جزئیات 210 دقیقه تلاش فرمانده انتظامی فارس برای نجات گروگان

به گزارش سبزا، فرمانده انتظامی استان فارس، به تشریح سه ساعت و نیم تلاشش برای رهایی گروگان پرداخت.

جزئیات 210 دقیقه تلاش فرمانده انتظامی فارس برای نجات گروگان

به گزارش ، این روز ها به هر کانال تلگرامی یا صفحه اینستاگرامی سر بزنی، فیلم دو دقیقه ای نجات گروگان و دستگیری گروگانگیر مسلح در شیراز را می بینید. رشادت سردار موی سپید پلیس در این عملیات، از رهام بخش حبیبی در فضای مجازی، چهره ای شجاع و فداکار ترسیم کرده که برای نجات زن جوان، بدون سلاح و جلیقه ضدگلوله رو به روی گروگانگیر مسلح حاضر می شود.

تلاش و شجاعت فرمانده انتظامی استان فارس پس از 210 دقیقه نتیجه می دهد و با تسلیم شدن گروگانگیر، زن جوان رها می شود. فرمانده انتظامی استان فارس، به تشریح سه ساعت و نیم تلاشش برای رهایی گروگان پرداخت.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس، هفته گذشته متوجه حضور قاتلی تحت تعقیب در یکی از محله های شیراز شدند. این قاتل، آذر سال گذشته به خاطر اختلاف با مردی به نام جواد او را در بندر ریگ بوشهر با شلیک گلوله از پا درآورده بود. با تحقیقات بیشتر تعیین شد، قاتل مسلح از دختر همسایه خواستگاری کرده و قرار است به زودی ازدواج کنند.

به دلیل این که قاتل مسلح بود، تیم عملیاتی تصمیم گرفت نیمه شب او را غافلگیر و دستگیر کنند. به همین دلیل ساعت 4 بامداد، خانه را محاصره کردند، اما متهم متوجه حضور ماموران شد و با شلیک گلوله سعی در فرار داشت. با شروع تیراندازی، یکی از ساکنان ساختمان از خانه بیرون آمد که قاتل او را به سمتی پرت کرد و وارد خانه اش شد و همسر او را گروگان گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس درباره این عملیات گفت: وقتی از ماجرا باخبر شدم، سریع راهی محل شدم تا بتوانم گروگان را نجات دهم. باتوجه به روحیه مرد گروگانگیر، احتمال هر اقدامی از سوی او وجود داشت. به همین دلیل ابتدا سعی کردم با بلندگو با او صحبت کنم تا راضی به تسلیم شود، اما مرد خشمگین به هیچ عنوان راضی به رهایی گروگان نمی شد. از سوی دیگر شوهر این زن که نگران حال همسرش بود، بی تابی می کرد و با برداشتن چوبی قصد داشت وارد خانه شود که او را آرام کردم و قول دادم همسرش را نجات دهم.

ماموران این بار تصمیم گرفتند از راه تماس تلفنی با گروگانگیر ارتباط برقرار کنند. چند بار با تلفن خانه تماس گرفتند، اما کسی جواب نداد. تماس ها ادامه داشت تا این که زن جوان هراسان و مضطرب به تلفن پاسخ داد. بعد از صحبت با این زن تعیین شد، گروگانگیر از ناحیه دست تیر خورده و خونریزی شدیدی دارد. از این زن خواستم گوشی را به مرد مسلح بدهد، اما گروگانگیر حاضر به صحبت نمی شد. بعد از دوبار تماس پایان قانع شد تلفنی صحبت کند. قاتل فردی وابسته به پدر و مادرش بود که از ما خواست اجازه دهیم از محاصره خارج شود و نزد آن ها برود. به او گفتم که این کار مقدور نیست و بهتر است اوضاع را بدتر نکند و تسلیم شود.

بعد از چهار بار صحبت با گروگانگیر که 150 دقیقه طول کشید، او قبول کرد زن جوان را آزاد کند. رئیس پلیس استان فارس جلیقه ضدگلوله را بیرون آورد و با نشان دادن دستانش به گروگانگیر اطمینان داد که سلاحی همراه ندارد، اما قاتل فراری اسلحه ای در دست داشت و آن را به سمت سردار گرفته بود.

ناگهان تصمیمش تغییر کرد و دوباره به داخل خانه رفت و در را بست. دوباره پشت پنجره رفته و با او صحبت کردم تا اعتمادش جلب شد و قبول کرد تسلیم شود. وارد آپارتمان شدم و زن گروگان را بیرون آورده و تحویل همسرش دادم. بعد دست زخمی او را پانسمان کردم و دستور دادم با آمبولانس سریع به بیمارستان منتقل شود. او لباس به تن نداشت که یکی از ماموران لباسش را به او داد. با دکتر جراح هم صحبت کردم تا سریع جراحی شود. از داخل خانه نیز دو قبضه کلت و کلاشینکف همراه چند خشاب و بیش از 120 گلوله کشف شد. بعد از به هوش آمدن مرد گروگانگیر به ملاقاتش رفته و او را تحویل پلیس بوشهر دادیم.

در پایان از سردار پرسیدیم: چه شد خودتان وارد عمل شدید که در پاسخ گفت: فرمانده باید خودش جلوتر از بقیه باشد. اگر در این ماجرا، حادثه تلخی برای زن جوان رقم می خورد، الان من فرمانده، شرمنده مردم استان بودم. اگر قرار بود در این ماجرا به کسی آسیبی وارد شود خودم را سپر این آسیب کردم تا آرامش مردم برهم نخورد.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1113

به "جزئیات 210 دقیقه تلاش فرمانده انتظامی فارس برای نجات گروگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات 210 دقیقه تلاش فرمانده انتظامی فارس برای نجات گروگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید