آنالیز 91 پرونده تغییر کاربری در استان قزوین

به گزارش سبزا، دادستان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری 91 مورد پرونده با موضوع تغییر کاربری رسیدگی شده است.

آنالیز 91 پرونده تغییر کاربری در استان قزوین

به گزارش خبرنگار از، قاسمی دادستان قزوین در نشست ستاد جرائم خاص استان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری 91 مورد پرونده با موضوع تغییر کاربری رسیدگی شده است، گفت: شعبه ویژه ای در دادگستری استان به موضوعات تغییر کاربری رسیدگی می نماید و باید در هر شهرستان تعداد تخلفات تعیین گردد.

او اضافه نمود: موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار قابل توجه است و باید بر اساس قوانین و ضوابط موجود عمل کنیم.

قاسمی اضافه نمود: در دستگاه قضا وظیفه بهره گیری از ظرفیت سازمان ها را داریم و باید از وارد شدن آسیب به آیندگان جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام نمود: از آغاز کار باید جلوی تغییر کاربری گرفته گردد تا اموال خصوصی و عمومی کمتر خسارت ببینند.

قاسمی اضافه نمود: باید زمینه های تغییر کاربری را شناسایی و از رشد آن ها جلوگیری کنیم و در این زمینه دستگاه قضایی می تواند یاری نماینده باشد.

فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این نشست گفت: با کسانی که بخواهند در استان دست به زمین خواری بزنند و به آزار و اذیت مردم بپردازند، برخورد جدی خواهد شد.

رجبی، دادستان شهرستان تاکستان گفت: در تاکستان 400 واحد غیر مجاز در محدوده شهر ساخته شده و اگر آب، برق و گاز این منازل را قطع کنیم مسائل و تهدیدات بسیاری به وجود خواهد آمد.

عبدی، رئیس امور اراضی استان گفت: نمی گردد که در نقاط متصل به شهر ساخت و ساز غیرمجاز صورت بگیرد، ولی ما از آن ها بی اطلاع باشیم.

وی با بیان اینکه مگر می گردد در روستایی ساخت و ساز صورت بگیرد، ولی دهیاری اطلاع نداشته باشد، اضافه نمود: شورا ها و دهیاری ها در موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز، شریک جرم محسوب می شوند.

رئیس امور اراضی استان اعلام نمود: با توجه به اینکه استان قزوین در موقعیت خاص قرار گرفته است، سرریز جمعیت استان های البرز و تهران، به استان قزوین وارد می گردد.

وی اضافه نمود: ما استان فوق العاده خوبی داریم و در سطح ساخت و ساز هایی که دارد انجام می گردد استان قزوین شرایط خوبی دارد.

به گفته رئیس امور اراضی استان، با توجه به ضرورت نقدینگی و نبود فضای سبز کافی در قزوین، افراد کوشش می نمایند تا در مناطق خوش آب و هوا، باغ ویلا داشته باشند.

عبدی گفت: در منطقه قزوین تا به امروز 78 مورد قلع و قمع و در مجموع استان 142 مورد قلع و قمع اجرا شده است.

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تأکید بر اینکه به احتیاج های مردم باید توجه کرد، گفت: 62 واحد دامداری مجوز فعالیت دریافت کردند و ساماندهی شدند، اما به شرطی که شهرداری اقبالیه دیگر اجازه ندهند ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1188

به "آنالیز 91 پرونده تغییر کاربری در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 91 پرونده تغییر کاربری در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید