تا سال 2025 دموکراسی آمریکایی سقوط می نماید

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، پایگاه خبری سی. ان. ان در گزارشی به نگرانی مجامع مختلف کارشناسی کانادا از زوال و سقوط دموکراسی آمریکایی پرداخته است.

تا سال 2025 دموکراسی آمریکایی سقوط می نماید

این گزارش این گونه آغاز می گردد: ایالات متحده به انتها خود نزدیک می گردد. سوال این است که چگونه؟ اینها سطرهای آغازین کتاب نو نویسنده کانادایی استفن مار که با عنوان جنگ داخلی بعدی: ماموریت هایی از آینده آمریکا است. کتاب مار که همزمان با سالگرد حمله 6 ژانویه به کنگره منتشر شد و نشان می دهد که قطب بندی سیاسی در آمریکا چقدر خطرناک شده است و سناریوهای مختلفی از چگونگی فروپاشی ایالات متحده را نشان می دهد.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: مار که تنها کانادایی نیست که نگران آینده همسایه جنوبی خود است. درست چند روز قبل از انتشار کتاب مارکه، دانشمند علوم سیاسی توماس هومر-دیکسون، مدیر اجرایی مؤسسه ای که بر راه های مقابله با تهدیدات علیه جامعه تمرکز دارد، مقاله قدرتمندی را در گلوبال پست کانادا نوشت که با آغاز هشدار مشابه هومر-دیکسون می نویسد: تا سال 2025، دموکراسی آمریکایی ممکن است سقوط کند و باعث بی ثباتی شدید سیاسی داخلی، از جمله خشونت مدنی گسترده گردد. او می افزاید: تا سال 2030، اگر نه زودتر، کشور می تواند به وسیله یک دیکتاتوری دست راستی اداره گردد.

هشدار هومر-دیکسون نگران کننده است، زیرا خطاب او نه آمریکایی ها، بلکه به هموطنان کانادایی اش است تا آنها را برای چیزی که ممکن است در صورت فروپاشی دموکراسی آمریکا در راه است، آماده کند. هومر-دیکسون صراحتاً به هموطنان خود هشدار می دهد: طوفان وحشتناکی از جنوب می آید و کانادا به طرز غم انگیزی آماده نیست.

در گزارش سی ان ان گفته شده است که: سخنان هومر-دیکسون دارای ارزش واقعی است: همانطور که او می گوید، بیش از 40 سال است که علل جنگ، انقلاب و فروپاشی اجتماعی را مطالعه نموده است. او خطاب به هموطنان خود نوشت: امروز در حالی که بحران در حال توسعه در ایالات متحده را دیدن می کنم، چشم اندازی سیاسی و اجتماعی را می بینم که با سیگنال های هشدار چشمک می زند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1975

به "تا سال 2025 دموکراسی آمریکایی سقوط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سال 2025 دموکراسی آمریکایی سقوط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید