برترین پارک های ملی اوگاندا که ماجراجویانه و حیرت انگیزند

به گزارش سبزا، پارک های ملی اوگاندا | National Parks In Uganda

سرزمین اوگاندا که به مروارید آفریقا معرفو است، هر ساله بازدیدنمایندگان زیادی را به خود جذب می نماید تا از فرهنگ غنی، تنوع قوم های مردمی، حیات وحش هیجان انگیز و زیست بوم جالب آن تماشا نمایند. این کشور پر از زیبایی های طبیعی است که در قالب پارک های ملی اوگاندا قرار گرفته اند، این پارک های ملی از تنوع گیاهان، پرنده ها و دیگر حیوانات غنی اند و یکی از برترین دلایل بازدید از اوگاندا محسوب می شوند. خبرنگاران در ادامه به معرفی برترین پارک های ملی اوگاندا پرداخته؛ با ما همراه باشید.

برترین پارک های ملی اوگاندا که ماجراجویانه و حیرت انگیزند
  • پارک ملی کویین الیزابت | Queen Elizabeth National Park

این پارک ملی در غذب اوگاندا واقع شده و به خاطر ملکه الیزابت دوم انگلستان نام گذاری شده است. حیات وحش این پارک ملی شامل فیل، اسب آبی، شیر کنگو، پلنگ آفریقایی، شامپانزه و … می گردد. پرنده نگرهای عزیز نیز وقتی متوجه شوند که 500 گونه پرنده در این پارک وجود دارد، عاشق آن خواهند شد. دو جاذبه برجسته پارک، یکی شیرهایی هستند که از درخت بالا می فرایند و دیگری ویژگی های آتشفشانی منتطقه مانند دهانه های عمیق است. خدماتی که در این پارک موجود است شامل مرکز تلفن، قایق، استراحتگاه و خدمات آفرود است.

  • پارک ملی کوه های روئنزوری اوگاندا | Rwenzori Mountains National Park

این پارک ملی جایگاه یکی از زیباتری چشم اندازهای سراسر دنیا است. روئنزوری در کوهستانی با همین نام قرار گرفته و حدودا 1000 کیلومتر مربع وسعت دارد و به خاطر زیبایی های منحصر به فردش در لیست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. به اینجا رفته و هیجان انگیزترین طبیعت گردی زندگی خود را با وجود آبشارهای نفس گیر، یخچال های طبیعی، دره ای با 9 دریاچه هیجان انگیز و حیات وحش متنوع، تجربه کنید.

  • پارک ملی دریاچه امبورو | Lake Mburo National Park

پارک ملی امبورو لِیک، 370 کیلومتر مربع مساحت داشته و تقریبا نزدیک مرکز اوگاندا، کامپالا واقه شده است. منظره ها مجذوب کننده این پارک ملی بهشتی برای عکاسان است و بعلاوه حیات وحشی که در این منطقه دیده می گردد شامل پلنگ، اسب آبی، گورخر، کفتار، ایمپالا و دیگر حیوانات و پرنده های گوناگون است. اما این پارک ملی تنها در حیات وحش خلاصه نمی گردد بلکه در زیر سطح پارک، سنگ های دگرگونی از 500 میلیون سال پیش شکل گرفته که به خاطر آن تورهای زمین شناسی هیجان انگیزی هم در اینجا برگزار می گردد.

  • پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی | Bwindi Impenetrable National Park

این پارک که در لیست دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده بخشی از جنگل غیر قابل نفوز بویندی را تشکیل می دهد که یکی از غنی ترین زیست بوم های آفریقاست. این پار قطعا یکی از برجسته ترین پارک های ملی اوگاندا برای بازدید محسوب می گردد. با خودتان دوربین بیاورید و از بیش از 200 درخت گوناگون، 120 گونه پستاندار، 27 گونه قورباغه، گکو و آفتاب پرست، 220 گونه پروانه، 348 پرنده و دیگر حیوانات این پارک عکاسی کنید. البته شانس این را هم خواهید داشته که گوریل و فیل ببینید.

  • پارک ملی سمولیکی | Semiliki National Park

سمولیکی، یکی از جدیدترین پارک های ملی اوگاندا است که به خاطر چشمه های سمپایا معروف است، البته این چشمه ها برای شنا مناسب نیستندن زیرا دمای آن ها بالای 1000 درجه سانتی گراد است. شما می توانید یه تخم مرغ را در آن بپزید تا دمای آن را متوجه شوید. اگر یک تور طبیعتی عالی می خواهید، پس به این پارک ملی بروید و از حیواناتی نظیر انواع میمون، فیل، شامپانزه و دیگر حیوانات و البته گونه های مختلف پرندگان تماشا کنید. یک جنگل استوایی کم ارتفاع در این پارک ملی وجود دارد که متنوع ترین گونه های گیاهی و درختی آفریقا را داراست.

  • پارک ملی مارچیسن فالز | Murchison Falls National Park

اگر حس یک سافاری هیجان انگیز را در کنار رود ماجراجویانه نیل دارید، پس پارک ملی مارچیسن فالز یا آبشار ماریچسن همان جایی است که باید بروید. این پارک ملی که سواحل دریاچه آلبرت آغاز می گردد، بخشی از منطقه حفاظت شده مارچیسن فالز است. 5 حیوان بزرگ معروف آفریقا که به آن ها Big Five می گویند (فیل، شیر، پلنگ و بوفالوی آفریقایی) در این پارک ملی مشاهده می شوند. شما سپس می توانید به سمت آبشار مارچیسن رفته و از آب رودخانه نیل تماشا کنید که از گلوگاه بلند و باریکی به پایین می ریزد.

  • پارک ملی کیباله | Kibale National Park

یکی دیگر از پارک های ملی اوگاندا کیباله است که سکونتگاه شامپانزه و دیگر حیات وحشی است که آن را کاملا مناسب یک تور سافاری می نماید. شما در این پارک ملی می توانید گونه های در معرض انقراضی را ببینید و از آن ها عکاسی کنید. اگر بین ماه های اسفند تا اردیبهشت و شهریور تا آبان به بخش های شمالی پارک بروید می توانید از آبشارهای زیبایی تماشا کنید. یک اتوبوس به راحتی می تواند شما را از کامپالا به کیباله برساند.

  • پارک ملی دره کیدپو | Kidepo Valley National Park

دره کیدپو دور افتاده ترین پارک ملی در اوگانداست اما خب این سفر طولانی ارزش آن را دارد که از منطقه کارمواجا (Karamoja) با منظره ها بی نهایت مجذوب کنندهش تماشا کنید. دره کدیپو در منطقه ها ساوانای مرزی سودان و کنیا واقع شده است. این پارک بیش از 77 گونه پستاندار و بیش از 475 گونه پرنده است. از حیواناتی که می توانید در این پارک مشاهده کنید می توان به کفتار، شیر کنگو، زرافه روتشیلد، سگ وحشی، گورخر و … اشاره نمود.

  • پارک ملی گوریل امگاهینگا | Mgahinga Gorilla National Park

این پارک ملی در منطقه کیسورو اوگاندا واقع شده است و با جنگل های انبوهی که دارد سکونتگاهی برای گوریل های کوهی و میمون طلایی در خطر انقراض محسوب می گردد. نه تنها سفر به این پارک به خاطر حیات وحش بی نظیرش ارزش بالایی دارد، بلکه شما بعلاوه می توانید تجربه ای فرهنگی از اوگاندا داشته باشید.

گوریل امگاهینا یکی از پارک های ملی اوگاندا است که در آن می توانید قوم پیگمه های باتوا که یک قوم شکارچی-گردآورنده هستند را مشاهده کنید، آن ها اولین افراد این جنگل بودند و آن را خانه صدا می کردند. سه مخروط آتشفشانی Mgahinga یکی دیگر از جاذبه های این پارک ملی هستند که پس زمینه ای عالی برای عکس های شما خواهند شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1959

به "برترین پارک های ملی اوگاندا که ماجراجویانه و حیرت انگیزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی اوگاندا که ماجراجویانه و حیرت انگیزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید