تور ارزان استانبول: ترکیه در پی تاسیس بزرگ ترین فرودگاه دنیا در استانبول است

به گزارش سبزا، فاز اول پروژه ساخت سومین فرودگاه شهر استانبول که قرار است با ظرفیت جابه جایی سالانه بیش از 150 میلیون مسافر تبدیل به بزرگ ترین فرودگاه دنیا گردد، در حال اجراست. کل بودجه این پروژه 10 میلیارد و 247 میلیون یورو برآورد شده که قرار است نخستین مرحله از آن در سال 2018 به بهره برداری برسد .

تور ارزان استانبول: ترکیه در پی تاسیس بزرگ ترین فرودگاه دنیا در استانبول است

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گفته مجریان طراح فرودگاه که قرار است آن را به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل نمایند، در معماری این فرودگاه آمیزه ای از هنر اسلامی و هنر ترک به کار می رود. با جداسازی این فرودگاه به دو بخش مستقل پرواز های ورودی و خروجی، تمهیدات جدیدی به منظور راحتی و رفاه مسافران و گردشگران در نظر گرفته می گردد. فرودگاه دارای شش باند مستقل از هم است. این فرودگاه به گونه ای ساخته می گردد که بدون آلاینده و دوست دار محیط زیست باشد. از نظر خدمات رسانی به مسافران، نزدیک به 400 برند ترکیه ای و خارجی به مسافران، خدماتی در قالب رستوران، کافی شاپ و… را ارائه می نماید .

در داخل ساختمان فرودگاه یک فروشگاه بسیار بزرگ به منظور خدمات رسانی به مسافران و استقبال نمایندگان آن ها ساخته می گردد که به عنوان یکی از منطقه ها عمومی این فرودگاه نیز در نظر گرفته شده است. انواع وسیله نقلیه مورجهانز مسافران در این بخش از فرودگاه در دسترس آن ها قرار می گیرد. پارکینگ هوشمند این فرودگاه دارای گنجایش 25 هزار وسیله نقلیه است که بزرگ ترین پارکینگ با این اندازه گنجایش در اروپا نیز محسوب می گردد. سیستم حمل و نقل سریع السیر نیز در این فرودگاه پیش بینی شده و ایستگاه های مترو در داخل فرودگاه قرار می گیرند .

در قسمت جلویی فرودگاه که بخش جنوبی آن محسوب می گردد شهر فرودگاهی وسیعی قرار گرفته است که در آن ساختمان های اداری، مجموعه هتل ها، آژانس های مسافربری، مسجد، مراکز مناسب برگزاری کنفرانس ها و برپایی نمایشگاه ها و مراکز درمانی قرار می گیرند. ساختمان اصلی ترمینال این فرودگاه به وسعت 13 هکتار، به بزرگ ترین ساختمان مسقف جهان تبدیل می گردد و در مرحله اول بیش از 90 میلیون مسافر در آن تردد می نمایند . این تعداد تا خاتمه سال 2028 به 150 میلیون نفر رسیده و هواپیماهای غول پیکری که قادر به نشستن در هر فرودگاهی نیستند، می توانند در باند آن فرود آیند. قرار است در این فرودگاه 150 شرکت هواپیمایی برای برقراری روزانه 3500 پرواز به 400 نقطه جهان فعالیت نمایند. به گفته مجری طرح، هدف اصلی این فرودگاه به ارمغان آوردن لحظات ناب و به یادماندنی در سفر برای مسافران است .

شرکت ایگا مجری این طرح در ازای 25 سال حق مالکیت آن، مبلغی به ارزش 26.2 میلیارد یورو به همراه مالیات بر ارزش افزوده به دولت ترکیه پرداخت می نماید. بر این اساس این فرودگاه از لحاظ ظرفیت تعداد مسافر و حمل بار و ایجاد ارزش افزوده بزرگ ترین مرکز حمل و نقل جهان به شمار میرود .

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در مراسم شروع این پروژه گفت:

امروز فقط مختص استانبول نیست بلکه در تاریخ ترکیه یک روز مهم و حیاتی برشمرده می گردد، چراکه در جهان و در بین شش قاره، بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول به بهره برداری می رسد. از شروع تأسیس جمهوری مستقل ترکیه تا به امروز بی شک پروژه های بزرگ بسیاری را شاهد بوده ایم اما این پروژه با تمامی آن ها فرق دارد و با بزرگی و ظرفیتی که داراست به یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی تاریخ ترکیه تبدیل می گردد . این یک فرودگاه نیست؛ باید آن را شهر خطاب کرد! و چنین پروژه ای برازنده ملت ترکیه است .

ویژگی های بزرگ ترین فرودگاه جهان در استانبول

ظرفیت 500 هواپیما، شش باند پرواز، هشت برج مراقبت، بیش از 150 ایرلاین، بیش از 350 مقصد، چهار ساختمان ترمینال، 165 عدد پل حمل مسافر

فهرست بزرگترین فرودگاه جهان

1 . فرودگاه آتلانتا (سالانه 99.4 میلیون مسافر )

2 . فرودگاه پکن ( 83.7 میلیون )

3 . فرودگاه هیثرو لندن (73.3 میلیون )

4 . فرودگاه هانه دا توکیو (69.5 میلیون )

5 . فرودگاه شیکاگو (66.9 میلیون )

6 . فرودگاه لس آنجلس (66.6 میلیون )

7 . فرودگاه دوبی ( 66.4 میلیون )

8 . فرودگاه پاریس ( 62 میلیون )

9 . فرودگاه دالاس (60.4 میلیون )

10 . فرودگاه هنگ کنگ (59.9 میلیون )

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1946

به "تور ارزان استانبول: ترکیه در پی تاسیس بزرگ ترین فرودگاه دنیا در استانبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: ترکیه در پی تاسیس بزرگ ترین فرودگاه دنیا در استانبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید