برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای تدارک کمپین امید و اتکا به سرمایه های اجتماعی

به گزارش سبزا، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ضمن بازدید از فرآیند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه در دانشکده فنی و مهندسی، فرآیند غیر متمرکز این دانشگاه برای ثبت نام را پخته تر نسبت به سال گذشته توصیف و اعلام کرد: طی جلساتی با دولت در صدد تدارک کمپین امید و اتکای جوانان به سرمایه های مادی، معنوی و اجتماعی هستیم.

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای تدارک کمپین امید و اتکا به سرمایه های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، محمدتقی احمدی با بیان اینکه یک فرآیند جدید ثبت نام را در دانشگاه خودمان پیش بینی نموده ایم، این ثبت نام را غیر متمرکز خواند و شرح داد: طی این فرآیند دانشجویان سریع تر و شفاف تر همه مراحل ثبت نام از دریافت کارت تغذیه تا تعیین خوابگاه و آشنایی با دانشگاه را طی یک روز انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از سال گذشته شروع گردیده و در حال حاضر پخته تر گردیده است، ادامه داد: طی بازدید امروز متوجه شدیم که اکثر دانشجویانی که در ثبت نام اینترنتی پیش نویس اولیه را انجام داده اند، در ظرف کمتر از 5 دقیقه موفق به انجام تمام امور ثبت نام خود شدند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: در سال جدید به دنبال آن هستیم که به طور تعیین برای جوانان و دانشجویان، نسبت به شرایط کشور، زندگی و آینده تحصیلی آن ها به روش های مختلف، امید و روحیه مثبت ایجاد کنیم.

احمدی برنامه فوق را در جهت تقویت سرمایه اجتماعی دانشجویان دانست و گفت: متاسفانه مسائل جاری ناشی از تحریم ها، نوعی یأس و نگرانی را بویژه در قشر تحصیل نموده به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه نگرانی این دانشجویان نسبت به برنامه های آتی آن هاست، از پی دریافت برنامه هایی به واسطه اساتید، انجمن های علمی و معاونت های دانشگاه برای برطرف این مسئله اطلاع داد و افزود: این برنامه ها هم برای دانشجویان ورودی و هم دانشجویان شاغل تدارک دیده گردیده و سعی داریم نقاط قوت پررنگ و امیدآفرین را به طور شفاف تر بیان کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: قصد داریم سرمایه های اجتماعی این افراد را برای آن ها تبیین نموده و آن ها را از قرار دریافت در برابر یأس پراکنی برخی شبکه های اجتماعی حفاظت کنیم.

احمدی در سرانجام این مسئله را برای کشور مهم عنوان و تشریح کرد: این موضوع همکاری سایر ارگان ها را هم می طلبد که در این زمینه با دولت جلساتی داشتیم و به موجب آن ها کمپین امید و اتکا به سرمایه های مادی، معنوی و اجتماعی را برای جوانان تدارک خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 46

به "برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای تدارک کمپین امید و اتکا به سرمایه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای تدارک کمپین امید و اتکا به سرمایه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید