جشنواره سه روزه مینابی ها با طعم انبه و عطر یاسمین گل

به گزارش سبزا، خبرنگاران : شهرستان میناب با قدمت طولانی به عنوان قطب تولید انبه و یاسمین گل در سطح استان هرمزگان و کشور مطرح است. شهرستان میناب با یک هزارو 700 هکتار باغ انبه رتبه اول تولید این محصول در استان را در اختیار دارد.

جشنواره سه روزه مینابی ها با طعم انبه و عطر یاسمین گل

زمان برداشت میوه رسیده از باغ های انبه این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی, تیرماه تا نیمه شهریور است.

خانواده ها و ده ها مرکز فرآوری و عمل آوری صنعتی و سنتی با استفاده از میوه نارس انبه انواع ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس تولید و به بازار عرضه می کنند.برداشت انبه نارس هر ساله از سطح 2 هزارو 870 هکتار از باغ های انبه این استان از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا خرداد ماه خاتمه می یابد. طعم، رنگ و سالم بودن میوه درختان انبه هرمزگان باعث شده که متقاضیان زیادی داشته باشد.

بندرعباس، میناب و رودان به عنوان مهم ترین منطقه ها باغ های انبه در استان هرمزگان است.گفتنی است رئیس شورای اسلامی شهر میناب از برگزاری هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل خبرداد.

سید موسی هاشم نسب مینابی رئیس شورای اسلامی شهر میناب از برگزاری هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل خبرداد گفت: هدف از برگزاری جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل معرفی توسعه اقتصاد کشاورزی و پاسداشت آئین، فرهنگ و سنت های قدیمی شهر میناب است.

وی در ادامه با بیان اینکه میناب از یک هزار و 700 هکتار باغ انبه برخوردار است اضافه کرد: میناب به عنوان قطب تولید میوه گرمسیری انبه و یاسمین گل در سطح استان و کشور شناسایی شده است.هاشم نسب مینابی اظهارداشت: در این جشنواره به معرفی بیشتر میناب پرداخته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر میناب در خاتمه مطرح نمود: این جشنواره در روزهای 28، 29 و 30 تیرماه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2042

به "جشنواره سه روزه مینابی ها با طعم انبه و عطر یاسمین گل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سه روزه مینابی ها با طعم انبه و عطر یاسمین گل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید