تقلای لیز چنی برای ممنوع کردن تمدید معافیت های هسته ای ایران

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، لیز چنی دختر دیک چنی معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا و عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور در تلاش برای حذف یک راه گریز قانونی که به دولت ترامپ امکان تمدید معافیت های هسته ای ایران را می بخشد، به زودی لایحه ای به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می کند.

تقلای لیز چنی برای ممنوع کردن تمدید معافیت های هسته ای ایران

طبق مفاد این لایحه، دولت ترامپ از تمدید هرگونه معافیت برای فعالیت هسته ای ایران منع می شود.

بنابر قوانین جاری، کاخ سفید از این حق برخوردار است که معافیت هایی بر انرژی هسته ای غیرنظامی صادر کند و به شرکتهای خارجی اجازه دهد تا به فعالیت صلح آمیز خود در تأسیسات هسته ای ایران ادامه دهند. حال لایحه موردنظر لیز چنی درصدد حذف این گزینه است.

لیز چنی در گفتگو با وبگاه واشنگتن فری بیکن مدعی شد: این معافیت های مربوط به انرژی هسته ای غیرنظامی به زیرساخت غیرمجاز هسته ای ایران مشروعیت می بخشد و به ادامه یافتن توافق هسته ای فاجعه بار [باراک] اوباما کمک می کند.

وی در ادامه مدعی شد که کنگره آمریکا مصمم است تا از خروج مشروع (!) آمریکا از توافق هسته ای با ایران و پویش فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران حمایت کند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال 2018 خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای ایران را گفت؛ توافقی که به امضای 6 کشور جهان از جمله آمریکا رسیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 549

به "تقلای لیز چنی برای ممنوع کردن تمدید معافیت های هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای لیز چنی برای ممنوع کردن تمدید معافیت های هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید