چین به کانادا هشدار داد

به گزارش سبزا، خبرنگاران : سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا که گفته بود از دستگیری خانم منگ وان جو مدیر ارشد شرکت هواوی پشیمان نیست به اتاوا یاداوری کرد که مواظب باشد گرفتار توطئه کثیف آمریکا نشود و منافع مردم خود را قربانی منافع آمریکا نکند.

چین به کانادا هشدار داد

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته در حاشیه نشست سران صنایع و بازرگانی سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) در پاسخ به خبرنگاران درباره دستگیری منگ وان جو مدیر ارشد شرکت هواوی ادعا کرد: کانادا پیمان استرداد با آمریکا به عنوان صمیمی ترین هم پیمان خود را اجرا نموده و به هیچ وجه از دستگیری خانم منگ پشیمان نمی گردد.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا گفت: مقامات کانادا در بیان مطلب یاد شده باید فکر نمایند چرا کانادا تنها کشوری است که پیمان استرداد با آمریکا را اجرا کرد. آیا دیگر کشورهای هم پیمان آمریکا به پیمان خود عمل نمی نمایند؟

وی ادامه داد: کشوهای دیگر برخلاف کانادا نمی خواهند گرفتار توطئه کثیف آمریکا شوند و منافع مردم خود را قربانی منافع آمریکا نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر موضع پکن درباره مساله یاد شده گفت: بسیاری از روشنفکران کانادا خواهان آزادی خانم منگ توسط دولت کانادا شده اند که از جمله آن ها می توان به سیاستمداران، وکلا، قضات و دیپلمات های پیشین دولت این کشور اشاره نمود.

خانم منگ رئیس اقتصادی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه 2019، مقام های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند، پرونده منگ هنوز در کانادا باز است و به خاتمه نرسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1220

به "چین به کانادا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به کانادا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید