حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک با ساخت قلم رسانای آموزشی

به گزارش سبزا، یک شرکت ایرانی اقدام به ساخت قلم رسانای حاوی نانوذرات برای مصارف آموزشی و کاردستی نموده است.

حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک با ساخت قلم رسانای آموزشی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، جوهر رسانا جوهری است که استفاده از آن روی زیر لایه های متفاوت خطوط و طرح های رسانا به وجود می آورد. این جوهر ها در فناوری های نوین و در فرایند فراوری مدار های چاپی به کار می فرایند و این امکان را فراهم می نمایند که به جای روش های متداول و پیچیده فراوری بردها، مدار آن ها را ترسیم کرد.

امروزه جوهر های بر پایه نانوذرات مهم ترین محصولات تجاری این حوزه هستند و در سرتاسر دنیا توجه زیادی را به خود جلب نموده اند. نانوذرات فلزی در مقایسه با دیگر ذرات دارای خواص منحصربه فردی از قبیل رسانایی الکتریکی بالا بوده که این ویژگی آن ها را در فناوری چاپ قطعات الکترونی بسیار مورد توجه قرار می دهد.

در این راستا شرکت شیمی گستر نانو ماد با بهره گیری از فناوری نانو پیروز به فراوری قلم رسانا شده که در آن از نانوذرات با غلظت بالا استفاده شده است. ساخت و فراوری این قلم می تواند مقدمه ای برای حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک چاپی بوده و در ادامه می تواند گامی برای فراوری جوهر های قابل استفاده در چاپگر ها باشد.

این قلم رسانا قابلیت کاربرد روی کاغذ و مقوا و استفاده در مصارف آموزشی، طراحی مدار های الکترونی، آموزش در حوزه الکترونیک، سلول های خورشیدی و کاردستی را دارد. از مزیت های این قلم می توان به عدم ایجاد سطوح برجسته (ایجاد خط های صاف و بدون برجستگی و غیر قابل لمس با دست) اشاره نمود.

در فرمولاسیون این قلم رسانا از آب به عنوان حلال استفاده شده تا اثرات زیست محیطی را به حداقل برساند. این محصول از نظر عملکرد کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی بوده و در عین حال قیمت کمتری نیز دارد. در فراوری این محصول از نانوذراتی در ابعاد 50 نانومتر استفاده شده است.

شرکت نانو ماد در سال 1393 با هدف فعالیت در حوزه فناوری نانو تاسیس شد. این شرکت با بهره گیری از توانمندی علمی و فنی کادر علمی و همچنین همکاری با پژوهشگران توانمند دانشگاهی توانسته است گروه هایی از نانو ذرات و نانوکامپوزیت ها، نقاط کوانتومی و خوشه های فلزی را با کیفیت عالی فراوری و به بازار عرضه کند. نخستین محصول شرکت نانو ماد، کلوئید نانو نقره است. روش سنتز کلوئید نانو نقره این شرکت به گونه ای است که اجازه فراوری کلوئید نانو نقره را در غلظت های متنوع می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1638

به "حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک با ساخت قلم رسانای آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک با ساخت قلم رسانای آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید