برترین خنک کننده های آبی و بادی برای کیس و CPU

به گزارش سبزا، احتمالا می دانید که پردازنده های کامپیوترها به علت فعالیت های بالا و سنگین بسیار داغ می شوند و حرارات آن ها بالا می رود. از طرف دیگر نمی توانیم آن ها را در همین وضع رها کنیم و باید در پی راهی برای کاهش دمای آن ها باشیم؛ در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه ما وارد خواهد شد. به همین علت است که خنک کننده های آبی و بادی برای کیس ها و پردازنده ها ساخته شده اند و شرکت های مختلفی دست به فراوری محصولات خنک کننده برای پایین آوردن دمای کیس ها و پردازنده ها زده اند. حال این که کدام مدل از آن ها بهتر و مناسب تر است و باید به سراغ کدام یک برویم، موضوع اصلی بحث در این مطلب ماست.

برترین خنک کننده های آبی و بادی برای کیس و CPU

فن کیس دیویژن مدل 12025L

260,000

220,000

تومان

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

428,900

تومان

خرید انواع خنک نماینده برای پردازنده و کیس

مشاهده همه

خنک نماینده ها در کل چند نوع دارند؟

ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که خنک نماینده ها در دسته بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند و هر یک نیز مدل های مختلفی دارند که در ادامه آن ها را نیز آنالیز خواهیم کرد. نکته مهمی که باید بدانید این است که در زبان عامیانه اصولا به خنک نماینده ها فن نیز گفته می گردد و افراد کمتر از واژه خنک نماینده استفاده می نمایند. حال بهتر است که به سراغ معرفی دو دسته اصلی خنک نماینده ها برویم که عبارتند از:

الف) خنک نماینده های مختص به پردازنده ها

با بالا تر رفتن موارد پردازش شده به وسیله پردازنده ها در دنیای امروز، مصرف انرژی و بعلاوه حرارت فراوری شده به وسیله آن ها افزایش چشمگیری داشت. به همین علت است که پردازنده های ساده امروزی نیز برای کارکرد بهتر و داشتن یک دمای عادی و متعادل به یک خنک نماینده احتیاج دارند. از طرف دیگر این احتیاج در سیستم های گیمینگ بیشتر احساس می گردد؛ زیرا آن ها از تمام توان پردازشی پردازنده خود استفاده می نمایند و دمای پردازنده در این حالت به شدت افزایش می یابد.

پس دسته اول خنک نماینده مختص به CPUها هستند تا بتوانند دمای بالای آن ها را تا حد امکان کاهش دهند. از طرفی این خنک نماینده ها در دو نوع مختلف یعنی بادی و آبی فراوری می شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را نیز دارند و در ادامه همین مطلب به صورت مفصل آن ها را آنالیز خواهیم کرد. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا تنوع بسیار بالایی از خنک نماینده های آبی و بادی را در فروشگاه خبرنگاران مشاهده نمایید.

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

428,900

تومان

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERAIR MA620M

2,960,000

تومان

خرید انواع خنک نماینده برای پردازنده ها

مشاهده همه

ب) خنک نماینده های مختص به کیس ها

این خنک نماینده ها که مرسوم تر نیز هستند و افراد بیشتر آن ها می شناسند، از گذشته روی کیس های ما قرار داشتند و امروز نیز به شکلی زیباتر و پیشرفته تر از آن ها استفاده می کنیم. نکته لازم به ذکر این است که فن های کیس مثل خنک نماینده های پردازنده ها در دو نوع مختلف ساخته نمی شوند و فقط در یک نوع یعنی فن های بادی کیس و البته در مدل ها و طرح های مختلف فراوری می شوند. بعلاوه بهتر است بدانید که یکی از پرفروش ترین مدل های فن های کیس در حال حاضر، فن های RGB (دارای نورپردازی) هستند.

پس اگر احتیاج به یک فن برای کیس کامپیوتر خود دارید، به هیچ وجه سراغ فن های آبی نروید، چرا که این موارد فقط برای پردازنده ها ساخته می شوند. از طرف دیگر هر کس باید با توجه به کیس و احتیاج سیستم خود این فن ها را تهیه کند و نمی توانیم برای همه افراد یک نسخه بپیچیم تا یک فن خاص را بخرند.

فن کیس دیویژن مدل 12025L

260,000

220,000

تومان

فن کیس ایتوک مدل Frio Three

260,000

تومان

خرید انواع فن برای کیس

مشاهده همه

انواع خنک نماینده ها برای پردازنده سیستم شما

در بسیاری از مواقع افراد دوست دارند که یک خنک نماینده خوب برای پردازنده خود بخرند؛ ولی زمانی که با تنوع بسیار بالای این کالا در فروشگاه ها روبرو می شوند، چیزی جز سردرگمی برای آن ها باقی نمی ماند. در چنین مشکلاتی بالا بردن اطلاعات، بهترین راه برای بیرون آمدن از سردرگمی هاست. پس ما باید در ابتدا انواع خنک نماینده های مختص به پردازنده ها را بشناسیم تا انتخاب یکی از آن ها برای خرید راحت تر باشد. در نتیجه انواع خنک نماینده ها برای پردازنده شما عبارتند از:

1) خنک نماینده های آبی

واتر کولینگ و یا همان خنک نماینده آبی، یکی از نوترین سیستم های خنک نماینده برای پردازنده هاست که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته. در حقیقت خنک نماینده های آبی با عبور آب یا مایع درون خود به قطعه نصب شده روی مادربورد و بازگرداندن آن به رادیاتور متصل به خود، سبب خنک شدن قطعات موجود در داخل کیس شما می شوند. خنک نماینده های آبی دارای فن های متفاوتی هستند که باید با توجه به احتیاج خود به سراغ یکی از آن ها بروید. در عین حال اگر دوست دارید که اطلاعات جامع تر و مفیدتری و بیشتری را در رابطه با این نوع از خنک نماینده ها بدانید، مطلب زیر مختص به شماست.

خنک نماینده پردازنده ایسوس مدل ROG Strix LC 120 RGB

4,650,000

تومان

خنک نماینده پردازنده گرین مدل GLACIER 120 ARGB

2,595,000

تومان

خرید انواع خنک نماینده آبی برای پردازنده

مشاهده همه

2) خنک نماینده های بادی

احتمالا در این مرحله کمی سردرگم شوید که چرا در بخش خنک نماینده های مختص به پردازنده ها، خنک نماینده بادی را معرفی می کنیم. در واقع شما می توانید برای پردازنده سیستم خود، خنک نماینده آبی و یا بادی خریداری کنید و این موضوع هیچ ربطی به فن اصلی کیس شما نخواهد داشت. سیستم خنک نماینده ی بادی که بعضی نیز به آن خنک نماینده هوایی می گویند، در زبان انگلیسی air coolers نام دارد. این خنک نماینده ها بسیار پرفروش تر و پرهوادارتر از موارد قبلی هستد.

از طرفی قیمت پایین آن ها باعث می گردد که همراه بیشتر پردازنده های موجود در بازار فروخته شوند و مشتریان به راحتی از این کالا استفاده نمایند. در حقیقت خنک نماینده های هوایی ترکیبی از دفع نماینده های حرارتی فلزی و فن ها هستند که با قرار گرفتن مستقیم روی پردازنده شما، جریان هوای گرم را از اطراف آن به بیرون می کشند و دمای پردازنده و محیط آن را تا حد خوبی کاهش می دهند. اگر دوست دارید که تنوع بالایی از خنک نماینده های بادی را مشاهده کنید، از دکمه زیر یاری بگیرید.

خنک نماینده پردازنده مدل ice-man هفت رنگ

1,190,000

1,090,000

تومان

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

428,900

تومان

خرید انواع خنک نماینده بادی برای پردازنده

مشاهده همه

تفاوت خنک نماینده های آبی و بادی کامپیوترها در چیست؟

اگر بخواهیم صادقانه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که نام هر یک از این خنک نماینده ها تا حدی روش کار و تفاوت اصلی آن ها را به ما نشان می دهد. با این وجود در ادامه بعضی از مهم ترین تفاوت های آن ها را آنالیز خواهیم کرد که عبارتند از:

  • اولین تفاوت آن ها نحوه کارکرد است. خنک های آبی با عبور مایع درون خود از یک بخش به بخش های دیگر باعث خنک شدن پردازنده ها می شوند. خنک نماینده های بادی فقط از فن خود برای خنک کردن پردازنده و قطعات دیگر استفاده می نمایند.
  • قیمت خنک نماینده های بادی یا هوایی بسیار پایین تر از خنک نماینده آبی است.
  • خنک های بادی کاملا ساده هستند و زیبایی خاصی ندارند، اما خنک نماینده های آبی زیبایی خاصی دارند.
  • از نظر صداها و نویزها، هر دو خنک نماینده کم صدا هستند ولی خنک نماینده های آبی باز هم صدای کمتری فراوری می نمایند.
  • کارایی این دو کالا نسبت به هزینه ای که برای آن ها می پردازید، بسیار خوب و مناسب است.
  • یکی از نکات مهم از نظر کاربران نحوه نصب این کالاهاست. نصب خنک نماینده های هوایی بسیار آسان است و سختی خاصی ندارد. از طرف دیگر نصب یک خنک نماینده آبی به نسبت سخت است و قطعا احتیاج به تجربه دارد.

حال این شما هستید که می توانید با توجه به احتیاج و بودجه خود و با در نظر گرفتن تفاوت های water coolers و air coolers یک مورد را برای پردازنده خود خریداری کنید.

هفت خنک نماینده آبی و بادی پرفروش برای پردازنده شما

در موارد بالا سعی کردیم که از صفر تا صد خنک نماینده های مربوط به پردازنده ها را برای شما دقیق آنالیز کنیم. حالا اگر شما هم تصمیم گرفته اید که یک خنک نماینده خوب و پرفروش برای پردازنده خود خریداری کنید، این بخش از مطلب مختص به شماست. در این بخش هدف ما معرفی هفت مورد از پرفروش ترین خنک نماینده های آبی و بادی برای پردازنده ها در فروشگاه اینترنتی خبرنگارانست. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا از بین تنوع بسیار بالای خنک نماینده های پردازنده، خنک نماینده مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

428,900

تومان

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERAIR MA620M

2,960,000

تومان

خرید انواع خنک نماینده برای پردازنده ها

مشاهده همه

بهترین خنک نماینده های آبی و بادی برای پردازنده ها عبارتند از:

1) خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

اولین خنک نماینده این فهرست را به برند معروف کولر مستر اختصاص دادیم. کمتر کسی است که هوادار سخت افزارها باشد و این برند را نشناسد. این خنک نماینده جزو خنک نماینده های مالی و ارزان برای پردازنده هاست. این محصول دارای سرعت 2000 دور در دقیقه است. بعلاوه حدبیشتر نویز در این پردازنده برابر با 30 دسی بل اعلام شده که می توان آن را در گروه فن های کم صدا قرار داد.

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل BLIZZARD T20

428,900 تومان

مشاهده و خرید

2) خنک نماینده پردازنده مدل ice-man هفت رنگ

اگر زیبایی کیس برای شما اهمیت دارد، پس به هیچ وجه از این کالا غافل نشوید. این سیستم خنک نماینده هفت رنگ مختلف و زیبا را به شما نمایش می دهد. بعلاوه لوله هایی از جنس مس دارد تا با سرعت بیشتری بتواند خنک شدن پردازنده شما را به نتیجه برساند. از طرف دیگر روی بیشتر پردازنده های برند اینتل و ای ام دی نصب می گردد. این خنک نماینده سه عدد فن دارد و وزن آن حدود 900 گرم است. با وجود این سه فن، همچنان شما صدای کمی را از این دستگاه خواهید شنید. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا این کالا را با قیمتی اسنثنائی خریداری نمایید.

خنک نماینده پردازنده مدل ice-man هفت رنگ

8 %

1,190,000

1,090,000 تومان

مشاهده و خرید

3) خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERAIR MA620M

بهتر است که به سراغ یک کالای عالی البته با قیمتی بالا از برند کولر مستر برویم. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، با کالایی زیبا روبرو هستیم. وزن این خنک نماینده 1620 گرم است و جزو خنک نماینده های بادی برای پردازنده ها قرار می گیرد.

فن این خنک نماینده با داشتن پایه هایی لاستیکی بدون هیچ لرزشی کار خود را انجام می دهد و می توان سرعت آن را بین 650 تا 2200 دور در دقیقه تنظیم کرد. خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERAIR MA620M با کانکتور چهار پین به پاور متصل می گردد و به گفته شرکت سازنده، عمر مفید 160 هزارساعتی دارد!

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERAIR MA620M

2,960,000 تومان

مشاهده و خرید

4) خنک نماینده پردازنده دیپ کول مدل GAMMAXX 400 PRO

آخرین خنک نماینده بادی برای پردازنده ها در این فهرست ما از برند معروف دیپ کول انتخاب شده است. خنک نماینده های پردازنده ها از برند دیپ کول کیفیتی واقعا فوق العاده دارند و جزو بهترین کالاهای بازار محسوب می شوند و می توانند ظاهر کیس کاربران را از لحاظ زیبایی و کارآیی به کل تغییر دهند.

این کالا قیمتی میانه و وزنی حدود 800 گرم دارد. لوله های به کار رفته در آن از جنس مس هستند و سرعت گردش فن آن بین 500 تا 1650 دور دقیقه خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این کالا، روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خنک نماینده پردازنده دیپ کول مدل GAMMAXX 400 PRO

1,748,000 تومان

مشاهده و خرید

5) خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERLIQUID ML240L ARGB V2

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی خنک نماینده های آبی برای پردازنده ها رسیده است. باز هم به سراغ برند معروف کولر مستر می رویم. همان طور که می دانید، قیمت خنک نماینده های آبی از بادی بیشتر است و این کالا نیز مستثنی از این قضیه نیست. این دستگاه با یک پمپ و یک رادیاتور به دست کاربر می رسد که پمپ این خنک نماینده از نسل نو (سوم) پمپ های دوگانه کولر مستر است تا عملکردی کم صداتر و البته پیشرفته تر را به شما کاربران ارائه دهد. یکی از نکات مهم این دستگاه نورپردازی LED موجود در آن است که هر شخصی را جذب خود می نماید.

خنک نماینده پردازنده کولر مستر مدل MASTERLIQUID ML240L ARGB V2

4,700,000 تومان

مشاهده و خرید

6) خنک نماینده پردازنده ایسوس مدل ROG Strix LC 120 RGB

کمتر جایی است که حرف از سخت افزار به میان بیاید و ایسوس در میان برندها نباشد. سری ROG Strix LC از این برند مخصوص افرادی است که در پی استخراج نهایت کارایی از قدرتمندترین پردازنده های Intel Core i و AMD RYZEN با حفظ کردن دما در حالتی استاندارد هستند. این کالای تقریبا 2 کیلوگرمی، لوله هایی پلاستیکی و با قطر 6 میلی متر دارد. بعلاوه کانکتور برق این دستگاه 4 پین در نظر گرفته شده. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این دستگاه کسب کنید.

خنک نماینده پردازنده ایسوس مدل ROG Strix LC 120 RGB

4,650,000 تومان

مشاهده و خرید

7) خنک نماینده پردازنده گرین مدل GLACIER 120 ARGB

آخرین معرفی این بخش از مطلب را به برند پرهوادار گرین اختصاص دادیم. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، این خنک نماینده آبی دارای 2 لوله است و کانکتور برق فن این دستگاه 4 پین در نظر گرفته شده. این خنک نماینده زیبا دارای نورپردازی RGB است تا هر شخصی را برای زیباتر کردن فضای کیس خود، ترغیب به خرید کند. بیشتر کاربران و خریدارن، صدای کم و لوله های زیبا و استفاده از متریالی عالی در ساخت را جزو نکات مثبت این کالا می دانند.

خنک نماینده پردازنده گرین مدل GLACIER 120 ARGB

2,595,000 تومان

مشاهده و خرید

پنج فن پرفروش و پرهوادار برای کیس شما

اگر در مرحله قبلی یک خنک نماینده خوب و مناسب برای پردازنده خود انتخاب نموده اید و حالا دوست دارید که به سراغ خرید یک فن برای کیس خود بروید، این بخش برای شما در نظر گرفته شده. فن های کیس ها تنوع بالایی دارند اما خرید آن ها به مراتب ساده تر از خرید خنک نماینده برای پردازنده است. پس به قسمت آسان کار رسیده ایم. ما در این بخش سعی می کنیم تا پنج فن کیس خوب و مناسب و البته پرفروش را به شما معرفی کنیم. این فن ها عبارتند از:

فن کیس دیویژن مدل 12025L

260,000

220,000

تومان

فن کیس ایتوک مدل Frio Three

260,000

تومان

خری انواع فن برای کیس

مشاهده همه

1) فن کیس کورسیر مدل LL120 RGB Triple مجموعه 3 عددی

اولین معرفی این بخش را به یک کالای خارق العاده اختصاص دادیم. اگر از نظر منابع مالی محدودیتی ندارید، این کالا قطعا برای شما مناسب خواهد بود. فن کیس کورسیر از سه فن تشکیل شده و در مجموع حدود 500 گرم وزن دارد. نورپردازی LED موجود در این فن قطعا فضای کیس شما را زیباتر خواهد نمود. بهتر است بدانید که این کالا کانکتور 4 پین PWM دارد.

فن کیس کورسیر مدل LL120 RGB Triple مجموعه 3 عددی

3,400,000 تومان

مشاهده و خرید

2) فن کیس لیان لی مدل UNI SL 140 B بسته 2 عددی

این فن 140 میلی متری از برند لیان لی حدود 400 گرم وزن دارد. خوشبختانه نورپردازی LED نیز در آن در نظر گرفته شده. از طرف دیگر این کالا در دسته فن های کیس گران قیمت قرار می گیرد. بعلاوه کانکتور برق این فن از نوع کانکتور 4 پین PWM است. برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کالا می توانید از دکمه زیر یاری بگیرید.

فن کیس لیان لی مدل UNI SL 140 B بسته 2 عددی

2,520,000 تومان

مشاهده و خرید

3) فن کیس گرین مدل GF120RGB

اگر در پی یک فن بزرگ 250 میلی متری برای سیستم خود می شد، این کالا پیشنهاد ما به شماست. طبق اعلام شرکت سازنده عمر مفید این کالا بیش از 100 هزار ساعت خواهد بود. از طرف دیگر با وجود قیمت پایین، نورپردازی LED هنوز هم در این کالا وجود دارد! صدای پایین این فن خریداران را ترغیب می نماید تا به گزینه های دیگر فکر ننمایند.

فن کیس گرین مدل GF120RGB

385,000 تومان

مشاهده و خرید

4) فن کیس دیپ کول مدل RF120 FS

احتمالا تصور می کنید که این فن از برند دیپ کول قیمتی بالا دارد، اما سخت در اشتباهید. این کالای ارزان فنی 120 میلی متری دارد و داخل آن از نورپردازی LED استفاده شده است. از طرف دیگر صدای پایین این فن باعث پرفروش تر شدن این کالا شده. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا این کالا را به راحتی و از منزل خود سفارش دهید.

فن کیس دیپ کول مدل RF120 FS

316,000 تومان

مشاهده و خرید

5) فن کیس گرین مدل GF120-HAF

بهتر است که آخرین معرفی این بخش را به یک کالای مالی از یک برند مطرح اختصاص دهیم. فن کیس GF120-HAF از برند گرین، یک فن 120 میلی متری دارد که بعضی افراد آن را با نام 12 سانتی متری نیز می شناسند. سرعت گردش این فن 800 تا 2100 دور در دقیقه اعلام شده و عمر مفید بیش از 100 هزار ساعتی دارد. بعلاوه 7 پره با طراحی Sharks Fin دارد که این پره ها قابلیت جداسازی از هم را نیز دارند.

فن کیس گرین مدل GF120-HAF

274,000 تومان

مشاهده و خرید

کدام مورد از خنک نماینده های آبی و بادی را بخریم؟

هدف ما در این مطلب جامع آنالیز صفر تا صدی خنک نماینده های آبی و بادی برای پردازنده ها و بعلاوه فن کیس ها بود. در ابتدای این مطلب کوشش کردیم تا نکات مهم را در این رابطه برای شما بازگو کنیم و به اصطلاح چشم خریدار را برای خرید باز کنیم.

پس از آنالیز های کامل، به سراغ معرفی هفت خنک نماینده آبی و بادی پرفروش برای پردازنده شما رفتیم و در نهایت نیز پنج فن پرفروش و پرهوادار برای کیس ها را به شما معرفی کردیم. آیا شما خنک نماینده های خوب دیگری را می شناسید که در این مطلب به آن ها اشاره نشد؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2152

به "برترین خنک کننده های آبی و بادی برای کیس و CPU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خنک کننده های آبی و بادی برای کیس و CPU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید