بساط وحشیگری پلیس در آمریکا باید برچیده گردد، از عدالت حداقلی محرومیم

به گزارش سبزا، معترضان شهر کنوشای ایالت ویسکانسین می گویند تا زمان برقراری عدالت حداقلی و برچیده شدن بساط توحش پلیس به اعتراضات ادامه می دهند.

بساط وحشیگری پلیس در آمریکا باید برچیده گردد، از عدالت حداقلی محرومیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، یک هفته از وقوع پرده ای دیگر از توحش پلیس آمریکا علیه جیکوب بلیک، سیاه پوست 29 ساله در شهر کنوشای ایالت ویسکانسین می گذرد.

یکشنبه هفته گذشته سه افسر پلیس برای رسیدگی به یک نزاع راهی مأموریت شدند. بلیک وقتی قصد داشت از درون خودرو چیزی را به مأمور پلیس نشان دهد از پشت سر هدف هفت گلوله نهاده شد. استقرار گارد ملی و اعلام شرایط اضطراری در این ایالت در پی اعتراضات گسترده، بخشی از پیغامدهای خشونت پلیس به شمار می آید.

ادوارد دانتون، یکی از معترضان حاضر در اعتراضات اخیر در تبادل نظر با گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران گفت: فرانسه و آمریکا به عنوان دو کشور پرچم دار آزادی، بدترین نوع برخورد با معترضان را دارند. شما در جریان اعتراضات جلیقه زردها دیدید که پلیس چگونه با خشونت با معترضان برخورد کرد؛ کسانی که جزو طبق متوسط و ضعیف جامعه فرانسه هستند و سال ها زیر چرخ های نظام سرمایه داری متحمل فقر، گرسنگی و بی عدالتی شده بودند.

  • گارد ملی آمریکا برای برخورد با معترضین در ویسکانسین مستقر شد + ویدئو و تصاویر

وی افزود: اعتراضات آمریکا وخیم تر از فرانسه بود، چراکه هم از نظر گستردگی و هم از منظر رفتار خشن، پلیس کشورمان روی فرانسوی ها را سفید کرد. ترامپ می گوید پلیس وقتی خشن می گردد که خشونت و غارتگری شروع گردد، درحالی که قاطعانه می توانم بگویم که 98 درصد اعتراضات، صلح آمیز هستند و او دروغ می گوید. در هر صورت، ما تا زمانی که بساط خشونت و سبعیت پلیس برچیده نگردد، به اعتراض ادامه می دهیم.

ماریا برکلی، دانشجوی سفیدپوست شهر کنوشا، هدف از شرکت در اعتراضات علیه نژادپرستی را همدردی با برادران و خواهران سیاه پوستش بیان کرد و گفت: وقتی صحنه تیراندازی را دیدم، شوکه شدم و پیش بینی می کردم که اعتراضات دوباره از سر گرفته گردد. شبیه تراژدی جورج فلوید، شلیک هفت گلوله به جیکوب بلیک نیز وحشتناک بود و من واقعاً از اینکه یک پلیس سفیدپوست این گونه با بی رحمی با یک سیاه پوست برخورد کرد، شرمنده هستم.

برکلی ریشه این معضل را بی عدالتی ریشه دار در ساختار آمریکا عنوان و توضیح داد: متأسفانه ده ها سال است که آمریکایی ها از عدالت حداقلی محروم هستند. اعتراضات کنوشا این پیغام را به واشنگتن ارسال می نماید که در برابر تبعیض سازمان یافته، دچار روزمرگی نمی شویم و حتی اگر رسانه ها در این جهت با ما همراه نباشند، از ابزار شبکه های اجتماعی برای آگاه کردن مردم دنیا علیه ترامپ استفاده می کنیم. ما مصمم هستیم که این شرایط را تغییر دهیم.

7 گلوله 7 روز!

این در حالی است که روز گذشته به وقت محلی در آمریکا هزاران نفر در مقابل دادگاه ویسکانسین برای محکوم کردن خشونت پلیس و لزوم تغییر در این نهاد دست به تجمع اعتراضی زدند. معترضان شعار هفت گلوله هفت روز سر می دادند که اشاره ای به تعداد دفعات شلیک شده به سمت جیکوب بلیک بود. پدر بلیک در جمع معترضان سخنرانی آتشینی کرد و خواهان تغییر سیستمی شد که وی از آن به عنوان پرورشگاه نابرابری های نژادی یاد کرد.

سخنرانی پدر جیکوب بلیک در جمع معترضان

وی گفت: هفت گلوله به پایین تنه پسرم اصابت کرد. چه چیزی به پلیس حق شلیک به پسرم را داده است؟ چه چیزی به آن ها حق داد که فکر نمایند پسرم حیوان است؟ چه چیزی با آن ها حق داد که از پسرم چیزی را بگیرند که مالک آن نبودند؟ من از این سیستم فاسد خسته ام.

پدر بلیک روز پس از تیراندازی به خبرنگاران گفت که پسرش به شدت مجروح شده اما به هوش آمده است. او خواهان محکومیت افسر ضارب و اخراج دو مأموری شد که در صحنه حاضر بودند.

در این تجمع، چندین سخنران مردم را تشویق کردند که با رأی دادن به بایدن در ماه نوامبر، به تغییرات اساسی و همچنین تغییر قوانین برای اصلاح رفتار پلیس رأی دهند. یکی از مسئولین ایالتی ویسکانسین در این سخنرانی تأکید کرد: عدالت حداقل چیزی است که مردم به آن نیاز دارند و باید برای همه مردم این کشور تضمین گردد.

پدر بلیک در ادامه از حاضران خواست با مشت های گره نموده همراه او شعار دهند. وی افزود: ما نمی خواهیم از ادامه جهت درست منصرف شویم چون در حال رسیدن به نقطه اوج هستیم و می خواهیم قانون گذاری در راستای حفظ عدالت روی دهد زیرا این تنها چیزی است که دولت تشخیص می دهد.

بلیک پدر همچنین به مرگ جورج فلوید، سیاه پوستی که دستبند به او زده شد و پس از فشار زانوی یک افسر در شهر مینیاپولیس به گردن او جان سپرد اشاره نمود و گفت: زانوی این نظام فاسد هر روز پشت گردن مردم این کشور است.

یکی از خواهران بلیک نیز در این سخنرانی اظهار کرد که نه برای برادرش بلکه برای همه افرادی که از عدالت محروم مانده اند، احساس مسئولیت می نماید.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1135

به "بساط وحشیگری پلیس در آمریکا باید برچیده گردد، از عدالت حداقلی محرومیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بساط وحشیگری پلیس در آمریکا باید برچیده گردد، از عدالت حداقلی محرومیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید