تابلوی نقاشی مونه را به من نشان بده بنکسی، با قیمت 7.6 میلیون پوند فروش رفت

به گزارش سبزا، مطابق انتظارات، در حراجی ساته بیز (Sothebys) فقط 9 دقیقه طول کشید تا اثر هنری معروف مونه را به من نشان بده (Show me the Monet) با قیمت 7.6 میلیون پوند یا 9.8 دلار به فروش برود.

تابلوی نقاشی مونه را به من نشان بده بنکسی، با قیمت 7.6 میلیون پوند فروش رفت

این تابلو از هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی مشهور به بنکسی بود و دومین تابلوی نقاشی او است که در حراجی ها با قیمت بسیار بالایی به فروش می رفت.

قیمت پایه مورد انتظار این نقاشی 3.5 تا 5 میلیون پوند بود ولی در نهایت با قیمتی بالاتر و 7.6 میلیون پوند با حراج گذاشته شد. هنوز نام خریدار این اثر فاش نشده است.

بنکسی این نقاشی را در سال 2005 و از روی نقاشی شاهکار کلود مونه کشیده شده است. مونه، یک هنرمند خیابانی بود و نقاشی پل روی یک برکه از نیلوفرهای آبی تصویرسازی مدرنی از یک صحنه ساده خیابانی است.

نقاشی مونه یک طبیعت بکر را نشان می دهد ولی بنکسی نقاشی مونه را با مضامین آلودگی های محیط زیست ترکیب کرده تا پیام جدیدی عرضه کند. در نقاشی بنکسی شاهد چرخ های خرید رها شده و یک مخلوطی نارنجی ترافیک هستیم.

مونه نقاشی اصلی پل روی یک برکه از نیلوفرهای آبی را در فاصله سال های 1897 تا 1899 کشیده است.

نقاشی های اعتراضی بنکسی

تابلوی نقاشی Show me the Monet بنکسی دومین اثر گران قیمت این هنرمند ناشناس است. سال گذشته، تابلوی مجلس تحول یافته این نقاش نیز در حراجی لندن با یک رکوردشکنی بزرگ با قیمت 9,879,500 پوند (12,200,000 دلار) فروخته شده بود.

نقاشی مجلس تحول یافته صفحنه ای از یک جلسه مجلس عوام انگلیس است که به جای نمایندگان، بوزینه ها روی صندلی ها نشستند.

الکس برانچیک، مدیر بخش هنرهای معاصر اروپای حراج ساتبی گفت: این اثر یکی از قوی ترین و نمادین ترین آثار بنکسی است که تا کنون به فروش گذاشته شده بود.

بنکسی کار خود را با نقاشی های دیواری به وسیله اسپری در ساختمان های نیمه کاره شروع کرده و کم کم آثار خود را به سوی مسائل سیاسی و اجتماعی با پس زمینه هایی از اعتراض کشاند تا شهرتی جهانی پیدا کند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1231

به "تابلوی نقاشی مونه را به من نشان بده بنکسی، با قیمت 7.6 میلیون پوند فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوی نقاشی مونه را به من نشان بده بنکسی، با قیمت 7.6 میلیون پوند فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید