ترافیک شهری گرگان اسیر اجرای عملیات حفاری آب و فاضلاب

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، پروژه خط انتقال فاضلاب محدوده انبار جهاد و برخی مناطق دیگر شامل کوچه های منتهی به خیابان ولیعصر، خیابان ولیعصر حد فاصل عدالت 44 تا پل گلشهر، پیاده روهای حد فاصل گلشهر سه الی هفت، چهاراه میدان و خیابان چناران در گرگان از تاریخ 22 آذر آغاز شده و در حال انجام است.

ترافیک شهری گرگان اسیر اجرای عملیات حفاری آب و فاضلاب

این امر نارضایتی را برای شهروندان در پی داشته و برخی مدعی هستند که پیمانکار ضعیف کار می نماید و سرعت اجرای پروژه پایین است.

ترافیک سنگین و کندی تردد و همچنین بارش های اخیر سبب ایجاد مسائلی برای مردم شده است. امری که شامگاه شنبه در صحن علنی شورای شهر گرگان مطرح شد.

علی اصغر یوسفی رئیس شورای شهر گرگان به برخی از گزارشات مردمی در خصوص تعطیلی کار پروژه در روزهای تعطیل و نیمه وقت کار کردن در روز پنجشنبه اشاره نمود و خواست تا سرعت کار بالا رود.

در این جلسه بعد از سوال یکی از اعضا در خصوص اجرای این پروژه، سرپرست معاونت خدمات شهرداری گفت: متأسفانه حفاری های شرکت آب، برق و گاز معضلی برای خدمات ما شده زیرا این حفاری ها یا رها شده و یا در ادامه نشست می نمایند.

موسی الرضا صفری توضیح داد: این امر ضرر چند برابری به ما وارد می نماید زیرا سبب دوباره کاری می گردد.

مجوز حفاری توسط شهرداری صادر می گردد

در ادامه مسئول واحد عمران شهرداری گرگان گفت: مجوز حفاری محور محدوده انبار جهاد و استرآبادی توسط شهرداری داده شده است.

مرتضی فاضلی عارف اضافه نمود: اجرای انتقال فاضلاب چندین سال است که انجام می گردد و توقف این مسأله توسط برخی از دستگاه از جمله شهرداری باعث شده این کار به درازا بکشد.

وی بیان نمود: این امر سبب ضرر رساندن به شهر می گردد زیرا اگر از زمان موعد آن بگذرد ممکن است مسیرهایی که حفاری شده به عوض کردن زیرساخت احتیاج پیدا کند.

فاضلی عارف بیان نمود: محل اجرای این پروژه به دلیل خطوط آب و برق و گاز سبب شد تا ما مجبور شویم وسط خیابان مجوز دهیم.

آب خروجی برای مزارع پایین دست مفید است

وی توضیح داد: این محور از میدان ولیعصر آغاز شده و با بهره برداری این سیستم آب خروجی آن برای مزارع پایین دست استفاده می گردد.

فاضلی عارف گفت: بسکمک ذکر می نمایند که چرا سرعت کار پایین است و حفاری در شب روی نمی دهد؟

وی شرح داد: شرکت آب و فاضلاب ردیف کار در شب ندارد و ما در قراردادهای سال جدید که با آن ها خواهیم بست آن ها را مکلف می کنیم که این موضوع را انجام دهند.

فاضلی عارف اظهار کرد: مسیرهایی که آن ها کار می نمایند قدیمی است و متأسفانه استعلام آب، برق و گاز دقیق نیست. حفاری خطراتی دارد که اگر خطوط آب و برق و گاز کنترل نگردد ممکن است خسارت جبران ناپذیری بیفتد.

وی گفت: اگر کارگاه بسته و محیط محدود باشد کار در شب امکانپذیر است اما اینجا کار متفاوت بوده و کسی از معبر اطلاعی ندارد.

فاضلی عارف گفت: پیمانکار و مسئول پروژه طبق زمانبندی که به شهرداری داده حرکت می نماید و باید تحمل کرد تا این پروژه به اتمام برسد.

وی شرح داد: متأسفانه زمانی که شرکت آب و فاضلاب برای دریافت مجوز حفاری به ما مراجعه می نماید شرایط قراداد را بسته و همین امر مسائلی را ایجاد خواهد نمود.

وی اضافه نمود: مشکل بزرگتر دیگری که وجود دارد این است که بودجه ادارت دولتی 6 ماه دوم سال می آید بنابراین کار به جای تابستان در این فصل انجام می گردد.

نیترات آب گرگان به مرز هشدار رسیده است

در ادامه حسن افروشه، سرپرست شهرداری منطقه یک گرگان اظهار کرد: اتفاقی که در سطح شهر گرگان می افتد فاجعه زیست محیطی است.

وی اضافه نمود: طبق گزارشات مرکز بهداشت نیتراب آب گرگان به قدری بالا رفته که به مرز هشدار رسیده است.

افروشه گفت: به دلیل مسائل سفره های آب زیرزمینی و موضوعاتی از این دست این پروژه باید اجرا گردد.

وی توضیح داد: از ابتدای پروژه هر هفته در منطقه جلسه ای برای هماهنگی پروژه داریم. این خط پروژه تا سید مسعود ادامه دارد و به زودی تمام نمی گردد.

افروشه بیان نمود: هر هفته آنالیز می گردد که پیمانکار طبق برنامه زمانبندی حرکت کند.

عمق حفاری

وی اظهار کرد: عمق حفاری پروژه از 3.5 تا 6.5 متغیر بوده و سرعت پایین آن هم به دلیل سختی کار است.

افروشه اضافه نمود: در خصوص شیفت شب صحبت کردیم و مقرر شد که آنالیز گردد که تا روز چهارشنبه اگر این پروژه تا حدی که باید پیشرفت ننموده کار در سه شیفت ادامه یابد.

وی ادامه داد: پروژه باید تا دی ماه به میدان گلشهر برسد و ما باید کندراه گلشهر را حفاری نموده و مسیر جایگزین برای آن در نظر بگیریم.

افروشه تأکید کرد: ما منتظر عکس العمل آب و فاضلاب هستیم و متأسفانه جواب خوبی از آن ها نگرفتیم و تا چهارشنبه در این زمینه تصمیم گیری می گردد.

در ادامه سیدمحمد مرتضوی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان گفت: جلسه ای در کمیسیون عمران در خصوص این مسأله با مسئولان امر برگزار می گردد تا مسائل به حداقل برسد.

پیغام شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان

لازم به ذکر است که روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان هم در پیغامی در خصوص پروژه حفاری انبارجهاد ابتدای بلوارناهارخوران به خبرنگاران بیان کرد: یکی از زیر ساخت های هر جامعه ای شبکه جمع آوری فاضلاب است.

در ادامه آمده است: رشد روز افزون جمعیت و گسترش ساخت و ساز ها، سبب عدم پاسخگویی روش های سنتی دفع فاضلاب (چاه های جذبی) است لذا هم اکنون در پاره ایی از نقاط در سطح شهر گرگان شامل کوچه های منتهی به خیابان ولی عصر، خیابان ولی عصر حد فاصل عدالت 44 تا پل گلشهر، پیاده رو های گلشهر حدفاصل گلشهر سه الی هفت و چهار راه میدان و خیابان چناران در اجرا است.

همچنین ذکر شده است: به طور قطع و یقین تردد در مکان های نامبرده شده با کندی صورت خواهد پذیرفت لذا همشهریان به منظور اجتناب از افزایش ترافیک، از مسیر های جایگزین استفاده نمایند.

در بخش دیگری از این پیغام آمده است: در گسترش زیر ساخت های شهرمان و برای رهایی آلودگی های منابع آبی شرب و خاک از نفوذ فاضلاب های چاه های جذبی و همچنین، رهایی از معضل دفع فاضلاب در بسکمک از مناطق به دلیل پر شدن چاه های جاذب، امروز در اجرای این طرح کمک رسان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 118

به "ترافیک شهری گرگان اسیر اجرای عملیات حفاری آب و فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک شهری گرگان اسیر اجرای عملیات حفاری آب و فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید