 آبگیری شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2161

به "ببینید ، سد گاران سرریز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، سد گاران سرریز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید