حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه تلویزیونیمیز پیگیری

به گزارش سبزا، تکمیل پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، آبرسانی به دهلران، اصلاح سرچشمه و خط انتقال چشمه گل گل ملکشاهی، پروژه آب شیرین ملکشاهی، آبرسانی به پایانه مرزی مهران، آبرسانی به 70 روستا در قالب مجتمع های آبرسانی از جمله مهمترین طرح هایی بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با حضور در برنامه تلویزیونی میز پیگیری مرکز ایلام به آنها اشاره کرد.

حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه تلویزیونیمیز پیگیری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام؛ دکتر نوراله تیموری گفت: وظیفه تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای شهرها و روستاهای استان و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب شهرها و روستاهای استان ایلام اصلی ترین وظیفه این شرکت است که مجموعه همکاران با تمام توان و ظرفیت خود در حال ارایه خدمت به شهروندان می باشند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان 210هزار مشترک دارد افزود : از این تعداد 152 هزار مشترک شهری و 58 هزار آن را مشترک روستایی تشکیل می دهد.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد : 100 درصد جمعیت شهری و 98.5 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند که استان ایلام از این حیث رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر تیموری با بیان اینکه 55 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند شرح داد: در بحث فاضلاب در 2 روستا و 6 شهرستان ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و دره شهر 6 تصفیه خانه فاضلاب داریم و شبکه های آن در حال اجرا و بعضا تکمیل شده اند و برای شهرستان های ملکشاهی، آبدانان و چوار، طرح اجرای تصفیه خانه به وزارت نیرو پیشنهاد شده که در صورت تصویب، کار اجرایی آنها نیز شروع خواهد شد.

دکتر تیموری به آبرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از 555 روستای استان 498 روستا تحت پوشش آب بهداشتی و سالم بوده و باقی مانده به صورت ییلاق و قشلاق هستند که طبق برنامه ریزی های اجرا شده در سال های آینده این روستاها نیز از پوشش آب بهداشتی پایدار بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه نگاه مسئولین چه استانی و چه کشوری به تامین آب در استان یک نگاه ویژه است گفت: در حوزه آبرسانی به روستاها در سال 92 بیش از 125 روستا با تانکر آبرسانی می شدند که با برنامه ریزی های اجرا شده تا خاتمه سال98 این تعداد روستا به 22 روستا رسیده است و برنامه ما این است تا دو سال آینده این تعداد روستا نیز به صفر برسد و اولین استان در کشور باشیم که 100 درصد جامعه روستایی از آب بهداشتی و سالم بهره مند می گردند.

وی منابع تامین آب استان را 119 حلقه چاه، 107 دهنه چشمه و 4 باب تصفیه خانه آب مطابق با استانداردهای روز دنیا برشمرد و شرح داد: امروزه با توجه به ارتقای بهداشت جامعه و تعیین استانداردهای مختلف جهت حفظ و افزایش سلامت مصرف کنندگان آب شرب، بعنوان حیاتی ترین ماده، مورد ارزیابی های کیفی قرار می گیرد؛ در این راستا اندازه گیری پارامترهای مختلف و مقایسه آن با استانداردهای موجود در کشور و بصورت روزانه ، کیفیت آب شهر ایلام پایش شده تا اقدام مناسب جهت تحقق بخشیدن به خط مشی شرکت و ارائه خدمات مطلوبتر به مصرف کنندگان انجام گیرد.

دکتر تیموری افزود: آب شهر ایلام و شهرستان های تابعه به صورت دائمی و بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت دنیای پایش و کنترل می شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، به طور مستمر آزمون های کنترل کیفی شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی- شیمیایی، فلزات سنگین و ریز آلاینده های آلی را بر روی آب انجام می دهد؛ لذا شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشترکان روزانه کیفیت و کمیت آب ، توسط آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی، مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آب ایلام هر روز با نظارت شبکه بهداشت نمونه گیری می شود، یادآور شد: همچنین باید تاکید نمایم که تصفیه خانه آب ایلام با ظرفیت 550 لیتر در ثانیه ، از تصفیه خانه های مدرن و بروز در کشور می باشد.

مدیرعامل آبفای استان شرح داد: در بحث شاخص های بهره مندی در حوزه شهری و در بحث آبرسانی خوشبختانه حایز شاخص 100 درصدی می باشیم و شاخص جامعه روستایی نیز در گذشته 66 درصد بوده که با انجام پروژه های عظیم اجرا شده این شاخص به 80درصد رسیده است، البته باید توجه داشت که شاخص متوسط کشوری در حال حاضر 75درصد می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اعتبارات هزینه شده در چند سال گذشته در حوزه شهری 180 میلیارد تومان و در حوزه روستایی 240 میلیارد تومان بوده است.

دکتر تیموری با اشاره به 9 پروژه فاضلاب که در سطح استان و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است یادآور شد: ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای ایوان، سرابله، دره شهر، توسعه شبکه فاضلاب شهرستان های مهران و دهلران، همچنین در بحث آب 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در تمامی شهرستان های استان در دست اقدام است.

مدیرعامل آبفای استان در خاتمه پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، آبرسانی به دهلران، اطلاح سرچشمه و خط انتقال گل گل ملکشاهی، پروژه آب شیرین ملکشاهی، آبرسانی به خاتمهه مرزی مهران، آبرسانی به 70 روستا در قالب مجتمع های آبرسانی را از جمله این پروژه ها برشمرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1376

به "حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه تلویزیونیمیز پیگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه تلویزیونیمیز پیگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید